"Gör livet levande - Ha en affär" är sajtens slogan.
1 av 4
"Gör livet levande - Ha en affär" är sajtens slogan. - Foto: Victoria Milan
Över 200 anmälningar har kommit in.
2 av 4
Över 200 anmälningar har kommit in. - Foto: Victoria Milan
Otrohetssajten uppmanar personer i förhållanden att ha en kärleksaffär.
3 av 4
Otrohetssajten uppmanar personer i förhållanden att ha en kärleksaffär. - Foto: Victoria Milan
Victoria Milan har slagit rekord i antal anmälningar.
4 av 4
Victoria Milan har slagit rekord i antal anmälningar. - Foto: Victoria Milan

Otrohetssajten slår alla anmälningsrekord

200 anmälningar har redan inkommit mot otrohetssajten Victoria Milan.


STOCKHOLM. Det tidigare rekordet på 37 anmälningar till Reklamombudsmannen har passerats för länge sedan och med råge.

Den gången var det Comviqs kompiskampanj som fick människor att reagera, men nu har otrohetssajten Victoria Milan fått 200 anmälningar mot sig.

– Det strömmar in samtal, mejl och vi har till och med fått brev skickade in till oss. Den här reklamen upprör konsumenterna, konstaterar reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig för Nyheter24.

Under veckan kommer Victoria Milan att kontaktas och få ta del av anmälningarna, enligt Elisabeth Trotzig.

– Jag kommer ihåg när vi fick in anmälningarna mot Comviq. Då tog de bort reklamen efter två dagar. Nu har vi väntat lite med att kontakta annonsören eftersom de har kommit in så många anmälningar.

Om Victoria Milan är lika tillmötesgående med att plocka bort reklamen återstår att se.

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!