Rimlig resa i pandemitider?

Man får väl hoppas att två av de tre pojkarna i JLC som flög till Stockholm, gjorde av fler anledningar än att bara möta Anis och Margaux i en padelmatch, för det kan väl knappast räkns som en ”nödvändig resa” ur en Folkhälsomyndighetisk synvinkel?

Ja, det kan kanske räknas som deras jobb, men ingen har väl missat att hela samhället fått anpassa hur och med vad man arbetar med, så här under dessa minst sagt märkliga förutsättningar som covid-19 givit oss, så det funkar liksom inte riktigt att komma dragandes med den nu.
En padelmatch, influencers emellan – nog inte en nödvändighet ens utan restriktioner, eller vad tror ni?
😉

Jag har ställt frågan till Carl Déman men inte fått något svar.

281 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Rimligt att han med en nyfödd flyger upp. Alltså de kunde väl bilat om det var så viktigt att få lite content

      Viktigt? Nej! Stannat hemma hade varit rätt.

        Det är vad anonym 18:03 menar.

          Nej. Stanna hemma är inte samma sak som att åka bil.

            Haha ja hoppsan, trodde 18:30 hade skrivit ordet ”rimligt?” Inte ”viktigt?”. Ville bara förtydliga att personen inte menade att det var rimligt, ifall det missuppfattades, men nu var det visst jag som missuppfattat vad som skrivits! 🙂

              Tack ?

          På tal om smitta och rimligt så borde Anders Tegnell sitta i fängelse.

          https://www.expr * essen.se/nyheter/coronaviruset/fhm-kande-till-symtomfri-smitta-agerade-6-manader-senare-nar-kurvan-okade/?referrer=read-more-slider-3

            Zzzz….

            Idiot. Sluta hata. Du borde få internetfängelse om du inte skärper dig!
            Det är inte han som bestämmer. Och folket gör som dem vill. Därför ser de ut som det gör!

    Hu. Läste att varken antikroppar eller vaccin hjälper mot sydafrikavarianten som nått Sverige nu.

      Var läste du det?

        Expressen och Aftonbladet från idag. Astra zenecas hjälper inte alls och Pfizer hjälper dåligt ☹️

          Shit ?

            Läs på själv snälla du. Människan trollar eller är inte kapabel att tolka det som står.

              Va? Det är ju precis vad som står? Om du inte läser sportsidorna eller vädret kanske…

                Du kan alltså inte läsa. Här är en av artiklarna och den räcker det t om med att läsa rubriken på!

                https://www.expressen.se/nyheter/pfizer-vaccinet-skyddar-mot-sydafrikansk-variant/

                  Fel artikel. Titta idag under Västmanland.

                    Länka.

                      Expressen 18 februari publicerad 12.30 ”FHM: mutationen kan ta över om ett par veckor.” De pratar först om den brittiska mutationen som är störst just nu och sedan om den sydafrikanska längre ner i samma artikel.

                      Ber du alltid andra människor läsa nyheterna åt dig?

                      Haha!! Du kan alltså inte läsa vad det står!!

                      – Vi vet från kliniska studier att Astras vaccin inte biter så bra på den här varianten. Vi vet också att de andra vaccinen har sämre effektivitet mot den här varianten

                      Tolkar du det som att det inte fungerar så är det något fel på dig.

                Sluta sprid dynga. Det står att det KAN vara sämre skydd.

                  Nej det gör det inte. Läs nyheterna från idag.

                    Jag har gjort det. Men om du tar och länkar såeeeh…

                  Ja och dessa journalister, vill inget hellre än att få till kaosrubriker. Sluta bry er om vad dom skriver. Lyssna vad experterna säger.

          De behöver bara nåt att skriva om, och spela på folks rädslor brukar vara ett bra sätt att få klick…

          Än så länge är det ju inget som syns i statistiken, så det kan ju vara så att den smittar lättare men är mindre dödlig.

            Oftast så blir virus mer smittsamt men mindre dödligt när det muterar. Ett virus gynnas inte av att döda den som är smittad. Media skriver då självklart bara att det är mer smittsamt för att det säljer klick.

        Så hävla besviken på Sverige och dess hantering av viruset. Usch.

          Med all rätt

          Besviken är en underdrift. 🙁 Jag är rädd och orolig för att dö eller bli permanent ännu sjukare än jag redan är.

            Kan tillägga varför jag är redan är ’sjuk’ – jag har permanent nedsatt andning.

              Lyssnade på pressträffen idag och satt med hakan nere på golvet. Det var som att lyssna på tre personer som plockats från gatan för att plötsligt jobba för regeringen. Helt sjukt. Håll avstånd var allt de sa, res på men HÅLL avstånd. Och folk undrar varför det ser ut som det gör

                Varför håller inte folk avstånd då? Om alla följde rekommendationerna skulle smittan minskas drastiskt! Och om inte region Stockholm vart så hopplöst inkompetenta hade inte Stockholm behövt legat sist i vaccineringen.

                Helt uppåt väggarna! Herregud! Fortsätt res? Nej! Stanna hemma!
                Varför är Sverige ledda av oempatiska pappskallar?

                Ja vad är det du inte förstår i det? Är du inte nära en annan människa, så blir du inte sjuk.

          Med all rätt. 1000% (ja, du läste rätt, tusen procent) fler döda än Norge och Finland per capita.

            Eeeh jo, men de länderna har ju en helt annan befolkningstäthet, och inte lika mycket folk från hela världen, som Sverige har.
            Hur kan man ens komma på tanken att jämföra med dessa länder, jag begriper inte.

              De är våra grannländer. Och skillnaden i befolkningstäthet är inte så stor att den motiverar en skillnad på 1000%:

              Sverige 23 2020
              Norge 17 2020
              Finland 16 2020

              Det sorgliga faktumet är att vi har gjort fel.

                I vilka grupper är smittan överrepresenterad i Sverige? Hur ser det ut med de grupperna i Norge och Finland?

                  Det finns gamlingar i Norge och Finland också.

                    Fler grupper? Var sprids smittan mest i storstäderna?

                    Var inte gamlingarna jag syftade på….

                Oj! Jag reagerar snarare på att Finland, som så länge hade 0 smittade, verkar ha drabbats rekordsnabbt då.

              De, och övriga Scan/norden, är länder vi ofta jämförs med. I mångt och mycket har dessa länder mycket gemensamt, och ligger på en hyfsad lika nivå av ekonomisk och social utveckling m.m. Tror det överlag känns mer nära till hands att jämföra Sverige med Norge än Bulgarien så så konstigt är det inte. Att våra grannländer dessutom haft en annorlunda strategi och en annorlunda utveckling av smittspridning gör ju detta kanske än mer intressant. Beror det på strategin? Befolkningstätheten? Demografin? Timingen? Vilka faktorer har spelat större kontra mindre roll?

          Jag är sååå besviken på svenska folket! Följ rekommendationerna! Stanna hemma. Håll avstånd! Och till de som klagar på att inte ansiktsmask blivit obligatoriskt: det är inte olagligt att bära en frivilligt.

            Då kan jag berätta för dig Lotta, att viruset måste användas av ALLA för att skydda alla så bra som möjligt.

          Jaa det är folket du ska va besviken på då i såfall……….!!

      Its never gonna end

      Åååh men jag orkar verkligen inte detta, ska det aldrig nånsin ta slut ???

        Jo när du dör ?

      Hjälp! 🙁 Jag är i riskgrupp. Så jävla rädd.

        Sprita händerna & kör med två munskydd.

          Munskydd gör ju bara så att du inte smittar andra.

        De allra allra allra flesta även i riskgrupp överlever ju, så tänker jag som också är i riskgrupp.
        Är du dessutom under 50 år är oddsen ännu bättre.
        Medelåldern på dödsfall är trots allt 84 år, inklusive riskgrupper.

          Överlever jo, men blir jävligt sjuka långvarigt sjuka. Tänk alltså att få ännu sämre andning när du redan har nedsatt från början? Det här är ingen jävla förkylning. Har du sett videos på långvarigt sjuka, som en del av dem inte ens hade komplikationer innan? De blir riktigt dåliga.

          🙁

        Köp FPP3 mask och visir, jag lämnar inte hemmet utan både FPP3 och så skydda ögonen med visir, då man lika lätt smittas via aerosoler som kommer i ögonen som den luft man andas in via näsa/mun.
        Skyddsglasögon kan man också ha istället för visir om man vill ha ännu bättre skydd om man ska gå inomhus där det är ökad risk.
        Sen köp tyghandskar som går att tvätta i 60 grader när man ska ta i saker som de kan vara smitta på. perfekt att använda istället för dyra plasthandskar alternativt skönt att slippa tvätta och sprita händerna hela tiden som sliter ut huden så mycket.

          * FFP3

      Då får du nog öva på att läsa och tolka information.

        Undrar lite om det inte mer är du som borde öva på det ?

          Exakt vart läste du det. Fram med länk nu så läser vi tillsammans

              Exakt vart står det att antikroppar inte fungerar och att vaccinet inte fungerar? Citera gärna!

                Men snälla människa 🙂 Läs nu hela artikeln innan du fortsätter gorma, lugn och fin. När du kommer till stycket om sydafrikamutationen som upptäckts i Västmanland kommer du kunna hitta informationen alla andra ser. Men till dess kanske du ska fokusera på att läsa koncentrerat och gapa mindre 🙂

                ”Han lyfter fram hur Astra Zenecas vaccin knappt skyddade alls mot den sydafrikanska mutationen i en studie med 2 000 deltagare. Sydafrikanska regeringen har reagerat på resultatet genom att vilja sälja vaccin alternativt skicka tillbaka det till tillverkaren.”

                ”Varianten befaras både vara mer smittsam och innehåller den så kallade E484K-mutationen som kan undgå antikroppar och därigenom smitta personer som redan haft sjukdomen. ”

                  Här är ordet KAN avgörande för meningen. Som sagt. Sluta sprid dynga

                    ? Nu är min folkbildning av dig slut för idag. Vill du veta mer om mutationen som kan undgå antikroppar får du forska vidare själv. Nyckelordet var som sagt textläsning och förståelse- lycka till!

                      Bra försök gumman. Du har gjort bort dig när du hävdade att varje antikroppar eller vaccin fungerade. Vilket inte är sant

                      Att du inte förstår att du har tolkat det fel är verkligen skrämmande. Så jävla less på outbildade personer som lyckas missförstå precis allting när det gäller den här pandemin. Stanna i skolan kids, annars blir det så här.

                    Men vad är det ni inte förstår? Det står ju klart och tydligt att Astras vaccin i kliniska studier visat sig knappt ha någon effekt alls på mutationen och att Sydafrikas regering därför försöker göra sig av med vaccinet eftersom det är verkningslöst? Alltså det är som att ni verkligen inte vill fatta?

              Jag hjälper dig lite. För du kan bevisligen inte läsa själv. En hint. Det där betyder inte att det INTE fungerar.

              – Vi vet från kliniska studier att Astras vaccin inte biter så bra på den här varianten. Vi vet också att de andra vaccinen har sämre effektivitet mot den här varianten

            Inte jag som skrev innan men ser att många pratar om vaccinerna och den sydafrikanska och brasilianska varianten. Om ni kan engelska är här en bra sammanfattning: https://www.ft.com/content/2eb05859-54c1-45b5-9058-fa50fa6ca7da

            Vaccinerna ger mellan 1/3 och 1/6 så stort skydd mot dom nya varianterna som dom gör mot de gamla + den brittiska. Så om det t.ex ger 90% skydd mot gamla varianten, ger dom mellan 15-30% skydd mot nya varianterna. Om för vaccinen som ger lägre skydd blir det ju ännu lägre. Det står också att många nu börjat ta fram en 3e dos eller ett helt nytt vaccin för mutationerna är nu så stora att vaccinet inte längre stämmer överens med den typ som dom är baserade på.

            Såklart vill inte FHM m fl prata för mycket om det, därför säger och skriver man sånt trams som citerades ovan ”Pfizer vaccinet skyddar mot sydafrikansk variant” – JA det gör det men väääldigt lite. 15% är bättre än inget men långt ifrån 90%. Och det är även fastlagt att antikroppar inte ger skydd – vilket ju är naturligt – eftersom dom är antikroppar från gamla corona-varianten. Klart att man inte vill prata för mycket om detta för det är ju hemskt – vaccinet funkar inte så bra längre – ingen hann nästan få det innan det är ”för gammalt” redan, och alla länder har skrivit på kontrakt att köpa jättemånga doser året ut av ett vaccin som snart är utdaterat. Det är som att få förra årets influensavaccin ha-ha.

    Han är så fruktansvärt obehaglig! Lyssnade nyss om rättegångspodden med det fallet. Vart kan jag läsa om detta?

      Kort notis i Sveriges Radio i tisdags. Har inte sett något om det i tidningarna.

      Tror att han heter Kim nu och är numera en hon.

        Han är och förblir en han men det stämmer att han bytt namn. Bra att veta vem man ska akta sig för.

          Jag skulle vilja säga en det. Ett monster är ett det.

          Lägg ner transfobin.

            Du är psykiskt skadad- 18:51.

              Snarare du.

            Helt ärligt… Jag är all for transpersoner. Men hans önskan om att bli kallad det han vill kommer jag aldrig att respektera. Sorry not sorry.

              Då är du inte all for transpersoner. Sorry not sorry.

                Då är det så då.

                Har ingen respekt eller empati för en mördare så… sorry not sorry.

            Om det är transfobiskt att säga sanningen är jag lätt transfob. Ni kan inte trotsa naturen, oavsett ”hormoner” och kirurgiska ingrepp

              Om du lär känna en person som är kvinna och du alltid pratat om som ”hon” och först efteråt får veta att hon är trans, börjar du säga ”han” då? Folks kromosomer måste vara väldigt viktiga för dig personligen isf

                Det finns inga kvinnor som tidigare varit män som man ”lär känna” och inte fattar att de varit män.

                  Skojar du? Hela världen trodde att Nikki var kvinna tills hon berättade att hon var trans.

                  Eh, jo. Men de är inte öppna med sin bakgrund pga transfobin.

                  Trams

              Yes, du är så transfobisk, ignorant och fördomsfull man kan bli! Grattis!

            Kalla det transfobi om du vill. Det är fysiskt omöjligt att byta kön. Vi dör med samma kromosomer som vi föddes med, ingen kirurgi eller piller kommer att ändra på det.

              Självklart ändrar kirurgi och piller det fysiska. Det är sällan någon vill operera bort kromosomer, eller hur?

              Kan du inte guida oss igenom det fysiska ingreppet könskorrigering och förklara myndigt för oss att det är fysiskt omöjligt

                Du menar könsstympning? Det är ju inget könsbyte.

                  Har du fler än ett expertområde får du gärna förklara hur varken könskorrigering/könsbyte/ könsstympning är fysiskt möjligt

              Jag må var föd med ”fel” kromosomer men kommer fortfarande vara kvinna. Det kan du aldrig ändra på. Håll käften, tack.

                Född* givetvis

                Nej. Du kanske känner dig som kvinna och det respekterar jag. Jag kommer dock aldrig låtsas att män kan bli kvinnor.

                  Det är inte respekt, det är nedvärderande. Jag känner mig inte som kvinna, jag är en kvinna. Att jag föddes i fel kropp ändrar inte på någonting, jag kommer alltid vara den jag är. Har liksom aldrig ens varit någon tvekan, varken för mig själv eller min omgivning. Om ditt barn någonsin skulle vilja genomgå en könskorrigering skulle du tycka att det var fel? Hur skulle du förhålla dig? Skulle du tjata om din son/dotters kromosomer? Tycker du att det är rimligt sätt att behandla någon på?

            Har inte transfobi men mördarfobi.

        Gjort könsbyte och blev förflyttad till ett kvinnofängelse. (Enligt media).

          Helt jävla sjukt. Få saker gör mig så provocerad som att denna människa fick göra det. Borde sitta inlåst för gott. Och inte på ett kvinnofängelse!

          Verkligen stört, så genomskinligt. Tänker de inte på kvinnornas säkerhet? Borde få sitta på isoleringen i så fall…

    När tror ni att den urlöjliga paddeltrenden dör ut? Nästa fråga- vad är det för fel på gamla hederliga badminton, tennis & pingis? Om man nu bara känner att man måååste ha ett racket?

      Det är väl roligt att folk rör på sig och idrottar.

        Men varför…paddel? Alltså varför skapa en ”ny” sport när den redan existerar i tre varianter?

          Padel är iofs inte en ”ny” sport. Den spelades första gången 1969, internationella padelförbundet grundades 1991 och padel-VM har pågått sen 1992.

            Hmm. Hur många nationer deltar i padel VM? Vem är vinnaren i padel VM under alla dessa år…? ”Internationella” paddelförbundet 1992 & idag bestod av vilka stater då…

              Inte jättemånga. Stor sport i Spanien och Sydamerika.

              Men hur orkar du ens irritera dig? Herregud, skaffa dig ett liv

                Hur stort är ett lagom stort glashus åt en elefant?

              Vad har det med saken att göra?

          Tror du att övriga sporter skapades naturligt ur big bang?

          Fast va? Är väl bara roligt när det kommer nya saker att pröva på?

            Nej, vi ska underhålla oss med att leka med kottar och titta på Teskedsgumman. Det var bättre förr!

          Fyra- squash också!

        Men verkligen. Vissa hittar dock ALLTID saker att klaga på

          Jag är dock genuint nyfiken på varför just padel blivit så oerhört populärt, särskilt bland influencers. De är ju skitseriösa dessutom och vissa tränar det varje dag. Skulle vara intressant att höra från nån som kanske har koll på både padel och tennis, vad som gör padel så himla mycket roligare? Som icke-bollspelare förstår jag inte alls vad den stora skillnaden är men är nyfiken!

            Jag tycker att padel är roligare då det är lättare att få till ett spel även om man inte har erfarenhet. Jag som spelat länge kan spela med en nybörjare och spelet hålls igång rätt så väl trots det. Tennis är svårare som nybörjare innan man får igång bra spel, speciellt om de som spelar är på olika nivå. Men det är bara min åsikt.

            För övrigt är det som att fråga någon som spelar basket varför de inte bara spelar handboll i stället. Det gör ju ingen rimlig människa.

              Ja padel är mycket lättare och det är många som i vanliga fall inte ens har bollsinne som börjar med padel.

              Tack för svar. Onödig sista kommentar. Som totalt oinsatt i bollsport tycker jag att padel och tennis ser typ exakt likadana ut förutom att racket ser annotlunda ut. Handboll och basket tycker jag – som sagt totalt oinsatt – ser mycket mer olika ut. Förlåt liksom…

              Sen är det ju inte så att alla influencers plötsligt blivit galna i basket, utan padel ”dök upp från ingenstans” och blev tokpopulärt. Var därför bara nyfiken på vad den stora hypen med just padel skulle kunna vara.

                jaja men det är ju ändå två sporter du jämför, bara för att de har racket är de inte samma sport. varför ska man spela bandy när vi redan har hockey och konståkning på skridsko? Varför ha både 100 m, 200 m 400 m, 800 m osv löpning. och därtill samma distanser med häck, och stafett också. Räcker det inte med att man springer 100 meter bara? Varför hitta på mer?

                Ser du inte hur löjligt det blir..?

                  Herregud vad många ömma paddeltår det fanns här. Ursäkta så mycket då. Herregud det här kommentarsfältet har spårat totalt. Man kan ju inte fråga nånting utan att det ska bli såhär meningslösa drygdiskussioner. Tack och hej

                    Fast det är lite det som är kul också. Jag bryr mig inte alls om padel. Men det är ju extra roligt driva med paddlare när de är så här otroligt lättkränkta.

                    Någon frågar och resten svarar hur kan det bli meningslöst?
                    Har aldrig spelat paddel men förstår inte hur man kan bli irriterad på att det finns?

                  Tänkte bara påpeka att bandyn är äldre än hockeyn.

                Exakt likadant ut? Titta en gång till, det är mer än racketen som skiljer…

                  Vad är det som gör att just du föredrar det ena framför det andra? 🙂

                    Tennis är roligt, tennis är tradition, det kräver mer av en som spelare. Massa anledningar. Padel är stekpannetennis i en glasbur och är inte lika utmanande som tennis är.

            Vissa går på gymmet varje dag, andra tar en promenad, en del spelar golf, många verkar gilla padel. Get over it ?

              Men gud lägg ner själv ja undra bara. Det är ju en sport som blivit skitpoulär bland just influencers på väldigt kort tid och de som typ aldrig verkar ha tränat innan ”knarkar” padel varje dag. Därför nyfiken och intresserad att höra från andra som spelar. Genuint undrande – inte kritisk eller nåt sånt. Sluta vara så snabba på att ”trycka till” i det här kommentarsfältet som om alla hade onda avsikter… blir så grymt tråkig stämning i det här kommentarsfältet jämt.

                testa spela själv om du är nyfiken på det roliga i sporten? i värsta fall spelade du en stund och gillade det inte..

                  Jag vill inte bidra till covid-spridningen utan försöker följa restriktionerna. Jag har dessutom inte möjlighet att utöva en sån sport pga fysiska förhinder. Har du problem med att jag frågade detta i ett kommentarsfält för att få input från de som kanske ville dela med sig, så är det väl bättre att du bara scrollar vidare? Varför ens ifrågasätta och hålla på?

                    Men jösses, jag menade inget elakt. Var bara ett förslag att prova själv då du verkade nyfiken. Förstår inte varför en del tolkar allt som drygt och elakt här inne.

                Genuint undrande? Du vet inte vad genuint är. Genuin har du aldrig varit och lär aldrig kunna bli. Dessutom genuint undrande vem säger ens så?

                  Du låter som att du fastnat i ett avsnitt av…paradise hotell? Kanske har du tom varit med i PH? Annars rekommenderar jag dig att söka 🙂

                  Genuin = ”äkta, värklig, riktig; okonstlad, naturlig; oförfalskad, utpräglad”.

                  Genuint undrande: undrar verkligen, ställer inte bara frågan för att tex provocera, vara dryg eller pika någon.

                    Tack jag vet vad genuin betyder. Och du är allt annat än just genuin.. Just saying

            De känner att de är ”först” på!

      Den har väl tyvärr bara börjat…fan här i stan har padeln även inkräktat på våra tennisbanor och som tennisspelare är det en skittråkig utveckling när man vill det bästa för sin sport. 🙁

        Lugn. Det kommer dö ut. Ger det max ett år till…

          Ja jag hoppas ju verkligen på det, men när t.o.m tennisspelare går över till padel tror jag tyvärr inte att padelpandemin tar slut såpass snart, om ens någonsin.

            Såå märkligt. Som att sluta med sprint för att hoppa hage…

      Byggs paddlbanor på taket med utsikt över NK i Stockholm så tyvärr lär det väl bara fortsätta ett bra tag till…

      Men spela pingis du då. Vill du ha bara en sport på skridskor också? En enda sport med boll och en enda med häst? Så har vi sen 5 sporter att välja på som aldrig får utvecklas.

        Jaja. Spela padel du då bara för att du har noll bollsinne och koordinationsförmåga och inte pallar tennis eller nån riktig sport ?

          Idiot

            Kniven du just satte i mitt hjärta ? Det här bevisar ju min tes- det är bara konstiga människor som spelar padel.

              Tennisspelarna verkar dock väldigt ödmjuka och trevliga.

              Har aldrig ens spelat skiten och vet inte vad det är men din besatthet av de som gör det är galen

                Tror ni som tar den här jargongen så hårt aldrig hållit på med idrott eller satt er fot i ett omklädningsrum…(annat än för att spela paddel då iof men det är ju ingen riktig sport ändå)

                  Haha nej det är många här som inte verkar ha gjort det. Bara att kolla tillbaka på alla som ”inte kan förståååå varför man blir så arg när man förlorar”, eller spelar dåligt, whatever.
                  Är ett gäng här som skulle behöva bli en erfarenhet rikare.?‍♀️

          Men alltså, padel är ingen riktig sport, det är en instagramvänlig aktivitet för folk som inte kan spela riktiga bollsporter typ tennis, squash, badminton. Toppen med dubbelbilder, träningskläder, rackets, skor, ”vinnarskallarfejk” etc. Men idrott? Nej

            Men lol vad fjantig du är

          Finns ingen padelbana där jag bor. Jag spelar innebandy på korpnivå däremot. Är ingen bolltalang men klarar mig fint. Något mer du vill veta om mig?

          Hur kan en sport få folk att bete sig så här? Allvarligt alltså..

      Vi kör pingis hemma.

        Fickpingis

      Padel är mycket mycket roligare än de sporter du räknar upp. Det går inte ens att jämföra, enligt mig.

      Exakt! Tennis kräver teknik och tålamod, medans paddel kan vilken nolla som helst köra

        Ja, så egentligen kanske det bara är bra om man ser det så, vi vill inte ha in ”nollorna” i tennisen.?

      Varför är det fel att en ny sport kommer? Som uppenbarligen många gillar? Varför är den urlöjlig?

    Många influencers som borde kritiseras. Förstår detta mer pga jobb än Petras nöjesresa till Åre, Molly Rustas i Marbella, Josephine Qvist till Jukkasjärvi (borde granskas, verkar vara samarbete med Nocco men inte om detta markeras), Ben & Diana åkte också norröver, Antonija som varit i Umeå, Stenungsund och Växjö på två veckor. Känns som man kan fortsätta i en evighet

      Även Paula och Hugo som ska åka till Sälen på sportlovet.
      Blev så paff, i ett inlägg någon dag senare beklagar hon sig över hur jobbigt det är att livet står på paus……

        Skenheliga Paula. Inget nytt direkt.

        Blondinbella är i Åre…….

      Gillar Sandra Lindahl men när man läser hur läget ser ut uppe hos henne och hur de ber folk att inte lämna orten då blir man lite ledsen av att se henne och hennes kille bila till Uppsala för löshår..

        Helt orimlig resa. Men hela 2020 höll hon ju på likadant. I år har hon ju dessutom adderat att gå till gymmet utan att ens försökt träna hemma.

          Vet inte om ni bor ”schtaaan” men särskilt mycket folk är det inte på gymmen. Så gymmet tycker jag hon kan gå till, men håller med om att resan till Uppsala var onödig..

          Gymmet hjälper henne att komma ur sin ätstörning, så jag tycker inte at hon ska få skit för det. Många går till gymmet för ”sämre” anledningar

      Även Lövengripskan ska till Åre

      Toftby har varit i fjällen två gånger i år. Försöker försvara det med jobbresa.

      Men alltså på riktigt… tror ni verkligen influenser influerar i den grad att det spelar ngn roll om de sitter hemma egentligen? Bilderna från skidanläggningar kryllar av VANLIGT FOLK som skiter i pandemin, IKEA är lika fullt som vanligt, Ullared är lika fullt som vanligt, köpcenter är fulla med folk. Statsministern shoppar i gallerior, typ alla ministrar gör det för den delen, ministrar och myndighetsfolk reser kors och tvärs.

      Influencers har aldrig någonsin varit ”role models” i att leva hållbart, vara smarta eller ngt. De är vandrade reklampelare. Sluta avkräva att de skulle vara någon slags ledstjärnor i föredömlighet ?
      Rimligare att kräva att våra politiker följer sina egna råd.

        Hej!

        För många vuxna tror jag inte att influencers påverkar så mycket. Men har en kusin i högstadiet och en i gymnasiet. De ser hur deras ”idoler”/folk som de följer och inspireras av lever som vanligt och reser, vilket minskar deras rädsla för att röra sig som förut. Absolut att dom har ett eget ansvar och föräldrar ska säga till osv osv. Men man får inte glömma att det handlar om tonåringar, man lyssnar inte alltid på sina föräldrar och har inget större konsekvenstänk. Så ja, jag tror stora profiler influerar många i deras levnadssätt.

        Tror även många äldre influeras, låt oss säga Pernilla Wahlgren. Många damer i hennes ålder ser hur hon är ute och äter, jobbar och träffar mängder nya personer varje dag. Tror liksom att ens syn på pandemin förenklas då man matas med detta, och regeringens presskonferenser har man sedan länge tröttnat på.

        Hej då

          Det är exakt så det är. Och så skäller och skyller folk på regeringen och FOMH. Och säger de ska i fängelse osv…. hur..alltså kan de inte tänka själva? Hade folk lytt och brytt sig, så hade läget garanterat varit annorlunda, kanske några tusen mindre dödsantal. Men nu när de börjar planera för att kunna stänga delar av samhället, som folket ville från början, då rasar folket över det beslutet! Hur tänker man? Tänker man alls? Är man så jävla egoistiska?

      Istället för att kritisera alla som gör ”fel”, hade det inte vart bättre att lyfta de influensers som faktiskt försöker göra rätt istället?

      Så vilka influensers tycker ni gör ett bra jobb med att följa restriktionerna?

        Inte många….har funnits flera jag känt åh vad bra att någon är vettig. Sen åker de plötsligt till fjällen…. tycker att Alexandra Bring är den hittills som lyckats både förmedla att vi ska stanna hemmalag faktiskt gör det själv

        Johanna Kajson

    Och Isabella drar till Åre nu…

      Och Paula Rosas drar iväg.
      Vad är det för fel på folk? Jag blir så irriterad. Jag vill verkligen ha ett slut på det här. Alltså vill inte folk det? Eller skiter de bara i det? Är man bara självisk? Tänker man inte långsiktigt utan bara på det man vill här och nu? Även om man själv kanske inte skulle drabbas så hårt (vilket man i och för sig inte kan veta), har man inga anhöriga man är rädd om? Någon äldre eller i riskgrupp. Förstår verkligen inte hur man tänker… ?

        Paulas morfar dog i covid. Inte ens det får henne att stanna upp och reflektera lite så ja, folk är bara själviska.

        Nu kommer jag få hela maffian på mig, men det finns ingen avrådan från fhm att åka skidor om man följer restriktionerna. Det finns massa andra saker som avråds, men skidor är inte en av dem.

          Om de inte kan följa restriktionerna på hemmaplan. Hur ska de då kunna göra det på annan plats?

          Dom ska dessutom hänga m vänner. Korkat att blanda hushåll

          Nej, men ingen säger att du inte ska äta bajs heller.

    Men alltså… varför är folk så negativa till padel? Är det inte bra att fler rör på sig och hittar intressen som också gör gott för kroppen? Eller är det bara för att det är trendigt som folk blir aviga?

      Nej, det är en löjlig sport för folk som inte kan spela tennis.

        Vad är så löjligt med padel?

          Det ÄR ju löjligt.

            Och ändå inget svar..

        Spela inte padel då. Men varför blir man så upprörd över att andra gör det?

        Jag tycker att biljard är löjligt. Går ju inte runt och klagar på att andra spelar biljard för det…

          Det är väl ingen som är upprörd. Många konstaterar bara att det är en löjlig ”sport” och undrar varför det blivit så trendigt, särskilt bland flunsor.

            Många verkar väldigt upprörda. Men visst..

          Spelar inte padel. Spelar tennis.

        Typ jonas björkman och robin söderlind ??

          Avdankade pensionärer. Det räknas inte. Om Murray inte dyker upp på banan i morgon utan står och spelar padel med en influencer på NKs tak blir det en annan sak…

            Eller hur. Det är skillnad.

          Söderling!

      För att folk här alltid letar efter något att klaga på.

      Har egentligen inte nåt emot paddel i sig. Bara så jäkligt trött att se trendängsliga flunsor med Margaux i spetsen stå och posera med sitt jäkla paddelracket.

        *padel

        Precis och så står de NÄRA varandra också.. folk som spelar Padel brukar säga att man inte är nära i den sporten…….. mmhmm

    Men lugn nu! FHM och regeringen avråder INTE från att resa inom Sverige på tex sportlovsresor – tycker ni att det är nödvändiga resor ? Det är väl fasen onödigt om nått, alla kan väl avstå ett sportlov eller?

    Hade man avrått från resor i Sverige hade jag förstått reaktionen på alla flunsor som reser men så är det ju inte uppenbarligen!

      Men man kan väl tänka lite själv. Sverige har ju haft ungefär jordens sämsta strategi så kanske ska man ta fohm med en nypa salt. De tröttmössorna.

        Och ändå är Sverige på 21:a plats i världen när det gäller antal smittade och 23:e gällande antal döda. Då bevisligen är det rätt många som är sämre än Sverige. T ex USA, Ryssland, UK, Tyskland, Italien, Spanien…..

          21 av 246 (give or take) länder? Är det en BRA plats?

            Nu gick ju snacket om att Sverige var sämst. Det är långt ifrån sämst med 21:a plats om du frågar mig

              Eeehh…vet du hur många länder som finns i världen? Det är en SJUKT dålig placering.

            Men inte sämst.

              Nej visst är det skönt att veta att ett fåtal länder med 0.3 % av vår BNP klarat det ännu sämre ? Det går bra nu!

                USA, Tyskland, Spanien, Italien, UK, Belgien, Ryssland… ja du har rätt. Bara u-länder

          Och många av länderna som är sämre än oss har haft betydligt striktare regler och även hårda lockdowns.

            Vilket är nödvändigt, om man vill låta så många som möjligt överleva.

              Men ändå lyckades de sämre än Sverige som aldrig stängt!

              Fast flera av dom har ju kommit ikapp oss när det gäller döda per capita. Och då var de till för inte så länge sedan bättre än oss.

              Va?

            Bor I UK och vi har haft lockdown till och fran, Nu har vi haft lockdown sen början pa January. Flesta affarer stangda, pubar och restauranger stangda. Skolor stangda.

        Precis. Man fååååår faktiskt åka- det säger faktiskt han som förnekat allvaret sedan dag ett och fortsätter greppa efter halmstån för att kunna göra så lite som möjligt- och skylla på ’otur’ istället för att vi i Sverige har otillräckliga lagar och tydlighet runt Corona-hanteringen för att kunna skydda så många som möjligt.

        Absolut det ska man såklart göra men jag tror nog ändå att det bästa för Sverige i en pandemi är att lyssna på läkare, forskare och virusexperter ?? Om alla skulle göra och tänka utefter vad man själv tror kan det nog bli knas!

          Fast nu har ju Fhm fått intern och extern kritik från andra experter. De är alltså inte de enda som kan ha rätt här.

            Det tror inte jag heller, säkert många misstag som begåtts av experter över hela världen i denna pandemin – men dom har nog ändå mer koll än ”gemene man ” va ? Det måste vi ju bara vara överens om!!

              FHM?

              Alltså vad menar du egentligen? Eller vad är din poäng? Jag tror du har en väldigt naiv uppfattning om myndigheter och experter? Om två experter säger olika saker och den ena har rätt kommer den andra ha helfel. Det blir inte mindre helfel för att du har titeln expert. Sen fattar du väl att de allra flesta som jobbar på FHM inte är experter och verkligen inte heller på Covid? Det är helt vanliga tjänstemän.

        Haha nä det är tänka själv som folket i Sverige inte kan. Det har de inte kunnat alls under denna pandemin!

      Ja med en sådan regering är det inte konstigt att folk beter sig som de gör. Löfven tyckte ju det var ok med politiker i backen, så varför inte influencers? Sorgligt är vad hela den här pandemihanteringen är. Fyfan vad jag önskar jag var norsk eller finsk medborgare just nu.

        Jag med. 🙁

      Nej de avråder inte från resor i Sverige. De avråder från ALLA resor som inte anses nödvändiga.

        Men då är alltså en semester över sportlovet nödvändig? Det är nämligen ingen från FHM och regeringen som avråder från det!? Dom har t.o.m. sagt att det är helt okej så länge man kan resa säkert !

        Exakt. På träffträffen idag sade Löfven att det är viktigt att tänka sig för i liftköer och matbutiker när man reser bort på sportlovet m.m.

        Och det ska man naturligtvis göra!

          Lustigt. Hans socialminister höll idag ett tal och hotade med lock down vid en tredje våg? Lite dubbla budskap onekligen.

            Jag hoppas det blir en lockdown! Så folk kan fatta nån gång!

    Tänk om en mamma hade lämnat sin nyfödda bebis och åkt iväg

      Det är väldigt mycket en helt annan sak med tanke på att kvinnan burit barnet och har helt andra band till det i nyföddstadiet.

        Lika illa oavsett. Nyfödda barn ska inte utsättas för eventuella smittor vilket gör det väldigt olämpligt att även pappan åker iväg till Stockholm när det inte behövs.

    Jag är så in i helvete trött på padel och jag har aldrig ens spelat padel. Varje gång jag ser en jävel med padelracket (heter det racket?) vill jag bara slå personen i huvudet med nämnda racket.

      Du kanske borde söka hjälp för dina aggressions problem då? Fan låt folk utöva vilken sport de vill.

      Haha hur kan man känna så mycket ilska över en sport som andra håller på med?

        Är inte sporten isäg, utan alla skitnödiga som utövar sporten och där ingår även alla galna vinterbadare!

      Jag älskar dig, 18:49.

    My har tre bilder på sin sponsrade matta i stories. En utan markering, en markerad reklam och den tredje markerad samarbete. Graf träffar folk och kramas som Corona inte fanns. Verkar inte klara av en sekund med att bara vara själv.

    Carl ser ut som en surikat hehehe

      Hahaha verkligen! Trodde bara det var jag som tyckte det

        Även sid i ice age

          Sid är det sötaste som finns. Jag tycker Carl ser bra ut! Han verkar även vara smartast av killarna i JLC. Gillar honom!

      [Borttagen kommentar]

        [Borttagen kommentar]

          Snälla kommentarer <3

    Ta två andetag och läs igenom kommentarerna här inne. De är fan löjligare än all padel som någonsin spelats.

      (Och då spelar jag varken padel eller tennis själv. Och det är jag glad för när jag ser vilka som hade varit sportkamrater i så fall..)

      Och det kommer från en ”Anonym”… ?

        alla här inne är anonyma, även om man kallar sig B1 eller Maria eller vad som helst….

    Skenheliga Paula Rosas ska resa igen.. Beklagar sig i inlägg att livet är på ”paus” för att sedan i nästa berätta om resa till kläppen.
    Deras liv är likadant som innan, ingen jävla paus. Denna resa har dessutom varit bokad längre än vad hon vill ge sken för. Hon har ju till och med fått sponsrade skidkläder som hon gjorde så fin smygreklam för innan idag.
    Paula Rosas- inte snabbaste pulkan i backen om vi säger så.

      Så himla trött på henne. Åh såååå synd om hennes barn som blev lite ”ledsna” som inte fick åka skidor under jul /nyår. Bortskämda så in i bomben är dom.

        Det är helt jäkla verklighetsfrånvänt. Vilken världsbild har man om det är SYND om barnen för att de inte får åka skidor ett år!?

      Sluta följa henne bara och ge inte henne massa klick.

    Någon som vet vad Wahlgrens värld handlade om idag, när Bianca sa att Pernilla inte är hennes mamma längre? Eller något sånt, såg en trailer bara…

      Kolla?

      antagligen någon bagatell som de mjölkar i en trailer.

      Bianca blev arg för att Pernilla ännu en gång glömt bort att hon skulle passa hundarna och dragit in Philippe i det och fått Bianca att verka dum. När hon säger ”jag är inte din dotter, du är inte min mamma” så var det taget ur kontext. Hon menade att i själva bråket ville hon bli behandlad som vuxen och inte som dotter, typ.

        Hon kan väl passa sina hundar själv?

          Det är väl bådas hundar?

      Håller med Pernilla. Bianca skyller verkligen ifrån sig på allt och alla

        Som sin far!

    Munskyddet inne i munnen, det var en ny variant.

    Människor, smittan finns redan överallt. Precis överallt. Så man bidrar inte med någon smittspridning genom att just resa. Det primära är att hålla avstånd – tvätta händerna och stanna inne vid minsta symtom.

    Men vill ni åka skidor i fjällen – GÖR det ! Att vara utomhus och röra på sig är hälsosamt.
    Skidorterna rustar varje år för turister – denna säsong är inget undantag.

    Vi behöver få ekonomin att gå runt i det här landet. Våra barn och barnbarn kommer få stå och betala för denna idioti.

    Sen lite perspektiv. Det dog fler människor 2019 än 2020.
    Covid dödlighet ca 0.15% influensan ca 2%.
    Detta är enkel fakta man själv kan kolla upp med ett par klick.

    Det vi gör nu genom att isolera oss är att försämra vårt immunförsvar. Det om något är korkat. Gör vad du kan för att förstärka ditt immunförsvar och följ rekommendationer om avstånd och vid minsta symtom.

    Det är inte ett superdödligt virus! Många som gått bort i covid skulle inte heller överlevt influensan eller knappt en magsjuka.

    Så sluta sjåpa er. Media skrämmer folk till en massvaccinering som inte ens är nödvändig för folk i icke riskgrupp.

    Minns ni eller vet ni vad man hade för åtgärder eller rekommendationer vid svininfluensan? Som förövrigt faktiskt va ett mycket dödligare virus ?
    Ta reda på det isåfall.

    Ställ relevanta frågor!

    Och sluta jaga folk som gör som dom vill. Dom kommer ändå göra det. Vad ni än tycker om saken.
    Låt dom bara. Sen om du vill att ditt immunförsvar ruttnar bort och sen kommer belasta vården med minsta lilla grej för din kropp inte längre kommer ha kraft att stå emot små simpla virus – ja det får stå för er.

      Tack! Instämmer ?!!
      Äntligen ett sunt inlägg i debatten.

      Klockrent ! Instämmer i precis allt ☺️

      Att flyga är dessutom klimatsmart. ☀️ Grattis framtida generationer.

      Så för att sammanfatta: du ber folk tänka själva, sluta sjåpa runt, se saker i perspektiv, media skräms ja du lyckas till och med dra in andras bortruttnade immunförsvar i det hela!

      När du skriver ”och sluta jaga folk som gör som dom vill” antar jag att jag du menar att du inte vill bli ifrågasatt när du berättar att du inte tänker vaccinera dig? Är du kanske RÄDD för vaccinet? Sluta sjåpa dig och tänk på personer som drabbas av säsongsinfluensor (vaccin finns) och om faktiskt inte har lust att dö i förtid

        Uppmana vi att ta influensa vaccinet för att skydda andra ? Svar nej. Uppmanas folk i riskgrupp att ta vaccin mot influensa? Svar ja.
        Samma går att applicera på covid-19 vaccinet. Äldre och riskgrupper kan behöva ta det. Vi andra, nää.

        Jag är inte rädd för att bli ifrågasatt för att jag inte tänker ta vaccinet. Jag kan inte ta det pga medicinska grunder. Inte för att jag skulle ta detta vaccin ändå…. men att förklara min anledning blir ganska så lätt.
        Och dessutom SKA inte folk ifrågasätta varför någon inte vill vaccinera sig. Det står nämligen i bla FN’s stadgar att man ej får tvinga folk till ofrivilliga medicinska ingrepp. Så hela grejen med vaccinpass är också bara en taktik för att få folk att ta en spruta dom inte ens behöver.

        Så sjåpa på dig du! Men låt folk få göra som dom vill.

          Jo, alla uppmanas att ta det, för att skydda andra och minska smittspridning och mutationer.

          Nej, du kan inte köra en ja/nej-fråga och applicerar den på vad som helst. En vanlig influensa smittar och drabbar befolkningen, men inte så som en pandemi. Du kan vara ung och frisk men ändå insjukna i corona under flera veckor och i och med att det är just en pandemi är du inte den enda på arbetsplatsen eller i samhället som är sjuk.

          Bara för att många slipper oroa sig över en för tidig död innebär det fortfarande att samhället stannar upp eftersom det är EN PANDEMI! Vi är inte förberedda på en sån sak och ekonomin räddas inte när folk smittar varandra fram och tillbaka. Och det här med hög dödlighet ”bara” för riskgrupper, tillhör inte människor i riskgrupper samhället också?

          ”Många som gått bort i covid skulle inte heller överlevt influensan”

          Människor dör i covid på grund av att det inte finns ett vaccin. Människor överlever influensan eftersom det finns ett vaccin och det går att hålla sig undan folk en kortare period. Men nu finns det människor i våra riskgrupper som snart varit isolerade från nära och kära i ett år, ingen sitter och tänker ”jag skulle ändå dött om…” eftersom det inte är en värdigt sätt att leva.

          Varför du drar upp FN:s stadgar i den här diskussionen vet jag inte? Tror du på riktigt att det står ”ingen får ifrågasätta personer som är missinformerade kring pandemier”?

          Du borde sluta jaga människor som bryr sig om riskgrupper, låt folk få göra som dom vill.

      Coronadödligheten är ungefär fyra till fem gånger större än dödligheten för den vanliga säsongsinfluensan, säger Asko Järvinen, överläkare vid Helsingfors och Nylands sjukvårdsdistrikt. Det finns ändå flera andra saker som gör covid-19 mer allvarligt både för individen och för samhället än influensan.

      Enligt Järvinen visar flera analyser som gjorts på basis av vårens coronaepidemi att dödligheten för covid-19 är cirka fyra till fem gånger större än för en svår epidemi av säsongsinfluensa.

      Andra saker som gör covid-19 allvarligare än säsongsinfluensan är bland annat bristen på medicinering som biter på viruset.

        Fast det stämmer ju inte. Det finns visst medicin att använda mot Corona.

        Människor kan själva ta tex D-vitamin zink och magnesium för att undvika att insjukna.
        Och läkare har medicin att ge.

        Influensan kom en gång som en pandemi det med. Där vaccinerar man riskgrupper och äldre för att skydda dessa.
        Varje år muterar influensan. Varje år förnyas vaccinet mot influensan.

        Så nej det finns ingen anledning till att vaccinera fullt friska människor. Till och med WHO säger detta.
        Anders Tegnell själv har sagt att det är en omöjlighet att vaccinera bort covid-19. Sjukdomen är här för att stanna.

        Så jag säger som du, sluta jaga folk som inte tror på allt media säger. Låt folk få göra som dom vill.

        Inte för att jag jagat riskgrupper…..

        Rimligt att västvärlden att tillräckligt med doser för att vaccinera oss flera gånger om medans vissa länder endast fått 25 doser. Solidaritet på hög nivå.

    Tycker Lucas Simonsson är het

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.