1 av 4
- Foto: ALL OVER PRESS
2 av 4
- Foto: ALL OVER PRESS
3 av 4
- Foto: ALL OVER PRESS
4 av 4
- Foto: ALL OVER PRESS

Budskapet till Kissie och Carola: "Förändra er"

Artisten Carola Häggkvist den svensk som är i störst behov av att förändra sin image, enligt undersökningen Pepsi-refresh project som baseras på över 2000 undomars svar. Se hela listan här.


Carola Häggkvist toppar listan, men inte för sin musik. Utan som den svenska kändis som är i störst behov av en makeover enligt svenska ungdomar. Med hela 65% av rösterna hamnade hon på första plats, tätt följt av bloggerskan Alexandra Kissie Nilsson som fick 58,8% av rösterna.

I undersökningen, som baseras på totalt 2317 svenska ungdomar i åldrarna 16-26, fick de tillfrågade välja bland 13 kända svenska kändisar i behov av att förnya sin image.

"Uttjatad och omodern"

Anledningen till att Carola hamnade etta, är enligt informanterna för att hon "har blivit uttjatad och omodern". Ute och i behov av en ny stil verkar också Victoria Silvstedt vara, som hamnade på tredje plats med 52,7%.

– Vi vill uppmuntra ungdomar till att förändra saker i deras liv, allt ifrån skolan till svenska kändisar, säger PR-chefen för Carlsberg, Henric Byström.

Undersökningen visar också att den socialdemokratiske partiledaren Håkan Juholt inte lyckats att nå ut till de unga än. En femtedel säger att de inte ens vet vem han är. Siffran för Fredrik Reinfeldt är 2%

"Inte förvånad"

Henrik Byström menar att den främsta anledningen till undersökningen genomfördes från första början var för att kunna förstå dagens ungdomar bättre och få en bättre insyn på hur de tänker. Han menar också att resultaten inte förvånar.

– Det inte är förvånande att de har sämre koll på politiker, då politiker inte syns på samma sätt i de sociala medierna som kändisarna, säger han till Nyheter24.

Dagens ungdomar har talat. Här hela listan :

 

1 Carola 65,6%

2 Kissie 58,9

3 Victoria Silvstedt 52,7%

4 Kungen 51,3%

5 Fredrik Reinfeldt 42,6%

/
/
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!