Influencern Joselyn Cano ville förstora rumpan – avled

Den 8 december skrev jag ett inlägg där jag undrade vad som skulle krävas för att få influencerns att konsekvenstänka mer kring sina skönhetsoperationer, oavsett om det rör sig om samarbeten eller inte.
Så här skrev jag då:

Jag tycker att den här normaliserande trenden av att lägga sig under kniven – i bland annat Turkiet –  för att få operationer sponsrade och genomförda mot exponering är skrämmande och ingreppen verkar bli mer och mer trivialiserade för varje influencer som hakar på.
Ska det behövas att någon råkar riktigt illa ut för att influencers ska stanna upp och inse vad det faktiskt handlar om här? Jag tror nämligen aldrig jag hört NÅGON sponsopererad influencer ens nämna riskerna som finns, och hur en operation bör vara ett genomtänk beslut.
Ska någon behöva åka ner till Turkiet och lägga sig på operationsbordet och råka riktigt illa ut, kanske till och med inte överleva, för att det här skenande godståget ska sakta in? Influencer eller följare med influencisk rabattkod?
Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker. // från det här inlägget

”Det är ju för jävligt om det är så, men jag skulle samtidigt inte bli förvånad OM det sker”.
OM det sker. 

Nu HAR det skett. 

Nu ska den amerikanska influencern Joselyn Cano från Anaheim, Kalifornien – med 13 miljoner följare på Instagram – ha avlidit i sviterna av ett ”BBL” (Brazilian butt lift) som går ut på att förstora rumpan med hjälp av fett taget från andra delar på kroppen.
Operationen ska ha ägt rum i Colombia, ett land som utmärkt sig som ledande för just den här typen av operation och som erbjuder operationen för en bråkdel av priset jämför med vad det skulle kosta i USA.
Jag antar att man kan kalla det för USAs motsvarighet till de turkiska kliniker som svenska influencers vallfärdar till under sponsrad flagg?
(Enligt den minnessida som startats i Joselyns ära så står det att hon avled i Cancun, men amerikans media skriver att det skedde i Colombia, så jag lämnar det påståendet en smula öppet tills vidare. Det kan möjligen vara så att Joselyn bor i Cancun.)

Paow är den senaste i raden att basunera ut att hon kommer bege sig till Turkiet i början av nästa år för att fila på näsan, och kommer då även att passa på att förstora rumpan när hon ändå är igång och sponsopererar sig.

Enligt the American Society of Plastic Surgeons (ASPS) så är ett Brazilian Buttlift en av de absolut farligaste plastikoperationerna där så många som 1 på 3 000 avlider.
1 på 3 000? Det är en jäkligt hög siffra.
Jag undrar hur många av de svenska influencers som fått en ny sponsröv som ens känner till den statistiken?
Om de ens hört talas om att det finns risker med de här operationerna?
De beter sig snarare som att alla de är helt riskfria, likvärdiga med ett tandläkarförsök eller liknande.

Joselyn Cano efterlämnar sig sin make samt sina två barn – Elianah och Zane, 5 och 2 år gamla, 

165 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    OT:

    Camilla!

    https://www.expressen.se/noje/svenska-influencers-tjanar-miljoner-tack-vare-sina-barn/

    Nya Franska lagen. Inlägg inlägg inlägg! 🙂

      Kapa inte inlägg högst upp 🙁 Förstör hela diskussionen under inlägg juh

        Haha men snälla….

          Tycker det är högst osmakligt att kapa tråden när den handlar om en avliden person.

            Inlägget har knappast personen i fråga utan operationer med komplikationer. Nu kommer jag säkert bli anklagad för att vara omänsklig för att inte bry mig om tjejen men samtidigt känner ingen här mig så jag rycker på axlarna.

              Oj, gick för snabbt att skriva. Personen i fråga i fokus*

      Jacob Liebermann har gjort ett ganska så skarpt inlägg mot Margaux, var intressant att se att han inte står bakom jippot!

        Samtidigt gjorde han reklam i samarbete med jollyroom i somras med olika bilder på bara sin son.. dock vet ja inte vad han gjort med inkomsten från det samarbetet men. Hoppas han lever som han lär ?

        Fan vad bra. Hoppas han får igenom och ser till att A. inte exponeras lika mycket nu. Det har verkligen gått för långt. Margå är vidrig gällande detta.

        Va så skönt höra att han har de här åsikterna, det är inte försent att komma till insikt och det är ju verkligen hon som varit drivande. Nu har sonen iaf en chans till lugn och ro i framtiden.

        Kan du möjlighet att citera hans text?

            Mmm men detta inlägg, riktat mot sin sons mamma, kanske inte HELLER är det bästa för sin son?
            Nu kommer ju alla skvaller- personer att titta på Arnold med detta perspektiv också- att hans pappa hänger ut hans mamma på sociala medier.
            Dubbelmoral.

        Vilket jippo?

        Oj ? Intressanta diskussioner dem emellan lär ha föregått hans inlägg

        Haha pengarkåta Margaux. Hoppas Jacob sätter stopp på hennes jäkla beteende.

          Skulle vilja vara en fluga på väggen hos Margaux nu, lär inte va så god stämning utan krishantering deluxe. Märkligt av Jakob att göra ett offentligt uttalande, något han ju borde kunna komma överens om med M bakom stängda dörrar, men ändå bra att han ryter ifrån.

            Detta har jag missat. Verkar som att det är hennes mamma som skriver barnböckerna eller iaf som sköter den delen.

    Om de läst om riskerna tänker de bara att något inte kommer hända dom.

      Ja det är ändå dom som tar beslutet. Dom är vuxna.

    Så tragiskt ?

    Ingen människa jag kände till men sorgligt och tragiskt att hon har gått bort. Men väldigt sorgligt att hon också kände att hon behövde göra om sin kropp så himla mycket att hon var villig att riskera sitt eget liv samt riskera att barnen får växa upp utan sin mamma ?
    Jag tycker det är hemskt att plastikoperationer och även ”små-fix” som fillers och botox har blivit så normaliserat i samhället.. Det är inte ens snyggt!!! De flesta går ju till överdrift dessutom. Nä fy vilken bisarr värld!!!!

      Ja, hon hade ju redan en stor rumpa så förstår verkligen inte varför man ska operera sig alls

        Det syns ju väldigt tydligt att hon redan har opererat sig flera gånger tidigare, så hon har väl helt enkelt blivit ”blind” över sin egen kropp.

        Det spelar väl för fan ingen roll att hon hade en stor rumpa innan? Oavsett rumpform så är det onödigt. Den hade varit tillräckligt bra oavsett hur den såg ut innan.

          ZZZzzzzzzZZZZzzzz

    Vi lever i en absurd och bisarr värld. Jag är glad att jag inte är i ålder där Bianca, Paow och resten är relevanta. Vi kan sitta på jobbet och prata om olika dokusåpor och skratta åt det men man får ont i magen när man inser att det finns människor som tror att det är på riktigt, att livet är så.

      Alla ni som får ont i magen av olika företeelser i samhället. Vad känsliga ni måste vara.

        Känsliga? För att man reagerar när folk dör eller får livslånga men av helt onödiga operationer?

        Haha va? Eller helt normala människor med känslor…? Det är nog inte mer än ett tecken på att man även bryr sig om andra än sig själv!

        Det kallas empati, inget som en aspie förstår, dock.

          Det där var onödigt.

          Din kommentar visar ju dock att du har brist på empati när du använder ”aspie” som skällsord.

          Jag tror helt enkelt att den här personen är barn av sin tid och att kommentaren bevisar exakt den poäng alla vi andra kan se. Hur galet det är, exempelvis att plastikoperationer har blivit så normaliserat och att de som genomgår dem till slut blir hemmablinda och ser ut som karikatyrer av sig själva. Och att det även verkar minska intelligenskvoten negativt. Fler operationer – lägre intelligens.

            Vill du utveckla din sista kommentar? Menar du att en persons intelligens sjunker ju fler operationer personen gör?

              Haha alltså menade inte att låta dryg, utgår från att du sa det ”skämtsamt” men funderar samtidigt på vilken effekt upprepad narkos och kanske i ännu större utsträckning den psykiska påverkan det sociala klimat ex. hon levde i har för inverkan på analysförmågan och konsekvenstänket, mm.

                Jag var nog inte så allvarlig med det sista, tack för påpekandet ? det var mer en inte så bra formulerad känga till personen som tycker det är konstigt att man får ont i magen av sån här galenskap.

        Ja, jag får ont i magen av människor som misshandlar sin egen kropp och som är så osäkra i sin egen identitet att de smetar ut varje millimeter av både kropp och själ på nätet för att få bekräftelse från främlingar.

      Fast alla tv4-kvinnor, som Jenny Strömstedt och Tilde de Paula, är ju bra mycket äldre och kör ju också rätt så hårt med fillers. Så synd att förstöra sig själv på det sättet, det ser inte klokt ut. Kan man misstänka att de får fillers som löneförmån?

        de gör väl det för att få fortsätta vara med. tror inte det så mycket har med ålder att göra egentligen utan inom vilket fält du verkar. en 22-årig tjej som läser något tekniskt på Chalmers och går med sån tekonologoverall, och hennes 33-åriga syster som jobbar på PR-firma mitt i Stockholm och har ett halvkänt instagramkonto, har med ganska hög sannolikhet olika syn på fillers. Däremot har det med en ungdomskultur, eller snarare ungdomskult, att göra skulle jag tro. I 33-åriga systerns fall är det viktigare att se ung och fräsch ut än i 22-åringens fall.

    Vilken Ding,Ding värld

    Finns ett gäng konton på instagram tillägnade kvinnor (amerikanska tror jag) som varit i just Colombia och fått så svåra infektioner efter plastikoperationer att de är svårt ärrade för livet. När jag mår som sämst över mitt utseende kollar jag ibland dessa bilder och tänker varje gång att ingenting är värt den risken.

      Btw: Joselyn var från Mexiko verkar det som, med levde i Kalifornien. /ts.

        Hon uppger själv att hon i vart fall föddes i USA, se hennes text under denna bild:

        https://www.instagram.com/p/CBL7n3nni8U/

        Ska man utgå från att det stämmer eller är det lika vanligt att personer från länder i t ex. Sydamerika gärna uppger att de är från USA som jag fått uppfattningen om? Typ som Kissie mfl. med polskt påbrå hellre förnekade sitt ursprung och sa att hon var helsvensk? Det verkar ju sorgligt nog känsligt för en del att komma från ett ex. fattigare (eller av annan orsak mindre attraktivt sett ur ett västerländskt perspektiv) land.

        Hoppas hon fått frid i alla fall, mina tankar går till hennes familj och närstående. ❤️

          Vet inte vem denna tjejen är men många som bor i bl a Los Angeles har ”flyttat” ner till Mexico under pandemin. Mindre restriktioner och mer fester

      Vad heter de som varit med om misslyckade operationer på instagram?

        Det värsta kontot hittar jag inte längre, alltså hennes bröstvårtor ruttnade seriöst bort. Med tex botched_in_colombia

      Kan du tipsa om något konto?

    Herregud knappt en bild som inte fokuserar på bröst, rumpa eller anspelar på nakenhet, sexighet…

      Hon var nog inte främst en influencer med målgrupp ”unga tjejer” som gjorde ASOS hauls mm. finns ju många mer ”porrinriktade” på Instagram som troligen främst vänder sig till en annan publik.

      Drar slutsatsen av att ca 99 av 100 bilder är avklädda och klipp i stories med bland annat en bild på henne och två andra damer iklädda underkläder, ståendes framför en säng, med texten att man ska swipea upp för att se den efterlängtade filmen, eller något sådant.

        Hon var ju modell och kanske utvikningsmodell? så det är ju inte så konstigt varför hon har de bilderna på sig själv.

        Påven gillar säkert hennes konto. Verkar vara hans typ

      Hon hade ett OnlyFans konto.

    Kan du inte skriva om Toftby som helt struntar i Covid-19/Corona rekommendationerna. Hon tycker att hon kan kringgå dem för att hon har antikroppar. Familjen W var också fler personer i jul än rekommenderat, det ger så fel signaler ut…

      För att inte tala om hur LD har hanterat denna pandemi

      Vad gör hon då? Har hon antikroppar är hon ju inte mottaglig för viruset? Det är väl det som är tanken med vaccinet. Att folk ska kunna leva som normalt.

    Hon hade dock redan fixat den 5 gånger.

      Vad tänkte du, att det är mindre farligt för att det inte gick bra den sjätte gången ? att någon avlider var sjätte operation är verkligen illa ? men jag misstänker att jag inte förstod din poäng?

        Min första tanke är att risken att det uppstår komplikationen ökar avsevärt om man gör ett ingrepp på redan 5 tidigare ingrepp. Kanske inte färdigläkt eller så. Men jag vet så klart inte alls egentligen. Stackars tjej och familj ?❤️

          Ja så kan det ju förstås vara. Verkligen så oerhört tråkigt ☹️

        Alltså nej, Camilla framställer det lite som att den här tjejen skulle fixa rumpan, åkte till Mexiko för det var billigare och förlorade sitt liv, alltså lite som att hon är en novis inom kirurgin och därför inte har koll på vad som kan gå snett, när hon egentligen fixat rumpan fyra-fem gånger och till sist blev nekad av kirurger i usa för de hade ju redan sugit ut allt fett hon hade och skulle därför inte kunna göra hennes rumpa större så hon valde att åka till Mexiko istället där någon pengahungrig kirurg gick med på att operera henne. Hon har även fixat bröst, näsa, haka osv men det spelar ingen roll. Det är liksom inte bara att hon gjorde en BBL, för det hade antagligen inte gått snett om hon inte varit i händerna på just denna kirurg.

          Tack för svaret ? jo hon visste säkert om riskerna med ytterligare ett ingrepp. Jag tänker att nästan gör det hela ännu värre. Vad är det egentligen som får människor att riskera allt för utseendet. Och varför är någon villig att utföra ett så farligt ingrepp när det verkligen inte är nödvändigt ?

            Whaaaaaaaaat? SJUKT

    Jättebra att detta uppmärksammas. Påminner även om detta fall från våra hemtrakter:

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRO2W4/hjarnskadades-under-brostoperation

      Hon opererades i Polen, inte i Sverige. Så ”hemtrakter” vet jag inte….

        Jag skulle tro att det ts men ar med ”hemtrakter” är att kvinnan i fråga är Svensk, inte var operationen är utförd.

          Ja? Vet inte om du läste in något i min kommentarer som jag inte skrev, men den var inte avsedd att motsäga ditt senare påstående på något sätt?

    Men? Varför skulle hon operera rumpan? Den var ju redan svinstor!
    Kan det vara så att det finns någon slags plastikoperations-megarexi?

      Hon kallades ”Mexikos Kim Kardashian”, jag antar att hon kände att hon hade en del att leva upp till.

      Ja, efterson hon redan hade gjort den fem ggr…

        Ja? Vet inte om du läste in något i min kommentarer som jag inte skrev, men den var inte avsedd att motsäga ditt senare påstående på något sätt?

    Så tragiskt att barn ska behöva lida för sina föräldrars fåfänga. Livet är väl ändå viktigare än en ”perfekt” rumpa?!

      Jag undrar hur det känns som vuxen sedan. ”Jag växte upp utan mamma för att hon villigt riskerade livet för en större rumpa.”

        Vet inte om jag ska skratta eller gråta

    Tror inte det kommer ha någon effekt alls. Folk väljer att inte bry sig.

    Det är som med missbrukare som dör som flugor i detta landet. Inte slutar andra missbrukare med droger för det…

      Du kan ju inte jämföra operationer med beroendesjukdom. Såvida inte plastikkirurgi kan bli ett kemiskt beroende då?

        Nu var det inte beroendet i sig jag syftade på, utan sättet man väljer att bortse från riskerna på.

        Du överskattar det mänskliga psyket, 10:04.

      Håller med, detta kommer inte förändra någonting. ”Det händer inte mig”-mentalitet. Den är ju överallt, det ser vi ju tydligt iom Covid-19-pandemin.

    Sorry, men siffran 1 på 3000 säger mig ingenting. Jag har ingen aning om hur högt det är eftersom jag inte kan relatera det till något.
    Jag kan inte ens vara säker på att det är speciellt högt om man jämför med andra skönhetsingrepp. För det är ju så att precis alla ingrepp innebär en risk och varje gång man söver ner någon riskerar man att denne aldrig vaknar upp igen.

    Hur ser det ut för fettsugning? Hjärtoperation? Hjärnkirurgi? Blindtarmsinfektion?

      1 på 13 000 fick narkolepsi av svininfluensa-vaccinet. Det har lett till en våg av vaccinskräck och många tvekar att ta den risken trots att vi måste för att stoppa pandemin och rädda liv.

      Då borde verkligen att 1 på 3000 dör av BBL göra att man verkligen tänker till innan man tar den risken.

        Jo, fast nu är det inte alls samma människor som vi pratar om här. De som blev rädda av vaccin pga narkolepsi är garanterat inte samma människor som inte tvekar om att lägga sig under kniven.
        Och var det ändå inte väldigt ovanligt att man fick narkolepsi?
        Då innebär 3000 att det är väldigt vanligt och 13000 att det är väldigt ovanligt?

        Hur ser det ut med andra operationer? Vad är den mest riskfyllda operationen och vad är den minst riskfyllda?

          Jag är lärare och mina elever lägger sig gärna under kniven. Än så länge ”bara” läppförstoringar etc men drömmer om bröst och rumpor. Flera tidigare elever som nu gått ut och tjänat lite pengar har opererat sig. De är också vaccinmotståndare och tycker folk är helt dumma i huvudet som frivilligt sprutar in ”gift” i sin kropp. Så jag är inte så säker på att det verkligen är olika grupper.

            Jag tänkte mer på myndiga personer och folk som har en fullt utvecklad hjärna och konsekvenstänk.
            Det är självklart att barn inte tänker på alla aspekter.

              Mina elever är vuxna människor.
              De får liksom genomgå operationer och väljer också att göra det, när de har pengar nog.

            Inte lägger dom sig under kniven för att förstora läpparna, det har du nog missuppfattat.
            Om man är påläst så förstår man att det inte är gift som man vaccineras med.

              I detta fall gör jag faktiskt ingen skillnad på att göra fillers eller en bbl ex. ”lägga sig under kniven” använde jag synonymt med ”göra ingrepp”. De gör fillers medan de är mina elever, mest för att det är den typen av ingrepp de har råd med, och operationer i senare skede när de samlat ihop pengar. Helst skulle de vilja göra operationer tidigare och hade de haft pengar hade de nog gjort det.

              Givetvis inte alla mina elever. Låter lite så nu haha, men en överraskande hög andel tyvärr. Det är riktigt sorgligt att se. Nu ville jag ju dock inte riktigt föra fram just ingreppsfrekvensen hos mina elever utan snarare att jag inte upplever vaccinmotstånd som främmande för dessa elever. Kanske att det till och med är något korrelerat med hur positivt inställda de är till skönhetsingrepp, men det är en högst anekdotisk och inte särskilt noga utredd iakttagelse.

          Paow är vaccinmotståndare..

            Chocker

        Jag tvekar absolut inför att ta ett mindre beprövat vaccin som tagits fram på mindre än ett år – där långtidseffekterna och vilket skydd det öht ger sett till immunitetslängd och mutationer än inte är kartlagda. Jag är dessutom ung och frisk i övrigt så statistiskt sett kommer jag att klara covid. De flesta vaccin utvecklas fö på tio år. Tvekar däremot inte på att ta andra vaccin. Och nej, jag kommer aldrig någonsin att göra ett BBL eller annat skönhetsingrepp för den delen heller. Tycker trenden är absurd.

          Absolut, du kommer statistiskt klara covid men du kan sprida det vidare till någon som inte klarar sig. Ca 95% har visat sig utveckla immunitet i testerna av vaccinet men du kan råka smitta någon av de andra 5 % som dessutom kan vara i riskgrupp.

          Jag kommer i alla fall utsätta mig för den minimala risken för någon biverkning för jag tycker vinsten av vaccinet är högre. Alla kan inte sitta och vänta på att alla andra ska vaccinera sig, då blir vi aldrig av med corona. Folk dör, förlorar jobbet, får psykisk ohälsa av det här. Jag gör min plikt och vaccinerar mig.

            11:24 instämmer i det du skriver.

            Ja, men hur länge har man immunitet då? Och vilka är långtidseffekterna? Jag kan ta det när ni andra har testat det i ett par år. Det kommer ändå dröja innan jag ens får ta det, av rent administrativa orsaker. Det här kommer att ta tid och unga och friska är väl sist ut att vaccineras ändå. Dessutom lever jag mer eller mindre isolerad och har jobbat hemifrån sedan mars så ni behöver inte oroa er för mig.

          Nu har ju inte vaccinet tagits fram på mindre än ett år, men jag förstår din poäng.

          Varför inte läsa på?
          Vaccinet har det forskats på i 17 -18 år!
          Sedan Saars -epidemin – googla lite vet jagoch sprid INTE falsk information.

            Kort tid i sammanhanget.

            Denna sjukdomsvariant upptäcktes i år.

            Läkemedelsskandaler har hänt förr. Eftersom jag ändå jobbar hemma och knappt träffar folk eller riskerar att dö i det känner jag inte för det. Jag känner knappt några gamla/feta/sjuka heller som jag vill träffa så ni behöver inte bry er om mig. Tror godtycklig människa som är ”ute i samhället” är en betydligt större riskfaktor.

            Så här säger Pfizer själva: ”sedan i våras har Pfizer och vår samarbetspartner, tyska bioteknikföretaget BioNTech, arbetat med rekordhastighet för att utveckla ett vaccin mot covid-19.”

            Sars och covid-19 är ej samma sjukdom även om de tillhör samma stam. ”Vanlig förkylning” gör också det. Covid-19 upptäcktes i år. De har inte lyckats ta fram någon vaccin mot sars heller, trots all forskning. Men ta du vaccinet om du tycker det låter bra.

          Källgranska lite och lita inte på saker din farbrors kusins hamster delar på Facebook. Vaccinet har INTE stressats fram på under ett år!!

            Fortfarande kort tid. Det brukar ta ett decennium.

              Och sjukdomen upptäcktes i år.

                Det blir bara fånigt när ni är så där envisa men det ni säger inte stämmer. Snälla läs på och lyssna på experterna.

            Se svar ovan.

          11.10 Snälla du läs på om vaccinet.

      Fettsugning verkar vara 1 av 5000 som dör

      Fast hur kan du inte det? Bröstoperationer är ca 1 på 358.000 och då är det inte av själva implantatet utan annat som kan gå snett, alltså extremt liten risk. BBL har en på 3500, alltså mer riskabelt.

        Hur jag inte kan det?
        Jag är inte insatt i operationer överhuvudtaget, eftersom det inte intresserat mig. Ännu mindre riskerna av ingrepp.

          Nä men du är väl ändå läskunnig? 1 på 3000 fattar val vem som helst som har lite bakom pannbenet är en ganska stor risk. Oavsett hur insatt man är i risker med skönhetsoperationer.

            Nu låter det som att du projicerar dina problem på mig.
            Har jag påstått att det inte är en stor risk?Läs vad jag skriver en gång till tack

      1 på 3000 är en på 3000 och ingenting annat. Är ännu mer intressant då det är ett elektivt ingrepp utan medicinskt grund.

      Finns såklart risker med alla typer av ingrepp men i många fall överväger nyttan riskerna. I många fall är riskerna högre men om alternativet är att dö eller livslångt lidande så är man ju mer villig att ta riskerna, som kan vara betydligt högre än 1 på 3000.

      Måste ju kännas bättre att dö av en stamcellstransplantation (enorma risker!) för att försöka bota eller förlänga livet mot cancer som skulle haft ihjäl en oavsett, jämfört med att vilja ha större rumpa.

    Kanske en dum fråga, men VAD men ingreppet av en BBL är det som gör det så farligt? Det känns ju farligare att sätta in inplantande i tex brösten än att flytta något som finns i kroppen till en annan kroppsdel?
    (Nej jag funderar inte på att göra det är bara nyfiken på vad som gör det farligt)

      Risken är stor att man av misstag sprutar in fettet som ska in i rumpan i ett blodkärl istället för på ”rätt plats”, och om jag minns rätt så är det farligaste med det att det då kan t ex transporteras till hjärtat, eller kanske annanstans? Och att det uppstår en blodpropp, eller liknande. Obs. Google kan nog ge dig ett bättre svar, men något åt det hållet i alla fall. Fett i blodkärlen alltså.

        Ja och man ska väl lägga de nära kärlen för att fettcellerna enklare bli syresatta och kroppen ska ”ta till sig” de tillkommna cellerna…

        Precis.., och för att spinna vidare på din kommentar, seriösa kirurger injicerar fettet ytligt, alltså aldrig i själva muskeln. Dock har man sett att fett som sprutas in i muskeln överlever bättre pga högre blodtillförsel. Vissa extremt oseriösa kirurger kan därför göra det här, det finns till och med patienter som ber om det för de är så besatta av att ha en enorm rumpa, men alla seriösa kirurger gör det inte. Men det är särskilt då det kan gå riktigt snett

          Jag menar såklart att inga seriösa kirurger gör det

      Risken finns att det fett som sprutas in antingen sprutas in i en Ven av misstag eller att fett läcker ut i blodkärlen.

    Men kan man kalla sig för influencer när det enda kontot går ut på är att lägga ut utmanade bilder på sig själv? Ser mer ut som ett lättklätt konto som lätt kan tas för något inom porrindustrin

      Stackars barn.

      Jag tror inte hon var influenser. Hon var fotomodell, kanske en mer avklädd sådan. Jag tror Jag tror att Camilla tog upp detta just för att en tjej med stort konto som opererat sig en del och som gick bort i sviterna av en BBL.

    All kirurgi, livsnödvändig som icke-livsnödvändig innebär risker så som infektion så fort man sätter igång och karvar, problem relaterade till narkos osv. Vad man däremot löper så stor risk för efter ett BBL är makrofettemboli, eller på ren svenska: en makroskopisk (dvs synbar med blotta ögat) blodpropp orsakad av fettceller. Det innebär alltså att klumparna av fettpartiklar man med våld skrapat ut ur en del av kroppen och sen sprutat tillbaka in lossnar och kommer in i blodomloppet så att det orsakar en propp, vilket är vad som medför den höga dödligheten. För dilemmat är dels att rumpan är ett område rikt på blodkärl samt att de transplanterade fettcellerna behöver närhet till blodflöde för att kunna överleva. Därför är rankas BBL som det mest dödliga bland ikke nödvändiga operationer.

    Efterlämnar två barn, två och fem år…. så jävla sorgligt. Man borde få ta körkorr för att bli förälder

      Darwin at work …

        För det första jävlar vad okänsligt och för det andra har du dessutom fel. Enligt Darwin kommer de individer med sämre förutsättningar inte klara att föröka sig och deras gener förs inte vidare. Uppenbarligen har Jocelyn redan två barn. Det går över huvud taget inte att säga Darwin eller evolution om enskilda dödsfall. Och hur man kan vara så jävla okänslig när två små barn förlorat sin mamma övergår mitt förstånd.

          Om hon hade levt hade hon kanske skaffat fler barn, kanske 2 till. Ocj de 2 barnen hon har fött kanske typ mår så dåligt av att de inte har en mor som tar hand om dem att de i tånåren knarkar ihjäl sig och då förs inte hennes gener vidare. Så ja Darwins teori fungerar på henne.

      Det är rätt sjukt hur normaliserat snacket om eugenik egentligen är. Bara säg körkort så bryr sig ingen.

    Margaux ex Jacob skriver på sin insta om en artikel i expressen om exponering av influensers barn! Hade dock velat veta mer om hans personalia åsikt…

      Blev så chockad! Men har samtidigt funderat över det. Han beskrev ju dock sina känslor kring det tyckte jag.

      Men han säger ju utförligt att han inte vill att Arnold ska exponeras som han gör? Fy för margaux alltså, hon blir verkligen värre o värre för varje dag.

        Va skönt att han har en pappa som säger ifrån iaf, har faktiskt undrat om någon av dem reflekterat det minsta över detta.
        Jättebra skrivet av honom, gå in och läs.

      Oj! Väldigt tydligt vad han tycker…

      Kan du länka? 🙂

          Tack!

      Fast han skriver ju en ganska utförlig text om sina tankar och åsikter, så tycker att man får en bra bild över hur han känner kring det hela.

      Det är ju precis det han skriver. Sin personliga åsikt.

    Ja har ni lyssnat på framgångspodden med Forni från typ 3 år sen – runt 1 h, 15 min in så pratar dom om det här o hur medveten hon är om att hennes blivande barn kommer bli en kassako… Man kan inte tro det är sant när man lyssnar!

    Det är också i den podden som hon pratar om sitt nya onlinemagasin (forni) o rabblar upp alla utländska personer som driver liknande o säger hur hon ’får inspiration’ (aka plagiera) o hur hon kan bli stenrik på detta.

      Men forni känns väl som en enda stor wannabe?!

        Ja precis, kolla bara på Instagram kontot /hemsidan ’The every girl’ där Forni har copyat hela designen totalt samt skriver om hennes artiklar HELA TIDEN.

    Två läkare hade nekat hennes önskemål men den tredje kirurgen i Colombia körde på. Hon hade alltså redan fått ordentliga varningar från de andra två innan, så hon var nog ganska väl förstådd i riskerna hon tog.

    Otroligt sorgligt att en ung och frisk person dör av sån här anledning, mina tankar går till familjen som förlorade henne.

    Kollade Margaux konto.

    Fyyyyyyy vad exponerad Arnold blir.

    Blandat med halvgalna bilder på sin mamma.

    Fy vad osmakligt.

    Varför ligger hon på sängen i tröja och trosor och känner behov av att visa det?

    Vad är detta ens för random människa?

    Bara skämskudde på allt ?

      Just den där blandningen av att visa upp sitt tokroliga barn och sälja på sex känns liksom extra provocerande.

        Hmm….. vad med hennes sida är det ni upplever som ”sexigt”?

        Jag gick in på den nu (instagram) och upplever den som ”casual” – inga direkta sex-signaler…….

          Nä men halvnaket då……… why?

          Hon vet exakt vad hon gör Margaux.

    Det hela är verkligen en freakshow utan dess like. Man tävlar om att ha störst bröst,smalast midja,störst ,rumpa och störst läppar,perfektast tänder,snyggaste käklinjen,perfektaste näsan och allt handlar egentligen bara om vem som gjort flest operationer. De här människorna har utvecklat ett missbruk och ett beroende helt jämförbart med de som missbrukar droger ,sex el mat. Att gilla deras bilder är jämförbart med att trigga och uppmuntra någon att svälta sig el knarka.

    Fy så sorgligt ?

    Fruktansvärt. Så trött på alla som påstår att de opererar sig för sin EGEN skull också.

    Det finns inget jag tycker är så sjukt som skönhetsoperationer…..

    Om man mår jättejättedåligt över sin rumpa – borde man inte då kunna finna motivation till att t.ex. ”bygga rumpa” med hjälp av squats och liknande istället?

    Jag har inte alltid mått bra över min kropp men idag ”älskar” jag den. Första steget var acceptans, men nu har det gått så långt att jag faktiskt t.o.m känner kärlek till min kropps utséende. Det är som att kärleken kom på köpet ju tryggare jag började känna mig i min kropp.

    Så otroligt onödigt..
    Vad är det med dessa tjejer?
    Varför håller de på så? Varför? Bekräftelsebehovet känns enormt!?
    Så många tjejer som gör likadant.
    Jag fattar verkligen inte.
    Jag är så emot op inom skönhet. Ser inte bra ut på någon. Tuttarna står rakt ut, rumpan som en babiastjärt…
    Fakefransar, fakehår, fakenaglar. Allt är fake, och det slår ofta över.

      Har du missat Kardashians?!?

    Förstår inte hur man frivilligt väljer att sövas med narkos. Jag själv är en utav de som höll på att dö under en titthålsoperation. De fick återuppliva mig, och då har jag ändå blivit sövd totalt 4 gånger i mitt liv. Jag var inte rädd innan ingreppet, jag visste ju att man somnar och att man vaknar upp lika snabbt som att inget har hänt. Minns då istället ett team läkare stå runt mig pratandes med mig tillsammans med min mamma, hur nära det hade varit att jag inte hade överlevt. Jag förstår ju människans strävan efter att se så bra ut som möjligt, men att det ska behöva ha livet som insats är bara sjukligt.

    Kan inte tycka så synd om henne. Däremot hennes barn. ☹️

    Källa på att hon faktiskt dog under denna operation? Flera av hennes influencerkollegor skriver ju bara ”om det stämmer att hon är död” det verkar inte som att det finns några säkra källor på att detta stämmer. En minnessida kan tyvärr inte räknas som en säker källa.

      Finns videos från begravningen med hennes namn och öppen kista.

    Sjukt obekväm klädsel…

    Du Anonym 09:54, här är en aspie som verkar ha mer empati än de flesta i detta kommentarsfält. Sluta använd aspie som något nedsättande, vi aspies mår tillräckligt dåligt.

      Ta inte åt dig, personen vet inte vad den pratar om. Det finns så mycket okunskap om dylika diagnoser, och det är lätt att slänga sig med ord man inte vet vad de betyder i nedsättande syfte. Personen tror sig uppenbarligen vara ”bättre” än de som fungerar annorlunda eller har svårigheter, det är inget annat än en trångsynt och sorglig människa. Förstår att det är svårt men försök att inte fästa någon vikt vid det, låt inte orden komma dig innanför skinnet, för det är bara skitord utan någon som helst grund.

    Står i hennes memorial att hon flyttade till Cancun pga kärleken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.