MTV lanserar 16 nya "reality shows"

Vill nå ut till den nya Obamagenerationen.


MTV gör nu allt för att vända den negativa tittartrenden. Den tidigare så omtyckta och revolutionerande musikkanalen kommer att tappa cirka 23 procent av sina tidigare tittare mellan åldrarna 12-34 under den årets fjärde kvartal. Därför tar man till den stora släggan för att knocka motståndarna. Kanalen kommer att under de närmaste fem månaderna lansera 16 nya "reality shows" i stil med framgångssagan The Hills. Samtidigt satsar man på välkända amerikanska namn som producenter. Sean Combs, Matt Stone & Trey Parker, Donald Trump and Nick Lachey kommer att styra över några av kanalens nysatsningar. Enligt kanalen kommer de nya serierna ge "reality show" en ny benämning.

– Vi kommer att fokusera mindre på högljudda serier med löjliga vändningar och mer på unga personer som vill hävda sig. Det är teman som går hand i hand med den nya Obamagenerationen, säger programdirektören Brian Graden enligt Hollywoodtidningen Variety.

Se när uttrycket "sucky person" myntades på The Hills

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!