1 av 4
Vad finns det ens att säga...
2 av 4
Vad finns det ens att säga...
Inte okej.
3 av 4
Inte okej.
Kampanjen vill verka för det här.
4 av 4
Kampanjen vill verka för det här.

Filmen som visar ett steg framåt och tjugo bakåt för jämställdhet

Du möter det dagligen. Kanske utan att du tänker på det. Men efter den här filmen kan du inte blunda längre.


Kampanjens hashtaggs

I The representation project ingår två hashtags som går att använda på Twitter för att visa vad du gillar och inte gillar.

#Notbuyingit - kan användas för att visa på att det är en sexistisk reklam gentemot kvinnor.

#mediawelike för nyheter som har en positiv inverkan. Den finns även på Pinterest.

Att kvinnor och män är jämställda borde vara en självklarhet men är som bekant långt ifrån verklighet. 

I det här klippet syns det extra tydligt.

Bakom uppladdningen står "The representation project" som verkar för att avslöja orättvisor som skapats av könsstereotyper och inspirera till förändring. 

I klippet visas först tolv saker som under året varit bra när det gäller att lyfta fram kvinnor. Men sedan går det utför.

Se sakerna som måste ändras – och det snart – här:


/
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!