Tänk om det gick att klimatberäkna en influencers påverkan? // Husligheter

Men sedan dess har ju egentligen inte mycket hänt. Många av de stora konton jag följer visar fortfarande upp massproducerad nykonsumtion. Användandet av reklamlänkar har ökat lavinartat, och finns det en reklamlänk så är det ju meningen att följarna ska köpa det influencern tipsar om. Däremot har det poppat upp ännu fler hållbarhetsinfluencers de senaste två åren, vilket är fantastiskt! Och det planterade en intressant tanke i mitt huvud. Tänk om det gick att klimatberäkna en influencers påverkan? // Maria Soxbo

Maria Soxbo aka Husligheter har skrivit ett riktigt intressant inlägg om influencers, påverkan och hållbarhet.
Stort tack till dig som mailade mig det här tipset, det var ett av de bästa inlägg jag läst på länge!
Tänk om det gick att mäta hur mycket en adlink faktiskt påverkar klimatet och hur vilket siffra en influencers resa landar på när alla som blivit inspirerade gjort sin resa?
Så här skriver hon på sin blogg.
Visst är det bra?

Instagraminlägg högst upp publicerades för drygt två år sedan, men Maria länkar till det i sitt inlägg.
Och visst är innehållet minst sagt relevant fortfarande? Kanske MER relevant nu än då.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *