Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Calle Schulman om Booking.com – "De pissar på fel person"

- 12/07/2017, 19:25 -

Calle Schulman tar upp kampen mot det stora bokningsföretaget Booking.com.

Nyheter24 har tidigare skrivit om Calle Schulmans osköna hotellvistelse i Israel där han är med sin flickvän Sandhra Johannson och sina barn Penny och Tom Allan mötes av ett riktigt äckligt hotellrum.

Till Nyheter24 säger han att det var vidrigt, och att han vägrar ge upp kampen mot Booking.com, företaget han bokade rummet via.

– Det var verkligen vidrigt. Det där blodet som låg i köket var nog det värsta. Eller hårbollen. Eller nej, kissbajset i toan var nog värst.

I sitt Instagraminlägg uppmanar han andra personer, med liknande upplevelser höra av sig till honom och han har redan fått många svar.

– Antar att Booking.com skiter i detta eftersom så många inte har tid och energi att protestera. Den här gången pissar de på fel person och jag och Sandhra kommer aldrig ge upp. Och vi hjälper gärna andra som också har misshandlats av dem utan att ha fått sin röst hörd.

Instagraminlägget där han skrev om händelsen. Bildkälla: Instagram

Enligt Calle så har han inte fått någon upprättelse för hans vistelse. Han säger även att hotelljätten ljuger om vad som hände. De ska ha kommit till hotellet vid 12.30 och blivit välkomnade till sitt rum, där de sen möttes av den hemska synen. 

När Calle sedan hörde av sig till Booking påstod de att de inte har några skyldigheter då familjen skulle ha anlänt tidigt utan att meddela det.

– De hittade den lilla paragrafen att skydda sig med och det är möjligt att de har laglig rätt här. Det är det som gör mig så arg, att de hittar på regler för att ha större chans att skinna folk på pengar. 

Calle Schulman kommer inte ge upp. Bildkälla: Instagram

Linda Molin, presstalesperson på Booking.se, säger till Nyheter24 att rummet egentligen inte var ett boende, utan att det var en plats där de kunde ställa sitt bagage så länge. I ett mejl-uttalande skriver de samma sak.

"Våra noteringar kring detta visar att kunden aldrig ens såg den lägenhet han hade bokat. Boendet har meddelat oss att eftersom han anlände två timmar före incheckningen öppnade och hans tilltänkta lägenhet inte var redo erbjöds kunden att förvara sitt bagage tillfälligt i en annan lägenhet."

Calle delar inte samma uppfattning och menar att påståendet är taget ur luften.

– Hon ljuger. Det är så frustrerande. Vi väntade på en restaurang just för att slippa behöva ställa ifrån oss bagaget. Rummet var det vi blev tilldelade att bo i. Otroligt att ett sånt stort företag ljuger folk rakt upp i ansiktet, och omöjligt att värja sig ifrån. 

Nu tar alltså Calle enligt sig själv upp fighten och står upp för de små. 

Se videon på Sveriges rikaste medieprofiler

Läs också Pennys Schulmans peppiga tal till alla mitt i veckan

Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Har du kämpat mot ett stort företag någon gång?