Uppenbarligen en vass kniv.
1 av 4
Uppenbarligen en vass kniv.
En mycket välgjord reklam.
2 av 4
En mycket välgjord reklam.
Tidigare har företaget visat hur bra deras knivar är på andra innovativa sätt.
3 av 4
Tidigare har företaget visat hur bra deras knivar är på andra innovativa sätt.
En kampanj som vann flera priser.
4 av 4
En kampanj som vann flera priser.

Den mest obehagliga reklamen någonsin?

Ska man göra reklam för knivar är det bäst att vara tydlig med att knivarna är väldigt vassa.


Vissa försöker sälja in sig genom att släppa obekväma reklamfilmer. Andra genom att håna bloggare. Knivföretaget WMF testar på en annan variant.

Helt enkelt genom att publicera en reklam som bara är obehaglig. Den visar i och för sig tydligt på att deras knivar är vassa. Väldigt vassa.

Vilket ju är bra när man ska skära i saker. Som tomater eller paprika. Eller uppenbarligen också fingrar.

Faktum är att reklamen kanske inte ens är den märkligaste som WMF någonsin gjort. Under 2012 vann man flera priser för en reklamkampanj som visade hur djur spydde ut sina egna skelett, rapporterar Buzzfeed.

Också ett sätt att sälja knivar.

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!