Glad selfie i Auschwitz ledde till nätstorm: "Jag är känd nu"

Hon tog en leende selfie i Auschwitz och blev känd efter masskritiken hon möttes av.


När Breanna Mitchell la upp en selfie på Twitter med texten "Selfie på Auschwitz koncentrationsläger" och en smiley var hon nog inte beredd på den storm hon skulle mötas av.

Hennes tweet delades över två tusen gånger och hon fick motta stark kritik för sitt olägliga leende. Men det verkar inte ha påverkat Mitchell negativt, skriver Daily Mail. 

"Jag är känd nu"

I en tweet en månad senare skrev hon "Jag är känd nu" och länkade till en artikel som tidningen Business Insider skrivit om henne, där hon kritiseras för sin bild.


Mitchell hävdar dock att bilden tog efter att hon och hennes pappa tillsammans studerat Förintelsen i ett år. Hennes pappa avled därefter, och hon menar därför att resan till Auschwitx betydde mycket för henne och att det var därför hon tog den glada bilden, enligt Daily Mail

LÄS MER: Nyheter24 listar de märkligaste valen av platser att ta selfie på

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Ukrainas arméchef: De har mycket mer än oss

Tv-kocken hyllas av Nyhetsmorgon-kollegorna: "Finast och coolast av alla"

För några dagar sedan opererade tv-kocken Erik Videgård från Nyhetsmorgon sin käke. På Instagram berättar han att han fått mycket kommentarer om sitt utseende genom åren, men följarna hyllar honom.

Polisen i Svenljunga rapporterar om trafikolycka

"På länsväg 1566 sydost om Håcksvik har en bilist och en motorcyklist kolliderat.", skriver polisen på sin hemsida.

Polens president stoppar dagen efter-piller

Polens president Andrzej Duda använder sitt veto för att sätta stopp för regeringens planer på att lätta på restriktionerna mot receptfria akuta p-piller.

Polisen i Oskarshamn rapporterar om trafikolycka

"En personbil kolliderar med ett rådjur på E22 i höjd med Oskarshamn.", skriver polisen på sin hemsida.

Ica-chefens svar på kundernas hårda kritik mot nya varan: ”Våga prova”

1 timme sedan
Ica har fått hård kritik efter lanseringen av den nya "hushållsfärsen". Nu svarar matjätten på kundernas negativa kommentarer.