Onsdag 27 Okt
Stockholm

Zlatans nationalsång gör succé – toppar listan på iTunes

Zlatans version av nationalsången ligger etta på iTunes.
1 av 4
Zlatans version av nationalsången ligger etta på iTunes. Foto: Youtube/iTunes
Framgångarna fortsätter för Zlatan Ibrahimovic och Volvos reklam.
2 av 4
Framgångarna fortsätter för Zlatan Ibrahimovic och Volvos reklam. Foto: Youtube
Filmen har på en halv vecka fått över två miljoner visningar på Youtube.
3 av 4
Filmen har på en halv vecka fått över två miljoner visningar på Youtube. Foto: Youtube
Han uppges ha fått 10-12 miljoner kronor för jobbet.
4 av 4
Han uppges ha fått 10-12 miljoner kronor för jobbet. Foto: Youtube

Hyllad, miljoner visningar på Youtube och klirr i kassan. Nu ligger Zlatans låt även etta på iTunes.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Skaparna bakom

Det är reklambyrån Forsman & Bodenfors som står bakom videon. 

De har gjort flera omtalade produktioner. Bland annat med "The epic Split" med Jean-Claude van Damme.

Framgångarna fortsätter för Zlatan Ibrahimovic och Volvo.

I lördags var det premiär för Volvos nya reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic i huvudrollen. Den har hittills fått över två miljoner visningar på Youtube och Zlatan uppges ha fått cirka 10-12 miljoner kronor för jobbet.

I dag släppte Marko "Markoolio" Lehtosalo sin egna version av filmen där han tränar, är ute i naturen och jagar, på sitt eget småskruvade sätt.

"Jag vill dö i Sverige"

I Zlatans och Volvos reklamfilm läser Zlatan upp texten från den svenska nationalsången. Han har dock ändrat frasen "Jag vill leva, jag vill dö i Norden" till "Jag vill leva, jag vill dö i Sverige". Låten är nykomponerad och skriven av den svenske musikproducenten Max Martin.

Nu ligger låten på första plats på iTunes lista över de mest köpta låtarna. Utöver Zlatans inläsning av texten sjunger artisten Day i låten.

När når hiten dansgolven på Stureplan med en ny häftig remix?

Kommentera
Kopiera länk
Dela