
Jag har alltid velat jobba på Coop i kassan. Det har varit min stora dröm. Att stå i kassan och blippa, jag får ro i min själen. // Bianca Ingrosso
Drömmar KAN slå in, sikta mot stjärnorna så når du trädtopparna, friskt vågat, hälften vunnet och plötsligt händer det!
Bianca Ingrosso frontar Coops senaste kampanjsatsning för att lansera betaltjänsten Coop Scan & Pay, där användaren betalar i mobilen. Och trots att hon inte riktigt får stå i kassan på Coop och blippa fram ro i själen, eftersom reklamen handlar om självblippande – kassapersonalens stora fiende – så får hon i alla fall gå runt inne på Coop och blippa varor i sin telefon.
Det är det nya konceptet, och anledningen till att företaget frontar med en av Sveriges absolut största påverkare är för att de i reklamfilmen ser ut som att Bianca går runt inne i affären och tar selfies, när hon egentligen bara är ute och handlar med hjälp av Coops nya app-baserade blipp.
Helt ärligt…
Är det ens någon längre som höjer ett ögonbryn om man ser en person ta selfies i en mataffär? Eller som pratar högt in i en kamera som placerats på en klase bananer, fö en ”no hands-scen”?
Förr i tiden så tyckte många att människor som gick runt och pratade för sig själva var en smula stolliga. Nu för tiden är det ingen som reagerar eftersom man kallt räknar med att de flesta har trådlös AirPods eller liknande i öronen, och att de bara pratar i telefon.
Att se Bianca gå runt och ta selfies på Coop, med eller utan ett kamerateam i hasorna skulle jag säga känns mer troligt än om hon INTE gjort det.
Kanske är jag lite smått avtrubbad efter att ha skrivit den här bloggen sedan 2016, men vid det här laget överraskar ingenting mig när det kommer till påverkare och alla deras olika sätt att skaffa content.
https://www.youtube.com/watch?v=Dj1-BY2AsPA&t=30s
Vad tycker ni om Coops reklamfilm?
Om hela tanken är att skoja lite med vår selfie-hysetriska värld, så är ju Bianca Ingrosso ett klockrent val.
Hon är väl störst på den svenska marknaden? Och om inte störst, så i alla fall mest känd?
