Kvinna köpte rutten grönsak på Lidl – klagade på helt fel ställe

Nästa gång du vill klaga till Lidl över en rutten zucchini kanske det är bäst att noga kolla upp om du skriver på rätt Facebook-sida.


Att klaga på sociala medier när man inte är nöjd med en vara som man köpt händer ofta. Gå bara in på valfritt företags Facebook-sida så ska du nog se. Några exempel på klagomål rör Telias uppkoppling och OLW:s förändring av snacks.

Om man väl ska klaga så är det bäst att kolla så man skickar sina klagomål till rätt sida. En missnöjd kvinna som handlat på Lidl ville klaga på den ruttna zucchinin som hon hade köpt.

"I dag köpte jag en zucchini från Lidyl i Yeovil som ligger 2 mil hemifrån och när jag skar i den så var den genomrutten med en hemsk lukt". Ja, kvinnan hade stavat fel på Lidl – och kanske var det därför hon publicerade klagomålet på helt fel sida.


Nämligen Facebook-sidan Lidyl Experience – ett coverband från Donegal på Irland. När gruppen såg den tokiga missen så var de ju bara tvungna att twittra om det.


Twitter

Den lustiga historien tog fart på sociala medier och nådde till slut Lidl, som enligt The Sun uttalar sig om händelsen så här:

"Vi vill att våra kunder ska veta att det här var en isolerad händelse och att vi har väldigt noggranna rutiner när det kommer till att våra varor ska hålla högsta kvalitet.

Läs också om när Lidl återkallade nötter – för att de innehöll nötter.

Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Har du klagat på ett företags Facebook-sida någon gång?
Tack för din röst!