Här är årets sju bästa Super Bowl-reklamer

Nyheter24 har kollat in reklamfilmerna som ska sändas under Super Bowl natten till måndag – och utsett de sju bästa.


Tevereklamerna under Super Bowl är nästan lika uppmärksammade som själva matchen – om inte mer.

Förra året kostade 30 sekunders reklamfilm cirka 25 miljoner kronor. Kan tyckas mycket, men då ska man också komma ihåg att de senaste årens finaler har setts av 110 miljoner tevetittare i USA per år. 

Når en tredjedel av USA:s befolkning

Om man förutsätter att alla sitter kvar i soffan och tittar på reklamerna når de alltså ut till en tredjedel av landets befolkning, bortsett från all uppmärksamhet de får före och efter själva sändningen.

En del reklamer har redan läckt ut och här är sju av de roligaste, bästa eller mest anmärkningsvärda Nyheter24 har fått syn på.

Audi

Den här reklamfilmen innehåller en obehaglig blandning av två hundraser och skapar dobberhuahuan. Audis poäng är att deras bil är "lyx, utan kompromisser".


Budweiser

Budweiser riktar in sig till alla djurvänner runt om i världen. De litar stenhårt på sitt varumärke och räknar med att tittaren förstår att hästen och hundvalpen är "two buds". 


Axe

Axe kan ha fått sig en släng av storhetsvansinne, men deras budskap är hur som helst bra. Med deras nya doft Axe Peace vill de få folk att "Make love, not war". Härliga stereotyper! 


Kia

I den här Matrix-inspirerade filmen dyker skådespelaren Laurence Fishburne från filmserien upp och återspelar sin roll. Med hjälp av operasång och explosioner vill Kia bevisa hur lyxig deras nya bil är.


Jaguar

Den här filmen är ett av alla exempel på att företagen även lägger ner en hel del pengar på att producera sina filmer. Jaguar vill i den här filmen förmedla att "It's good to be bad". 


Hyundai

Det är många bilreklamer under Super Bowl – och ännu en video som riktar sig mot pappor. Den här gången är det Hyundai som visar hur pappor kan rädda sina barn på de allra mest osannolika sätten. 

M&M

Vi avslutar med något som faktiskt inte är en officiell Super Bowl-reklam, men är ett exempel på hur många företag bygger upp förväntningarna inför den stora matchen. M&M har lanserat en trailer-liknande film som ska locka folk till att se fortsättningen på söndag.


/
/
USA
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!