Glöm inte att reklam-markera nu när du verkar ha många som vill ditt företag illa….
Jag skulle snarare vilja säga ”Glöm inte att reklam-markera eftersom du vill ses som en seriös aktör i ditt yrkesutövande” eller ”Glöm inte att reklam-markera för att inte bryta mot rådande lagstiftning” eller varför inte ”Glöm inte att ALLTID reklam-markera inlägg där dina samarbetspartners förekommer, oavsett om folk är vänligt inställda till dig och ditt företag eller rent av vill det illa”.
Risken för att bli anmäld borde inte vara en av faktorerna som avgör huruvida en influencer följer eller bryter mot Marknadsföringslagen då det finns väldigt lite utrymme för en subjektiv tolkning av den, då den liksom är vad den är.
Eller?
Är detta det nya mantrat av den ”milleniska” snöflingegenerationen som byggt hela sitt rättspatos på Piratebay-principen att ”allt ska vara gratis, så länge inte JAG drabbas!”
”Följ bara lagen om du riskerar att åka dit, annars kan du skita i det.”
Vore inte det någon att trycka upp på kaffekoppar och sälja utanför Juridicum?
