Det är den störigaste biobesökaren, enligt tidigare anställd
Har du gjort något av det här på bio? - Foto: Pexels och Christine Olsson/TT

Det är den störigaste biobesökaren, enligt tidigare anställd

Störiga människor går att hitta överallt, och en biosalong är inget undantag. För Nyheter24 berättar Sofia, som tidigare arbetat på en stor biograf, om den absolut störigaste besökaren.
– Min haka slog i golvet av chock, berättar hon.


De allra flesta biobesökare köper sina biljetter, plockar på sig popcorn och dryck, och beger sig vidare ner i salongen utan några hinder på vägen. Men det finns gäster som i vissa fall under sin vistelse går personalen på nerverna. 

Det avslöjar Sofia som egentligen heter något annat, och som under fyra års tid arbetade på en stor biograf i södra Sverige. Ett beteende, som en majoritet av gästerna sysslade med, var att inte plocka undan efter sig.

– Sju av tio gäster är onödigt slarviga eller smutsar ner ”bara för att de kan”. Det ligger använda snusprillor över hela golvet, popcorn och godispapper som man tryckt ner i läskhållarna, och att inte ta med sig sin popcornbehållare och slänga den. För att nämna några få, säger Sofia till Nyheter24.

Här kan du läsa om den störigaste passageraren, enligt tidigare färjestädaren.

Foto: Pexels

"De får betalt för att städa efter oss"

Sofia tar upp specifikt en situation där hon, när en film var slut, skulle ta sig in i salongen och städa upp inför nästa visning. Kvar stod en mamma tillsammans med sin lilla dotter – och det var när dottern började plocka upp sitt kvarblivna godispapper som något oväntat hände.

– Mamman säger ”nej nej, plocka inte upp det, låt det ligga. De får betalt för att städa efter oss” och ryckte pappret ur handen på flickan och slängde tillbaka det på golvet. Min haka slog i golvet av chock.

"Det kommer man långt på"

Vidare berättar Sofia att de allra jobbigaste besökarna på biografen där hon arbetade, var de som var otrevliga. Hon understryker att hon har förståelse för irriterade eller besvikna gäster som exempelvis missat att boka sina platser och filmen ifråga är fullsatt.

– Jag tål det! Men inte en kund som är onödigt otrevlig, skriker, hånar en och inte tar sitt ansvar som medmänniska. Vi gör alltid vårt bästa för att vara tillmötesgående och göra det bästa av alla situationer. Men att försöka hjälpa någon som står och skriker oavbrutet, ja det är lika roligt som det låter, säger Sofia och lägger till:

– Ett leende, eller i alla fall en förståelse och framförallt respekt för alla som jobbar inom serviceyrket, det kommer man långt på. 

Sofia lägger till att, när hon stötte på besökare som tvärtom var väldigt trevliga, brukade hon ge dem lite rabatt på snacks eller dryck som en vänlig gest tillbaka.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!