Miljonregnet över GW.
Leif GW Perssons miljonregn. - Foto: Janerik Henriksson/TT, Anders Wiklund/TT

GW:s miljonregn – säljer vin som aldrig förr: "Förskräckligt massa"

Leif GW Persson sköljs över av nya miljonregn. Senaste året drog hans varumärkesbolag in drygt 17 miljoner kronor.


Leif GW Perssons varumärke ser ut att vara starkare än någonsin.

I maj 2017 bildades Leif GW Production. Enligt verksamhetsbeskrivningen skulle bolaget "lansera varumärket Leif GW Persson samt andra till honom kopplade varumärken".

Utöver att bland annat bedriva författar- och utredningsverksamhet handlade det också om att marknadsföra produkter så som viltkött, jaktartiklar, viner och andra alkoholhaltiga drycker.

"Det rullar på"

Under varumärket GW:s har krimprofessorn lanserat en rad viner som säljer mycket bra på Systembolaget.

– Det rullar på. Jag säljer ju en förskräcklig massa viner. Det handlar om miljontals buteljer per år. Och på alla så utgår det en royalty, säger han till Expressen.

Och fortsätter:

– Dessutom har vi etablerat oss inom viltköttsprodukter. Det börjar också ticka på. När det välkommet i gång så kommer det ge ansenliga inkomster.

GW har också varumärkesskyddat en serie snusprodukter hos PRV och siktar på att ta sig in på den marknaden.

"Jag har goda inkomster"

Krimprofessorn medger att han inte behöver oroa sig över sin ekonomi.

– Jag har goda inkomster i och med att jag i princip kan bestämma de själv. Jag har inga skulder och sen är jag en gammal man som inte har så stora behov. Jag har sex barn, 11 barnbarn och ett 12:e på väg. En hustru och rad gamla fruar som jag försörjer. Jag har lite att stoppa i, säger han till Expressen.

GW förklarar även att han ger bort en hel del pengar till välgörande ändamål.

Läs mer: Christina Salibas ex-make till hård attack mot Camilla Läckberg

/
Vin
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!