Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Här är Margaux Dietz nya toppjobb

- 20/05/2020, 17:11 -

Margaux Dietz tog internet med storm när hon publicerade sin förlossningsvideo på Youtube 2017. Sedan dess har det hänt grejer, och nu presenterar hon sitt senaste samarbete – med CDON.

Margaux Dietz har över 300 000 prenumeranter på Youtube, och inte minst räknas hon till en av Sveriges 30 mäktigaste Instagram-profilerna. Inte illa pinkat!

På sin Youtube delar hon med sin av sin vardag tillsammans med sonen och charmtrollet Arnold.

Ny samarbetspartner

Nu har entreprenören tagit ännu ett steg i karriären.

I ett pressmeddelande avslöjar nu Dietz att hon tillsammans med E-handelsföretaget CDON ska bygga upp företagets leksaksutbud.

– Jag har med omsorg valt leksaker till min son Arnold, med stort fokus på saker som ska stimulera hans sinnen och utveckla hans förmåga att kommunicera och lära sig nya saker, säger hon i pressmeddelandet.

Bildkälla: Margaux Dietz
Bildkälla: Margaux Dietz

Får ofta frågor

Det märks tydligt i Dietz vloggar att Arnold är ett stort fan av att lära sig nya saker. Influencern berättar vidare i meddelandet att hon ofta får frågor av sina följare hur hon tänker när hon köper leksaker till honom, vilket var en av anledningarna till att hon började samarbeta med CDON.

– Mina fans frågar mig ofta hur Arnold kan så mycket. Därför känns detta samarbete klockrent eftersom jag hjälper andra föräldrar att hitta leksaker som stimulerar barns sinnen och gör dem smartare, säger Margaux Dietz i en video på Instagram.

"Kommer vara ovärdeligt"

Henrik Jarl, marknadschefsansvarig på CDON, är mycket nöjd med beslutet.

– Som e-handlare utformar man generellt sitt utbud baserat på mängder av parametrar, såsom data och insikter - men att ta hjälp av en trovärdig influerares befintliga följarskara är något nytt - i alla fall för oss. Att ha en direktlina till Margauxs följare kommer att vara ovärdeligt i vårt arbete med att stärka leksakssortimentet, berättar han i pressmeddelandet.

Margaux Dietz kommer till största del att hjälpa företaget med att sätta CDONs egna och externa handlares utbud inom kategorin leksaker, och hennes följare kommer att få se mer utav samarbetet väldigt snart, då det går av stapeln 20 maj.