Victoria Milan har anmälts fem gånger.
1 av 5
Victoria Milan har anmälts fem gånger. - Foto: Victoria Milan
Otrohetssajten är anmäld till reklamombudsmannen.
2 av 5
Otrohetssajten är anmäld till reklamombudsmannen. - Foto: Victoria Milan
Filmen har snart setts 25 0000 gånger på youtube.
3 av 5
Filmen har snart setts 25 0000 gånger på youtube. - Foto: Victoria Milan
Dejtingsajten riktar in sig på par.
4 av 5
Dejtingsajten riktar in sig på par. - Foto: Victoria Milan
"Gör livet levande - Ha en affär" är sajtens slogan.
5 av 5
"Gör livet levande - Ha en affär" är sajtens slogan. - Foto: Victoria Milan

Otrohetssajt anmäls efter reklam för kärleksaffärer

Otrohetssajten Victoria Milan anmäls till reklamombudsmannen efter en offensiv reklamkampanj på affischer och i teve. SE VIDEO!


Victoriamilan.se har anmälts till reklamombudsmannen - RO - efter helgens offensiva reklamkampanj.

Den nya dejtingsidan vänder sig till dem som är i ett förhållande men saknar spänningen.

"Gör livet levande - Ha en affär" är sajtens slogan.

Nu har otrohetssajten anmälts till reklamombudsmannen. Gunilla Welander är jurist på RO.

- Vi har fått in fem anmälningar och jag tror att det kommer fler. Jag har pratat med en person idag som valde att anmälda sidan, säger hon till Nyheter24.

Reklamkampanjen tillhör ett av de svårbedömda fallen och kommer troligtvis att gå vidare till nämnden enligt Gunilla Welander.

– Jag tror inte att vi kommer hinna handlägga detta ärende innan nämndens möte i april, så det får nog vänta till i början på maj, säger Gunilla Welander.

Reklambyrån Anfang marknadsför sig som en av branchens mest sympatiska byråer. Carina Forster  Dejin är projektledare och vd.

– Jag skulle inte kunna göra reklam för det här. Det handlar om etik. Filmen som sådan reagerar jag inte på, men budskapet gillar jag inte, säger hon till Nyheter24.

/
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!