Hurra, hurra, hurra!
Hurra, hurra, hurra!

Nyheter24 fyller tre år i dag!

"Nyheter24 är en stark och hungrig nättidning som blivit allt mer agendasättande."


Årets Dagstidning Digitala Medier:

"Snabb, sensationell och extremt samtida. Tidningsbranschen får titta och lära - så här gör man nyhetswebb för webbinvånare."

Juryns motivering när Nyheter24 vann Tidningsutgivarnas och Medievärldens pris i klassen Årets dagstidning i digitala medier 2010.

Den 30 september för tre år sedan, 2008, gick Nyheter24 live på nätet. Och vilka tre fantastiska år det har varit. Med små resurser och ett stort driv har Nyheter24.se snabbt blivit de ungas självklara val av nättidning.

Nyheter24.se har på tre år gått från noll till närmare 500 000 läsare varje vecka - en mäktig bedrift i en av Sveriges tuffaste branscher. Utan en ödmjukare inställning till läsarna än konkurrenterna hade Nyheter24 aldrig haft vare sig den innehållsmässiga utveckling vi sett eller den trafiktillströmning vi fått.

- Det har varit en makalös resa för Nyheter24 och alla involverade. I fjol utsågs vi till Årets Dagstidning Digitala Medier, och under 2011 har vi fler läsare än någonsin. Nyheter24 är en stark och hungrig nättidning som blivit allt mer agendasättande, säger Ehsan Fadakar, chefredaktör Nyheter24.se.

Nyheter24 grundades 2008 av Patrik Sandberg och Douglas Roos. Tre år senare är Nyheter24.se en del av något mycket större - Nyheter24gruppen - Sveriges största mediehus inom målgruppen 15-39. En utveckling som överraskat många.

-  Jag är mäkta stolt över att vi i dag byggt ett mediehus som når 95 procent av alla som är under 40 år. Nu tittar vi framåt och utanför Sveriges gränser, säger Douglas Roos, styrelseordförande Nyheter24gruppen.

- Utmärkelsen till Årets Dagstidning Digitala Medier gjorde mig stolt och glad. Det visade att vi ligger i framkant, nu tittar vi framåt och uppåt, säger Patrik Sandberg, VD Nyheter24gruppen.

Hur ser framtidsvisionen ut?

-  Vår vision? Oj…att inom 5 år vara Europas största digitala mediehus mot 15-39-åringar är vår givna vision!

Nyheter24 lanserades endast två veckor efter börskraschen 2008 i USA. En tuff annonsbransch blev än tuffare. Röda siffror 2009 blev snabbt till svarta 2010. Nyheter24.se gick med vinst redan efter två år.

- Vi var banbrytande under 2010 och det togs emot med öppna armar av kunderna. Vi blev kända för våra framgångsrika specialformat som webbteveprogrammet Bella & Tyra Show,  modebloggtävlingen Next In Fashion och specialsajterna på Nyheter24.se, säger Daniel Weilar, försäljningsdirektör.

Nu jobbar Nyheter24.se med en ny plattform och ny design. 2012 ska överträffa allt annat. Följ med du också!

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!