McDonald's har delat med sig av en deal på Tiktok.
McDonald's har delat med sig av en deal på Tiktok. - Foto: Christine Olsson/TT och Stella Pictures

McDonald's erbjudande får kunderna att rasa: "Helt stört"

McDonald's har delat med sig av en deal på Tiktok, men erbjudandet landar inte helt väl hos alla kunder.
"Ni är giriga", skriver en person.


När inflationen är på rekordnivåer, räntorna skenar och matpriserna sticker i väg har konsumenter blivit allt mer prismedvetna – något som också märks när McDonald's delar med sig av en ny deal.

I en Tiktok-video visar snabbmatskedjan hur man, genom att använda företagets app och scanna sitt McDonald's-skräp när man slänger det i en soptunna, kan få en cheeseburgare för tio kronor. 

Men erbjudandet har inte landat helt väl bland kunderna på plattformen.

Det här betyder knapparna på McDonald’s läsklock: "Det kan inte vara sant?!"

McDonald's-kunderna: "Allt annar är ett rån"

Flera kunder påtalar nämligen att ordinarie pris för en cheeseburgare tidigare varit just tio kronor och många uppmanar McDonald's att sänka sina priser. Så här skriver några av dem i kommentarsfältet, som i skrivande stund har över 160 kommentarer:

"Kommer ihåg när det var 10 kr utan deal..."

"Tillbaka till ordinarie pris dvs."

"Själv kommer ja ihåg tiden då 10 kr var det normala."

"På min tid kostade de 10 kr. Allt annat är ett rån."

"Sänk era priser."

"Tiden då cheese alltid kostade 10 kr, ta tillbaka den."

"Cheese ska kosta 10kr med eller utan deal, punkt..."

"Sänk till 10 kr igen!"

"En cheese ska kosta 10 kr utan deal. 18 kr är helt stört."

"Dom ska kosta 10 kr utan deal era snåla."

"Rekordår efter rekordår men ändå höjer ni priser. Ni är giriga."

Foto: Skärmavbild/Tiktok/mcdonaldssverige

McDonald's-personalens vädjan till kunderna – det här måste ni sluta med

McDonald's svar: "Varit tvungna att höja priserna"

När Nyheter24 kontaktar McDonald's gällande erbjudandet uppger Henrik Nerell, företagets presschef i Sverige, att priset på cheeseburgaren höjdes redan 2016.

"På McDonald's får gästerna mer värde för pengarna än hos någon annan restaurangkedja. så har det varit i många år. Det är inte vi som säger det utan gästerna när vi frågar dem i olika undersökningar som vi gör. I dagsläget tror jag att vi alla kan skriva under på att kostnaderna ökar, och tyvärr har även vi varit tvungna att höja priserna", skriver Nerell.

Man lyfter vidare fram att man hela tiden gör sitt bästa för att erbjuda gästerna "en bra deal".

"Även om mycket blir dyrare så kan vi lova att vi alltid kommer att anstränga oss för att ge gästerna riktigt bra erbjudanden och riktigt god mat", avslutar Nerell.

Läs fler artiklar om McDonald's här.