Notera reklamemblemet som får medierna att rasa.
Notera reklamemblemet som får medierna att rasa. - Foto: ABEL TO YZERMAN

Reklam på tröjorna eller tre reklamavbrott per period?

Nyheter24:s NHL-expert ställer frågan som just nu undgår NHL. Varför klagar de på reklam på tröjorna när de har tre reklamavbrott varje period?


DETRIOT. Svensklaget Detriot Red Wings har hamnat i de amerikanska mediernas skottglugg. Anledningen? Ett litet reklamemblem på lagets uppvärmningströjor.

I NHL är det inte kutym för lagen att ha reklam på matchtröjorna, speciellt inte i jämförelse med hur befläckade svenska lagens tröjor ser ut.

Däremot är det krav från NHL att tv-bolagen ska upp till tre reklamavbrott per period.

"Gör er av med den där reklamen omedelbart, reklamemblemet är patetiskt." skriver Red Wings-bloggaren Abel to Yzerman enligt Nyheter24:s NHL-expert Thomas Mäkitalo.

Samtidigt väljer Mäkitalo att rikta stor kritik mot den svenska kotymen med reklam på tröjorna.

"Som luttrad svensk är man van med minst 15-20 logotyper per lag på matchtröjorna och har svårt att se varför de klagar över det här." formulerar han sig med en känsla av ironi.

Dock menar Mäkitalo vidare att "jag har betydligt hellre några reklamlogotyper på tröjan än tre reklamavbrott i varje period."

/
nhl
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!