Skatteverket – om ni behöver hjälp med att identifiera vilka influencers som tar emot absolut mest ersättning i form av produkter, resor och hotellvistelser, hör av er!
Jag ställer gärna min influenser-expertis till förfogande!
Tyvärr verkar Skatteverket vilja fokusera på mikro-influencers vilket jag inte riktigt förstår. Slår man ner på de som är ledande i branschen så ”lär” man även de mindre hur man ska göra.
Varför sätta dit en influencer med 10 000 följare men låta profiler som Kissie, Kenza, Blondinbella och Schulmans komma undan? Det verkar märkligt…
Skatteverket ska också granska marknadsföring via influencers, handel med kryptovalutor och e-handel.
Det är en ny ”marknad” för Skatteverkets granskare.– Det är en bransch som växer och omsätter hundratals miljoner kronor. Det är fram för allt de mindre microinfluencers som vi ska undersöka, säger Henrik Kisterud, kontrollsamordnare på Skatteverket.
Medieköpare
Agenturer.
Influencers.– Vi vill vara tydliga med vad som gäller, säger Henrik Kisterud. Särskilt viktigt att branschen stöter yngre oerfarna influencers. //Från Expressen
