För första gången sedan 1969 ändras storleken på bregottförpackningarna.
För första gången sedan 1969 ändras storleken på bregottförpackningarna. - Foto: Caisa Rasmussen / TT Janerik Henriksson/TT

Bregott chockar med historisk ändring – så påverkas kunderna

För första gången sedan Bregotts lansering väljer Arla att lansera tre olika storlekar på smörpaketet: Vill möta de skiftande behoven i svenska hushåll.


Bregott lanserades av Arla 1969 och har sedan dess blivit en populär vara i svenskarnas kylskåp. För första gången på 55 år väljer Arla att erbjuda konsumenterna det älskade smöret i tre olika storlekar. Från och med vecka sju kommer paketet finnas med 250, 500 och 700 gram smör i butik. 

Här vill man byta ut Bregott mot Lätta på skollunchen – för att spara pengar

Bregotts stora ändring

I ett pressmeddelande tydliggör Antoine Riché, ansvarig för smör och matfett på Arla Sverige, att de nya bregottpaketen är framtagna för att ha ett sortiment som passar både stora plånböcker och de med begränsad budget. 

– Bregott har funnits på svenskarnas frukostbord i över femtio år, men hushållens behov har förändrats mycket under den tiden. Vissa köper Bregott någon gång per år och andra gör av med ett stort paket i veckan. Vi hoppas att de nya storlekarna ska göra det lättare för alla att hitta en förpackning som matchar den egna konsumtionen, säger Riché.

Här kan du läsa fler artiklar från Nyheter24:

Dra bort eller låta foliet vara kvar på smöret? Här är rätta sättet

Därför ska du ALLTID förvara dina tomater upp och ner

Storfavoriten tillbaka på McDonald's – då finns den på menyn

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!