Charlotte Perrelli
Charlotte Perrelli går till attack mot blomsterjätten Interflora. - Foto: Stella Pictures, Interflora.

Charlotte Perrelli rasar mot Interflora: "De lurar mig"

Charlotte Perrelli beställde den lyxiga buketten Lyckliga dagar från blomsterjätten Interflora. Buketten, som till största del ska bestå av pioner, kostade 1 400 kronor. Men när Charlotte fick se blommorna så var det långt ifrån lyckliga dagar...
– De har lurat mig gång på gång, säger hon.


Artisten Charlotte Perrelli, 49, är en av Sveriges mest framgångsrika. Med en karriär som spänner över flera decennier så är Charlottes bankkonto minst sagt välfyllt.

– Min förmögenhet kom inte över en natt. Sakta men säkert har jag tagit mig dit jag är i dag. Folk ser inte alltid arbetet som ligger bakom. Drivkraften har aldrig varit att tjäna pengar, jag drömde däremot om att få arbeta med musik. Jag lever min dröm, sa Charlotte om sin ekonomi i en intervju med Amelia.

Charlotte Perrelli och Anders Jensen. Bildkälla: Stella Pictures.

Charlotte är verksam i flera bolag. Enligt siffror som Nyheter24 har tagit del av har Chanille Aktiebolag tillgångar på över 19 miljoner kronor, och i Chita Entertainment Aktiebolag finns tillgångar på nästan 4 miljoner kronor.

Även Charlottes make Anders Jensen har det riktigt gott ställt. Som vd för Ryds bilglas så har han tillgångar på flera hundra miljoner kronor.

Charlotte Perrelli beställde blombud från Interflora 

Med den typen av pengar i familjen är det inte konstigt att Charlotte slog på stort när hon skulle beställa ett blombud till sin syster som fyllde år.

Charlotte använde sig av kedjan Interfloras tjänster. Hon betalade 1 399 kronor för buketten Lyckliga dagar. Men särskilt lycklig blev inte Charlotte när hon fick se buketten som hennes syster fick...

Charlotte Perrelli beställde buketten Lyckliga dagar. Bildkälla: Interfora

De liknande nämligen inte alls bilden på Interfloras hemsida. På Instagram rasar nu en väldigt besviken Charlotte mot blomsterjätten Interflora.

"Betalar 1400 kr och får de de där kvistarna? Vad tycker ni om detta? För mig är det nog 10:e gången det händer och jag blir såå irriterad. Vilket bolag ska man använda eftersom Interflora har visat att de lurar mig gång på gång. Någon som kan tipsa om några som sköter det bättre?", skriver Charlotte.

Charlotte Perrelli är oerhört besviken på blomsterjätten Interflora. Bildkälla: Erik Simander/TT Bild

Hon tillägger att hon är en ganska bra kund som beställer blommor flera gånger i månaden – men nu har hon helt tappat förtroendet för företaget. Bemötandet från kundtjänst tycker Charlotte också är under all kritik.

"Har tappat förtroendet efter så många gånger av besvikelser. FYI svarar kundtjänst att de tycker JAG ska ringa butiken och fråga vad som hänt? Eeeeh….. ok", skriver Charlotte i sitt inlägg.

Charlotte Perrelli rasar mot Interflora. Bildkälla: Instagram/laperrelli

Charlotte Perrelli: "Så trött på detta" 

I kommentarsfältet är det flera följare – både kända och okända – som gör sina röster hörda.

"Vet bara att ingen jag känner skickar så maffiga, magnifika, påkostade och genomtänkta fång med blommor som du och Anders!! Ni borde få furstlig service med tanke på hur mycket blommor ni skickar.", kommenterade festfixaren Micael Bindefeld.

"Händer mig varje gång. Skäms när mottagarna visar upp vad de fått", skriver influencern Johanna Toftby.

"Har också råkat ut för det. Dom gjorde bla en gång en bukett av blommor som redan var för gamla för att egentligen säljas alls. Urtrist och lurendrejeri. Och svaret man får när man klagar är blahablaha. Fy skäms Interflora", skriver en annan upprörd följare.

"Så trött på detta!", skriver Charlotte som svar till artisten och programledaren Gabriel Forss.

Charlotte Perrelli har ledsnat på Interflora. Bildkälla: Instagrams kommentarsfält

Nyheter24 söker Interflora.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!