My Martens och Anna Book.
En självutnämnd marknadsföringsexpert och en självlärd mångsysslare som, trots att de varit influerande aktörer på sociala medier i flera år, verkar fullkomligt och totalt resistenta till att ta in vad en adlink är och vilka kriterier som måste uppfyllas för att kunna markeras som en sådan – särskilt på Instagram.
Jag vet inte HUR många gånger jag sett liknande inlägg på Instastory från dem.
Tror de att det kallas för adlink, bara för att man lägger in en länk som går att svajpa upp?
Att alla inbäddningsbara länkar är adlinks?
Jag tänkte försöka en gång till, att nå fram till Anna och My.
Tror ni jag kommer lyckas?
Jag tycker ändå att jag kan vara hyfsat pedagogisk när jag sätter den sidan till, visst visst?
- Har du en rabattkod att dela ut så kan det omöjligen röra sig om en adlink.
- Har du haft någon typ av kontakt med företaget – och/eller fått rabattkoder, produkter, eller annan typ av ersättning – som du postar om så är det ingen adlink.
- Har du någon typ av utbyte med företaget så är det ingen adlink
- Har du inte på egen hand signat upp på ett annonsnätverk och där, själv plockat en länk till en produkt du vill tipsa om, så är det ingen adlink.
