Har du gått missnöjd från frisören?
Har du gått missnöjd från frisören? - Foto: Fredrik Sandberg/TT och Izabell Nordfjell/TT

Frisören avslöjar – det här missar många kunder: "Inte bra"

Har du någonsin lämnat frisörstolen och betalat för en ny frisyr som du inte är helt nöjd med? Då ska du tänka om och göra annorlunda framöver.
– Det är ju inte bra för någon, säger frisören Sandra till Nyheter24.


Att jobba som frisör innebär att man ständigt kommer i kontakt med både stammisar och nya kunder som behöver fräscha upp håret. 

Allt som oftast går man som kund nöjd från salongen – men ibland blir klippningen eller färgningen inte helt som man tänkt sig.

– Många går ju då bara hem och är missnöjda och säger till vänner eller bekanta att man inte ska gå till den frisören eller salongen. Men det kan vara en miss i kommunikationen bara, och att då inte säga något... Det är ju inte bra för någon, säger frisören Sandra till Nyheter24.

Läs om det värsta håret Sandra klippt här.

Frisören: "Man kan få pengarna tillbaka"

I stället uppmanar Sandra missnöjda kunder att säga till eller till och med reklamera klippningen.

– Det verkar som att många missar att man faktiskt kan säga till, även flera dagar efteråt, om man inte är nöjd. Som frisör blir man ju bara glad om man får en chans att rätta till det, säger hon och fortsätter:

– I värsta fall kan man faktiskt "reklamera" behandlingen och få pengarna tillbaka. Ingen vill ju att man ska gå därifrån missnöjd, så då försöker man oftast kompensera på annat vis.

Här kan du läsa mer om dina rättigheter om du är missnöjd med ditt frisörbesök.

Sandra heter egentligen någonting annat.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!