Fler AliExpress-designers

EDIT!
Tydligen föll en massa bilder bort när jag publicerade, men nu är inlägget komplett.

 

Inlägget kommer handla om Kammi (241K följare) och Eskil Grahn (83K följare) som båda är Youtube-profiler, om någon kanske inte känner till dem, 
För ett tag sedan berättade att de kommer att släppa en smyckeskollektion – Kamskil – som ska bestå av egendesignade smycken.
På Instagram upprepar de gång på gång att de skapat den här kollektionen med smycken, och att de jobbat på den i över ett år. (Låter det lite bekant, *host host* Elin Molimenti?)

WOW! Imponerande va?
Nä, inte mycket…

Deras ”egendesignade” smycken finns nämligen på AliExpress att köpa för en spottstyver. 
Det är SÅ fräckt att försöka lura i sina följare att man har en ”egen smyckeskollektion” när det egentligen rör sig om redan existerande smycken från Kina, som duo sedan säljer för dyra pengar.

Jag undrar hur Eskil Grahn rättfärdigar det här för sig själv, att ljuga följarna rakt i ansiktet för att få dem att köpa deras Kina-krafs till upphaussade priser.
Han är nämligen den som kritiserade Therese Lindgren och kallade hennes smink för ”skam” på grund av innehållet av silica sett till priset..

De här produkterna är lika mycket original som Elin Molimentis diadem och det säger en hel del.
Tillbaka till inlägget med en enkel fråga.
Förstår inte folk hur enkelt det är att leta upp produkter på AliExpress/Alibaba nu för tiden?
Det GÅR helt enkelt inte att tumma på sanningen längre eftersom man garanterat kommer bli påkommen, information Eskil och Kammi helt måste ha missat.
Kanske la brevbäraren just detta informationsblad i fel postlåda?
Jag anar en ny trend bland influencers –  att vara en så kallad ”AliExpress-designer” som på sin höjd tittar på bilder och pekar på de produkter hen vill sätta sitt namn på.
Dennis Maglic är en. Elin Molimenti lika så.
”Okay, I went to the zoo yesterday, now I’m a koala bear.”
Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *