Lidls nya reklambild för fläktar har fått kunderna att brista ut i skratt
Lidls nya reklambild för fläktar har fått kunderna att brista ut i skratt - Foto: Christine Olsson/Christian Charisius/TT/Facebook

Lidls "heta" reklam – skämtar om OnlyFans: "Akta så ingen blir stött"

När Lidl skulle marknadsföra fläktar på sin Facebook adderade man "a bit of spice": en blinkning till betalplattformen OnlyFans, där användare lägger ut sexuellt innehåll mot betalning.


För en tid sedan uppmärksammade Nyheter24 en bluffvåg som drabbade lågprisjättarna Willys och Lidl. 

Sidorna marknadsförde tävlingar som snabbt fick hundratals kommentarer, som i själva verket var en del av en bedrägerikampanj som syftar till att stjäla personlig information.

"Just nu cirkulerar olika bluffsidor på Facebook med Willys som påstådd avsändare. Inläggen är påstådda tävlingar där man ska gissa på olika tal. Deltagarna får därefter ett meddelande om att man har vunnit och att man ska klicka på en länk eller identifiera sig med sitt bank-ID för att få priset", skrev Willys om blufftävlingarna på sin Facebook-sida.

Här kan du läsa mer om bedrägeriförsöken på Lidl och Willys – och lära dig känna igen bluffbilderna.

"Heta" reklamen på Lidl - skämtar om OnlyFans

Nu uppmärksammas Lidl i sociala medier igen, men av helt andra skäl. De har nämligen lagt ut en bild på sin egen Facebook där en ny, somrig kampanj marknadsförs. 

Under veckan har de nedsatta priser på bland annat grillar, bestick och fläktar – och för att dra uppmärksamhet till det sistnämnda har man gjort en sexuell anspelning i reklambilden.

"Only Fans. Svep för att se fler heta erbjudanden", skriver Lidl på bilden. Inlägget har även taggats med #onlyfans och #hetaerbjudanden.

Foto: Facebook/Lidl

"Only Fans", som i Lidls fall är avsett att direktöversättas till "Bara Fläktar", får man anta också är en blinkning till den internationella sajten OnlyFans, där användare runt om i världen delar sexuellt och explicit innehåll mot betalning. 

Lidls kunder skrattar åt reklamen:

Den sexuella anspelningen landade väl hos Lidl-kunderna, och på kort tid har inlägget fått hundratals kommentarer och omkring 1 000 gilla-markeringar.

Här är ett utdrag från kommentarsfältet:

Foto: Facebook/Lidl
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!