1 av 2
- Foto: Scanpix/AP
2 av 2
- Foto: Scanpix/AP

Storsponsor överger Woods

Sportdryckesföretaget Gatorade vill inte ha att göra med golfstjärnan längre.


Det blåser kraftiga vindar kring Tiger Woods. Efter bilkraschen och de påstådda otrohetsaffärerna överger nu sponsorerna golfstjärnan.

Det stora sportdryckesföretaget Gatorade har avbrutit sitt samarbete med Woods, som skrev på ett femårskontrakt värt 100 miljoner dollar med företaget 2007.

PepsiCo hävdar emellertid att man för flera månader sedan beslutade att säga upp samarbetet, skriver BBC.

Enligt mediagiganten Nielsen har 33-åringen även hamnat i frysboxen vad det gäller TV-reklamer. Senast han figurerade i en reklam under bästa sändningstid i USA var 29 november.

Woods övriga sponsorer, konsultfirman Accenture och Nike står fast vid sina samarbeten med stjärnan – än så länge.

Se Woods i en reklam för Gatorade

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!