Nikechef upprörs av koppleritävling

Marknadschefen på Nike till Nyheter24: "Jag är chockad".


Nyheter24 har tidigare berättat om den svenska hiphopsajt som lottar ut en natt med en av sina kvinnliga bloggare.

Det är på en av Birka Cruises kryssningsfärjor som hiphopfesten Urban Cruise ska hållas nu i helgen. Tävlingsvideon med den sexuellt utmanande tjejen som lottar ut sig själv har upprört många när den spritts som en löpeld på nätet under dagen.

En av loggorna som syns på tävlingsaffischen tillhör klädjätten Nike, vars svenska marknadschef Ninni Lindertz tar det hela på stort allvar när Nyheter24 pratar med henne.

– Ja, jag har olyckligtvis sett videon och jag är chockad. Och olyckligtvis visas vår logga och våra produkter i samband med videon. Vi är inte involverade i detta på något sätt och jag förstår inte varför vår logga finns med där, säger Ninni Lindertz på Nike till Nyheter24.

Hur kommer det sig att Nike-loggan är med då?

– Jag har ingen aning hur det kommer sig faktiskt.

Kan Nike som varumärke stå för detta?

– Nej, det är verkligen inte acceptabelt. Vi är väldigt måna om var vi visas och vi tar det här på stort allvar.

Hur ska ni gå vidare, kommer ni vidta åtgärder?

– Vi har kontaktat dem som ligger bakom festen och pratat med dem, men exakt vad som kommer hända kan jag inte säga ännu, säger Ninni Lindertz till Nyheter24.

Skrivet av:

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!