Den nya skärmen kostar sju miljoner kronor.
Den nya skärmen kostar sju miljoner kronor.

Färjestad miljonsatsar - på ny skärm

Det är inte bara på spelare man kan spendera miljoner på. Nu lägger Färjestad ut sju miljoner kronor - för en ny skärm.


KARLSTAD. Färjestad gillar att ligga steget före. Modern tids vassaste svenska klubb har värvat ihop ett guldfavoritlag till den nya säsongen och man tar även nästa steg när det kommer till medieskärmen i Löfbergs Lila Arena.

När den nya säsongen går igång kommer man ha fått en helt ny skärm med LED-teknik som ersätter den gamla lösningen man hade med backprojektion.

– Vi vill ta ytterligare ett steg framåt för att bjuda både besökare och samarbetspartners en ännu bättre upplevelse i vår arena, säger arenachefen Lennart Åhs i ett pressmeddelande.

Den gamla mediekuben man har i arenan är tio år gammal och mäter totalt över 48 kvadratmeter över de fyra sidorna. Den nya, som byggs i samarbete med IT-företaget Cygate, kommer spänna över mäktiga 147 kvadratmeter.

Hockeysverige.se

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!