Eva Longoria.
1 av 3
Eva Longoria. - Foto: Demiandashton.org
Ashton och Demi.
2 av 3
Ashton och Demi. - Foto: Demiandashton.org
Bradley Cooper.
3 av 3
Bradley Cooper.

Riktiga män köper inte flickor

Demi Moore och Ashton Kutcher vill utbilda och upplysa allmänheten om barnsexhandeln i USA.


Delta i kampanjen

Läs mer om kampanjen på Demiandashton.org.

Gilla kampanjen på Facebook.

Följ på Twitter.

En interaktiv videokampanj lanserades av The Demi and Ashton Foundation (DNA) i veckan, med syfte att utbilda allmänheten om hur barn utnyttjas som sexslavar i USA.

Efter att ha synat sexhandeln i Kambodja blev Ashton Kutcher bedrövad:

– Jag tittade på sex- och sjuåriga flickor som våldtas i vinstsyfte. Jag vill inte leva i en värld där dessa saker händer utan att göra någonting åt dem, säger Kutcher enligt Huffingtonpost.

Demi Moore och pojkvännen Kutcher började forska kring sexhandeln upptäckte de att bara i USA förslavas mellan 100 000 och 300 000 flickor som sedan säljs för sex. Och branschen genererar omkring 39 biljoner dollar årligen.

– En flicka involverad i sexhandel är i genomsnitt 13 år och den genomsnittliga mannen som köper tjejer är 30 år gammal, är inte tidigare straffad och har ett välbetalt jobb, berättar Kutcher.

Kutcher hoppas att budskapet i kampanjen Riktiga män köper inte flickor, är något som folk är villiga att sprida och menar att det "talar direkt till det manliga psyket och samtidigt är underhållande och informativt".

DNA har nu släppt flera korta interaktiva videor och bland de medverkande finns Justin Timberlake, Sean Penn, Bradley Cooper, Jamie Foxx, Drake, Adrian Peterson och Arianna Huffington.

Ashton Kutcher och Demi Moore uppmuntrar dock alla - kända som okända - att delta i kampanjen:

– Alla kan vara delaktiga i denna kampanj genom att till exempel gilla vår sida på Facebook. En minut av din tid kan vara allt en tjej behöver för att räddas från sexhandel, avslutar Kutcher.

/
/
/
DNA
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!