Så reagerar besökarna på skräckreklamen

Det är inget nytt att mobilen utgör en stor fara i biltrafiken – oavsett om det är du som sitter med mobilen i handen eller någon annan förare.


Får dig att tänka

I bland finns reklam där för att få dig att köpa något.

I bland är den bara till för att du ska tänkta till.

HONG KONG. För att uppmärksamma problemet visade Volkswagen en reklam för biobesökarna som inte lämnade någon oberörd.

Besökarna får titta på ett klipp på en bilförare när det plötsligt plingar till i deras mobiler. Av ren vana tittar alla tittar ner i mobilen – då händer det som inte får hända – föraren i bilen på skärmen kraschar rakt in i ett träd.

Och nog fungerar reklamen som ett skräckexempel för den som sitter med mobilen när hen kör.

Titta på klippet här:


Bil
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Brukar du sms:a när du kör?
Tack för din röst!