- Foto: Leif R Jansson/SCANPIX

Här är personligheterna som chefen hatar

Är du en nejsägare, pratkvarn eller tidstjuv?


Det finns nästan alltid någon på din arbetsplats som går dig på nerverna – oavsett om du är chef eller anställd.

Men vilka personlighetstyper är egentligen tuffast att hantera på jobbet?

Anki Udd, ledarskapskonsult på Ledarna, har tagit fram sex personlighetstyper som chefer oftast har problem med, enligt E24.

Nejsägaren

Är negativ till nästan allt och pekar ofta ut problem med nya förslag eller projekt. Dock har nejsägaren sällan egna idéer på hur problemet ska lösas.

Övervintraren

Hatar sitt jobb men är för lat för att byta arbetsplats. Lider av svår tristess och har inga direkta mål med sin karriär.

Pratkvarnen

Pratar mycket om hur mycket arbetsuppgifter man har och hur stressigt det är, trots att pratkvarnen egentligen inte har mer arbete än någon annan på jobbet.

Bevararen

Är skeptisk till förändringar och gillar inte omorganisation. Brukar ofta säga "Så här har vi alltid gjort".

Paragrafryttaren

Gillar regler och formalitet. Tycker att man ska följa policys oavsett situation.

Tidstjuven

Är osäker i sitt arbete och vill ofta dubbelkolla allt med chefen. Har svårt att fatta egna beslut och letar ständig bekräftelse på att man gjort rätt.

Känner du igen dig?

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!