Vill ni se Livesända hauls från butiker?

”Haaaul, håååål, heeeeeeul” – kärt barn har många namn men nu verkar denna trend ha nått sitt ”bäst före datum”. I alla fall om vi ska tro tidningen Resumé.
Idag skrev de nämligen en artikel om någonting man skulle kunna kalla ”haul 2.0”.
Den går nämligen ut på ungefär samma sak som den traditionella haulen (haul 1.0) – att visa upp kläder, men istället för att visa upp dem i hemmets lugna vrå så sänder man live från sin shoppingrunda.
Följarna får alltså följa med sin influencer in i affären och vet vet? Kanske rent av hela vägen in i provrummet?

Vad tror ni om den här nya trenden?
Jag är tveksam faktiskt. Jag tycker att hauls redan nu är slarvigt gjorda i och med att de oftast filmas med mobilkameran i en spegel. Nu ska de alltså också sändas live…
Jag ser tre hysteriskt fnissande tjejer i ett provrum byggt för att rymma endast en av dem och så på och av med en massa kläder. Alternativet är att samma tjejer tror att butiken är hela deras privata runway som de tar över utan tillstymmelse med hänsyn till de andra kunderna.
Jag vet inte riktigt vilket som är värst…?

Livesända hauls?
VaVaWooooom eller Valium till alla?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *