Ytterligare en lögn från Isabella Löwengrip exponerad

De senaste veckorna har Isabella tillsammans med sidan Breakit basunerat ut att hon minsann lämnat United Influencers eftersom de misslyckats med att kapitalisera på hennes enorma trafik, både utomlands men även på Instastory:

Men kanalerna växer så snabbt globalt att United Influencers har haft svårt att få full täckning på alla kanaler. Man har inte haft styrka att sälja för fullt på den tyska och arabiska versionen och heller inte kunnat kommersialisera på Instastory som i dag visas för en kvarts miljon människor per dygn. //Isabella Löwengrip

Hon hävdar även i sitt försvarsinlägg på bloggen att det var när hon skulle starta upp Nordic Tech House som hon bad United Influencers att få tillgång till sina siffror.
Om det är United Influencers som varit ovilliga att släppa siffrorna ifrån sig framgår inte i hennes inlägg.

När jag kontaktar United Influencers nya VD så visar det sig att INGENTING av detta stämmer. Det är rena lögner, alltihop.

– Det var United Influencers som sa upp avtalet med Isabella Löwengrip – inte tvärt om.
Hon har försökt få det till att United Influencers inte uppfyllt sin del av avtalet och att det är anledningen till att hon lämnat dem, men sanningen är den att United Influencers inte velat ha henne kvar som profil. Vad anledningen till det är har de dock inte velat gå in på närmare.

– Isabella behövde inte heller be United Influencers om att få tillgång till sin statistik då hon enkelt kunnat se den både via Google Analytics men även på skrivbordet varje gång hon loggat in på sin blogg.

Hon har alltså kunnat se sina siffror varje gång hon loggat in för att skriva ett blogginlägg och med tanke på att Isabella så sent som i januari 2018 uppgav till SvD att hon skriver alla inlägg själv ”för att inte kompromissa med det personliga tilltal som satte henne på kartan som fjortonåring och fortfarande utgör fundamentet i hennes affärsverksamhet” så behöver hon i princip vara både blind och döv för att ha undgått att ta del av sin egna statistik.

Tillägg:
Till Dagens Media säger United Influencers VD Louise Fuchs följande:
”Bella har utan tvivel en stor impact genom sina kanaler och hon har en viktig kanal genom sin blogg som är en av Nordens största. Vi har haft ett väldigt bra samarbete som vi nu har valt att säga upp exklusiviteten på, men vi vill fortsätta att samarbeta med Bella vidare där det är relevant”.

Om UI haft ett exklusivt avtal med Isabella så undrar jag vad det innebär att hon sålt egna samarbeten vid sidan om utan UIs vetskap?

Jag börjar undra om det finns någonting som Isabella sagt eller skrivit den senaste tiden som inte är lögn?
Det börjar kännas som mer och mer osannolikt för varje sten jag vänder på.

Isabella har uttryckt en ovilja mot att svara på de här frågorna så därför finns här inget uttalande från henne.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *