Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!
ANNONS: Innehåll i samarbete med Halebop

Halebop har nöjdast kunder – anledningen är så fin

- 18/10/2016, 09:34 -

Shutterstock

Därför kan Halebop stoltsera med att de har Sveriges nöjdaste kunder.

När Svenskt Kvalitetsindex presenterar årets resultat för mobilbranschen visar det sig att Halebop har branschens nöjdaste mobiltelefonikunder på privatmarknaden. Halebop toppar listan med sitt kundnöjdhetsindex på 71,0.

- Samma dag som det stod klart att vi ”förlorat” SKI 2014 knöt vi nävarna och bestämde oss för att våra kunders upplevelse av Halebop och våra tjänster är prio ett. Vi har förbättrat kundnöjdheten två år i rad och kan äntligen stoltsera med titeln ”Sveriges nöjdaste privatkunder mobiltelefoni”. Det är tydligt att vårt arbete fungerar och det betyder mycket för oss eftersom det finns i Halebops DNA att vara den schyssta operatören, säger Regina Dahlström, chef för Halebop.

Citat från SKI: ”Halebop får bra betyg och ett mycket bra genomslag vad gäller samhällsansvar. Man bygger mycket på känsla mellan människor och att ”man ska vara schysst”. Det har uppskattats av kunderna.”

- Givetvis är vi glada och stolta och har all anledning att fira, men vi kommer inte luta oss tillbaka och slappna av. Utmärkelsen ökar förhoppningsvis förväntningarna på oss och vi är peppade på att anta utmaningen för att motsvara dem. Våra kunder ska fortsätta vara nöjdast i landet, säger Regina Dahlström.

Svenskt kvalitetsindex 2016, Mobiloperatörer privatpersoner

Halebop: 71,0

Övriga: 70,8

Tele2: 70,8

Comviq: 69,3

Telia: 66,2

Telenor: 65,0

3: 58,8

Genomsnitt: 66,6



Intervjuerna har genomförts via telefon under perioden augusti-september 2016 av PFM Research. Personer i åldern 18 – 79 år som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med minst en anställd ingår i urvalet. Urvalet är taget från PAR Konsument och PARAD. Totalt har närmare 2000 intervjuer genomförts. Frågeformuläret innehåller ett 40-tal frågor som generellt besvaras på en 1-10 skala där 1 betyder missnöjd/instämmer inte och 10 betyder mycket nöjd/instämmer helt. En intervju tar i genomsnitt 12 minuter. Läs mer om utmärkelsen här.

Är du också schysst?