Bianca Ingrosso om sin nya lägenhet

Ingen kan väl ha missat att Bianca Ingrosso köpt en ny lägenhet, och att den är på nätta 300 kvadratmeter?
Hon får tillträde om sex månader och säger så här om vad som ska ske då:

Jag ska renovera om lite, inte mycket för den är redan helt otrolig.
Den har den mest perfekta planlösningen

Jag ska flytta kök och göra om badrum osv. // Bianca Ingrosso

Hur kan en lägenhet ha den mest perfekta planlösning, samtidigt som man direkt vet att man vill flytta hela köket?
Eller betyder planlösning någonting helt annat för Bianca än för mig och Svenska Akademins ordbok?
Oavsett vilket så kan man inte bli annat än glad av slutet på Biacnas video.
Hennes glädje smittar verkligen av sig, och känns så härligt genuin, trots att den till stor del är prestationsbaserad.
Kanske får hon andra att våga mer, att våga någonting istället för det gamla vanliga ingenting?

Bildkälla: Bianca Ingrosso Youtube

Vill man inte glädjas å Biancas vägnar så man kan alltid skriva en torr kommentar om hur opassande det är att diskutera getingstick i f*ttan, som de gör i början av vloggen.
Det får väl finnas MÅTTA!?

214 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    helt galet egentligen, jag är uppvuxen i ett hus på typ 200 kvm med två föräldrar och 6 barn och vi hade gott om plats med varsitt rum, matsal, ”bibliotek”, tre badrum, osv. vad gör man med 300 kvm på 2 pers egentligen?

      Beror nog på vad man gillar och är van vid, själv har jag alltid bott smått och föredrar litet- känner mig obekväm med tom space. Men många som är uppvuxna i hus eller våningar dras nog till öppna ytor.

      Gissar nu: kontor x 2, gästrum, bibliotek, barnrum x XX, walk in closet med fönster…hundrum såklart! Eller nåt sånt hade jag gjort med mina 300 kvadrat.

        Ja Bianca har säkert ett bibliotek med många böcker…

          Haha eller inte, tror inte hon tänkt på något bibliotek. Men hundarna ska såklart ha eget rum och så varsin walk in closet så det går två rum till det, blir såklart inga små wic utan stora. Ja jösses. Bianca blir glad av lyx och pengar.

      Alla är olika i vad dom föredrar nu är det en lägenhet och inte hus så då kanske man vill ha mer yta för en ”friare” känsla sen så har Bianca ett jobb som kräver utrymme för kläder, varor, pressutskick och hemarbete så ett kontor är väl inte otippat att hon kanske vill ha i hemmet. Om de sedan planerar att skaffa familj tycker jag inte 300 kvm låter överdrivet tycker det låter som en lägenhet man kan vi länge i.

        Leva länge i*

        ”Inte överdrivet”, den är alltså 3 gånger så stor som en stor fyrrummare haha. Kul för dem, men det är helt klart en extremt stor lägenhet.

          Jag hade gärna bott i en sån stor lägenhet om jag haft ekonomin för det, hellre det än att flytta var tredje år för behoven ändras och vara gravid och leta ny lägenhet och styra flytt etc

      Spelar innebandy? 🙂

      De ska ju skaffa familj, sen är det ju skönt att kanske ha ett kontor hemma. Och två tv-rum när barnen vill titta på sitt.

        Vi är fem personer på 130 kvadrat i min familj. Det går jättebra. I Sverige måste bostäderna värmas upp stor del av året, för miljön är det bästa att bo på liten yta.

      Jag är uppvuxen på 320 m2 , 2 barn 2 vuxna, så för mig är det ett normal stort hus. Hus av mindre m2 känns små för mig.

        ja absolut ett normalstort HUS, men detta är en lägenhet. har man hus på 200-300 kvm så är det alltid 2 eller kanske tom tre våningar. vet inte om bianca har etage men annars så är ju alla 300 på samma plan!

      2 personer? Hon brukar ju mest vara singel….

        De har garanterat gjort slut igen innan det är dags för inflyttning. Att hon aldrig lär sig! Verkar dock som det är hon som köpt lägenheten, hon säger ju jag och min, inte vi och vår.

      Hon behöver väl plats för alla influencerprylar..,

      Och vem vet… det kanske blir sex barn

        Ja, blir säkert ett post och paketrum.

    Apropå lägenheter så säljer Läckberg sin (237 m2, 40 miljoner): https://www.rc.se/bostader/obj32424_1879004561/

      De som har 40 milj att lägga på lägenhet, vill de verkligen ha ett rätt dåligt läge på södermalm?

        Vad är dåligt där? Kan inget om Stockholm

          Östra Södermalm har dåliga kommunikationer, men det kommer att ändras när t-banestationen Sofia öppnar.

            2ans buss som går var 5 min har hållplats 3 min från porten. Att bo längst med blå busslinjen är drömmen om man bor i stan slår T-banan vilken dag som helst. Bor nära Odenplan och tar alltid buss hellre än T-banan.

              Skulle en person som lägger 40 miljoner på en lägenhet åka kommunalt?

                Touché.

                  Non-touché

                  Knappast visar enbart på dålig läsförståelse. Komvux nästa kan det va nått?

                Jag brukade se Hans Rausing på bussen i London, han är ju stenrik minst sagt.

                  Och snål! ??

                    Jaha?

                    Bor man inte i en storstad vilket nog London anses vara kan det vara svårt att greppa att man väljer bort egen bil och även taxi eller limo. Det är för mycket trafik. Manhattanbor har ofta inte ens körkort.

                Nu var inte svaret på frågan om köparen av lägenheten åker kommunalt eller inte utan om det är ett dåligt läge pga av kommunikationer. Läsförståelse, fattar du väl vad det är eller?
                Men kan ju vara lika dryg tillbaka. Märks att du inte bor i Stockholms innerstad för då hade du vetat att oberoende av ekonomi åker man buss korta sträckor och taxi om man åker mellan stadsdelar.

                  Mellan stadsdelar?
                  De flesta hoppar på tunnelbanan om det inte går smidigt att ta bussen. Taxi sent på kvällen om man som tjej har råd(!) och vill slippa vara alltför rädd.

                    Ja du vet, Östermalm, Kungsholmen, Söder, och vill du vara riktigt petig är det skillnad på Röda bergen och Birkastan även om de båda ligger i Vasastan. Suck alla dessa inflyttade bönder.

                      Jag menar snarare att det den där regeln om buss korta sträckor och taxi mellan stadsdelar inte stämmer för alla. Det är vanligare att kombinera buss och tunnelbana.

                      Verkligen stort tack för att du förklarade vad stadsdelar var för något. Tänk vad jag missat efter att ha bott i Stockholm i alla dessa är ?

              Håller med. Hellre buss änn jobbig tunnelbana.

              Vet ingen som föredrar att åka buss.

              Samma här, åker 2an rätt ofta!

            År 2030! Lite tålamod får man alltså ha.

            Ja, det blir bättre kommunikationer när blå linje till Nacka invigs men det är först 2030.
            Varför Camilla Läckberg flyttade till ”Södermalms lugna kvarter” 2017 kan man ju undra.
            Kanske ville hon hålla sig söder om Slussen eftersom hon tidigare bodde i Gamla Enskede?
            Men 40 mkr för det läget kan vara väl mycket. Priset för lägenheten 2017 var 23,5 mkr.
            Vad renoveringen kostat kan man bara gissa.
            Men vem vet, utsikten mot Hammarbybacken kanske lockar någon?

            Älskar när stockholmare säger ”du mig kommunikation”
            ????

              Dålig*

              Haha eller hur! Närmsta busstation här är 1,5 mil bort och den bussen kommer en gång i timmen.

            Tror inte personer som köper för 40 mille åker kollektivt

          Ingenting, det är bittra människor som ska hitta fel. Min gissning är att dom aldrig kommer ha råd att köpa den här lägenheten, så dom behöver egentligen verkligen inte oroa sig över huruvida lägenhetsinnehavaren eller dess gäster behöver promenera några minuter till närmaste busstation.

        Snarare: varför skulle en person som köper en lägenhet för 40 miljoner bry sig om huruvida det finns en tunnelbanestation alldeles i närheten? Du tror inte att den lägenhetsinnehavaren väljer egen bil/taxi om den ska ta sig någonstans?

          Nu håller jag inte med om att den ligger vid ett dåligt läge, men: lägenhetsinnehavaren har väl barn och kompisar som också vill ta sig till lägenheten? Tror inte barnens kompisar åker taxi dit?

            Jag håller inte heller med om att lgh har dåligt läge. Jag gissar att eventuella barn går i skola i närheten (och om inte så ingår det nog i föräldrarnas planering att skjutsa/ordna skjuts till sina barn) och därmed får kompisar som också bor i närheten (eller som även dom har föräldrar som räknar in skjuts/ordnar med skjuts). Detta är sån jävla icke-fråga. Jag misstänker att folk är för basic för att förstå hur en familj som kan betala 40 miljoner för en lägenhet ”får ihop” sitt liv. Med andra ord, ni behöver inte oroa er.

            Och jag vet inte, hur gör du som vuxen(?) om du ska ta dig till en vän som inte bor i närheten av en tunnelbanestation? Eller du kanske inte blir vän med folk som inte bor i närheten av en tunnelbanestation?

              Kollektivtrafik eller cykel. Du skrev att lägenhetsinnehavaren väljer taxi vid förflyttning, men det är ju inte bara lägenhetsinnehavaren som förflyttar sig till och från lägenheten.

              Därav min kommentar: ”tror inte barnens kompisar åker taxi dit?”

              Men jag tycker som sagt inte att den har dåligt läge så diskussionen är onödig.

                Ja, och det finns tydligen en busstation i närheten? Och dom flesta av oss har fått två ben, funkar också alldeles utmärkt att promenera med.

                Har redan redogjort för hur eventuella barn kan tänkas förflytta sig (spoiler alert: skiljer sig inte jättemycket från hur familjer boendes i villa i Stockholmsförort gör).

                Alltså barn kan åka taxi. Eller ha egen chaufför. Typ deras nanny. Så var det i Edsviken när jag var liten. Men förmodligen lär de ha elsparkcyklar nuförtiden…

              Uber eller Bolt oftast

          Jag har ingenstans sagt nåt om tunnelbanestation. Det har ofta inget att göra med huruvida det är ett attraktivt läge eller inte. Rinkeby har väl också en t-banestation?

        Och vill dom som vill ha en lägenhet för 40 miljoner betala överpris för denna lägenhet? För det är precis vad det är, för mycket pengar i förhållandet vad man får, speciellt för att vara Söder.

          Det lär väl visa sig då genom att den inte blir såld. Ingen som tvingar nån stackare att köpa antar jag.

      Men Läckberg och familj har väl inte bott där så länge?

        De köpte lägenheten för fyra år sen.

          Jaha tiden går fort ?
          men ändå, varför ska de sälja redan?

            För att de vill

              Ja absolut haha, tänkte mer om nån hade koll på ifall de ska flytta till villa lumos eller vart de ska?

                De har inte sagt nåt om var de ska flytta.

            Gissar att de ska köpa en villa utomlands istället, gissningsvis Spanien, och så tänker de nog bo i villa lumos. För de ska väl inte separera? Märkligt förresten att Läckberg alltid måste resa utomlands för att skriva bok, svepskäl.

              Hon gör det väl för att hon kan?

            Kanske att maken vill få loss den procent han äger som han fått i gåva av makan.

              Fast hon har förtur på hans del, så de hade ju inte behövt sälja hela lägenheten för den sakens skull.

    Renovera den ”lite”…. nä detta är galet och inte lyckligare blir dem heller. Känner dock sympati för bianca, hennes uppväxt, ätproblem mm

      Reagerade också på det ? I min värld är målning av några rum en ”liten renovering”. Att flytta kök och renovera badrum är ju typ en helrenovering.

        Men snälla, hon är ett stjärnskott och karriären går så jävla bra den kan gå i detta land. Hon är en ung, snygg och känd multimiljonär. Att detta köp ens förvånar är häpnadsväckande. Jag hade inte tvekat en sekund på att göra exakt som hon gör, om jag var hon. Och skaffar en chaufför. Och, typ en väskbärare. Snarare förvånad över att hon inte gjort det tidigare eller inte springer omkring i dyra dyra märkeskläder. Finns fan ingen av hennes kaliber som är så jävla down to earth som hon verkar vara.

      Alla ska ju ”sätta sin prägel” nuförtiden. Spelar ingen roll hur fint det redan är.

        Sin prägel med exakt samma gråberget stil som alla andra…

        Eller sin styvmors prägel. Greige, svart och guld.

      Tycker det är så svårt att ha sympati för Sveriges mest priviligierade kvinna… Det finns tusentals tjejer som lider av ätstörningar och haft jobbig uppväxt som INTE cashar in miljoner dagligen, kan köpa lyxlägenheter och har 1 miljon följare på Instagram. Sätter man saker i perspektiv är det inte så ”synd” om Bianca, hon har alla förutsättningar att göra sitt liv bra. Problemet är att hon är för ytlig

        Spot on.

        Psykisk ohälsa kan drabba alla människor. Det är inte mer synd om den ena eller den andra. Vi vet ingenting om hur olika individer mår på insidan, oavsett socioekonomiska förutsättningar.

        Däremot är hon absolut priviligerad och behöver inte oroa sig för att inte kunna betala sina privata räkningar. Lyx! Men hon har andra stressfaktorer som företagare har och även stressfaktorer som kända personer har, sådant som vi andra inte behöver oroa oss över. Det är inte lyxigt och jag personligen skulle inte vilja ha den.

        Hon är också priviligerad som har råd att få hjälp genom att själv kunna betala. Alla får inte den vård de behöver, det är jävligt synd.

        Tycker det är synd att hon inte pratar om det mera med tanken på att det blivit vanligare bland unga/ungvuxna. Tyvärr så måste man ha lite mer hjärnceller och kunskap inom ämnet vilket jag tror hon inte orkar läsa på om

    Det är ju lustigt men det ÄR ju med Stockholms innerstadsmått mätt ingen ”större” renovering göra om badrum och kök. Sen kan man tycka det är sjukt det blivit så men tycker typ alla som flyttar vill ha öppen planlösning så de flyttar köket och gör om i badrummet.

      Tycker det låter som en helt vanlig renovering, det är de man brukar prata om när man flyttar in någonstans, man frågar om stambyte och när kök och badrum är gjorda för att veta om de behöver uppgraderas eller bara göra om för sina egna behov eller stil

        Helt vanlig renovering att FLYTTA köket? Håller nog inte med.

          I Stockholm är det väldigt vanligt. Vet inte varför, kanske att folk har råd men också det är så dyrt man satsar på ett extra rum för de kvadratmeter man köpt genom att flytta köket hellre än att köpa större.

            I Göteborg är det också ganska vanligt, jobbar inom branschen och har sett flera flyttade kök och ändrade planlösningar, men där du bor kanske det är vanligt att man använder orginalplanlösningen? Även vanligt att i äldre byggnader att man tar ner väggen mellan köket och rummet där pigan bodde men vissa har kvar det och använder som barnrum eller kontor

              Vi bor på ett helt annat sätt än vad man gjorde förr i tiden och det finns lägenheter där köket flyttats till ett annat rum för att sen femtio år senare flyttas tillbaka. Om det finns rör i anknytning är det inte världens största grej inte så att man flyttar ett kök med en stor flyttkran du behöver vatten, däremot om det är stadsgas kan det nog bli lite svårare att behålla den men är säkert inte omöjligt men kan nog bli en större prislapp på den renoveringen.

            För att det är lite trångt i de 300 kom och de behöver ett extra rum?

          I äldre lägenheter är det en vanlig renovering ja.

    Wow alltså! Gläds verkligen med henne. Att hittat sitt drömboende och en så pass stor våning dessutom. Älskar rymd och stora salar och ser väldigt mycket fram emot att följa med på hennes resa. Hoppas hon delar med sig massor. Förstår verkligen att hon ser fram emot att slå sig till ro där och bilda familj.

    Grattis Bianca!????

      Klart hon kommer dela med sig, köket ska ju göras i samarbete och säkert övrig renovering också. Samma med hennes mammas villa, hon som förresten även köpt nytt hus i Marbella vilket Bianca säger i videon men P själv har väl inte berättat det offentligt. Kul att hon är glad men själv tycker jag det är galet, en lägenhet större än en stor villa liksom. Tänk bara hur det låtit här om det varit någon annan, men nu hyllas det. Konstigt skrivet att Bianca kanske får människor att våga, att göra någonting ist för ingenting. Samtidigt som vissa andra har hånats för att de haft stora ambitioner och ska komma ner på jorden. Tror snarare att Bianca får unga människor att känna ångest och otillräcklighet. Det är inte bara att starta ett föreatg eller bli influencer och tro att man ska bli lika rik som Bianca. Hon har haft speciella förutsättningar liksom så är det.
      Klassamhället som växer fram nu alltså.

        Men gud vad är detta för missunsamme kommentar!! Vet du, hon har lyckats med det här och jag tycker det är helt fantastiskt!

        Varför kan vi inte bara unna andra människor att nå sina drömmar. Alla har vi olika drömmar. Om hon hade varit man och sysslat med fotboll eller hockey hade ingen ifrågasatt. Nä fy för missunsamhet och avundsjuka.

          Är inte missunnsan menar mest att det görs skillnad på folk här och att det låter annorlunda beroende på vem det handlar om, kappan vänds…. Men jag tycker det är galet hur mycket pengar vissa tjänar nuförtiden, som influencers då.

          Och jag tycker förresten det är lika galet att fotbollspelare tjänar så galet mycket pengar, även att vissa män tjänar hutlösa summor alltså, så det har inget med kön att göra haha gud och inte missunnsamhet. Eller ja lite missunnsamhet när det tjänas pengar genom att manipulera människor iofs. Somliga har tur som inte granskas.

            Tyvärr leder missunnsamhet ofta till förakt. Inte undra på att Bianca mått så dåligt. Människor kan vara så jäkla elaka.

              Tycker du jag var elak mot Bianca? Hur då? Nej, men man ser mycket elakheter härinne fast mer gällande vissa andra. Bianca är ganska förskonad mot det iaf i media, hon får mest hyllningar och det är ju positivt för henne och hennes ekonomi. Jag antar att du ugglan själv är en influencer…. som renoverar kanske.

                Du menar på att hon tjänat på pengar på att manipulera andra människor och att hon har tur som inte granskas så ja det var elakt skrivit.

                Nej jag är ingen influencer. Skulle aldrig mäkta med andras hårda åsikter. Är mer för att bevara faktiskt.

          Din moder Teresa attityd i kommentarsfältet senaste dagarna är oerhört tröttsam ugglan. Folk tycker inte alltid som du. De är inte dåliga människor för det. Deal with it.

            Moder Teresa för att hon inte skriver ett halvt A4 med bitter dynga som andra gör? Haha alltså folk här inne är så jävla störda. Tur att du inte behöver bo där då utan att det är Bianca som ska bo där. 300 kvm är inget konstigt om man sitter på 200 miljoner kronor. Det hade du kanske vetat om du haft de pengarna själv. Hade någon man köpt sig en så stor lägenhet hade ingen brytt sig, men är det Bianca så tar det hus i helvete

        Guurl. Stäng av din sociala media och gå och jobba på din självkänsla istället.

      Äntligen lite positivitet kring henne. Känner seriöst också bara glädje för hennes skull och är SÅÅ taggad på att se hur det ser ut och hur det blir. Tycker hon är asball och sjukt down to earth för att vara så jävla känd, rik och snygg i Sverige. Älskar henne!

    Den har väl fler rum än kök. Förstår hur man kan gilla planlösningen även om man är missnöjd med enstaka rums placering.

      Precis. Vi var generellt nöjda, men ville byta plats på ena sovrummet och köket ?

        Fast det är rejält missvisande att påstå att ”den har den mest perfekta planlösningen” om man sedan behöver flytta hela köket? Om planlösningen hade varit perfekt hade man inte behövt flytta något rum. Ord har betydelse.

          Njaej. Om du är till 90% supernöjd med planlösningen och blir 100% nöjd om du flyttar ett rum skulle jag nog också fokusera på det perfekta snarare än de 10% jag tänker åtgärda.

            Då behärskar du uppenbarligen inte svenska språket. Synonymer till perfekt är bland annat ideal, felfri, fulländad. Man åtgärdar liksom inte saker man anser vara felfria och fulländade.

              Det finns faktiskt inte fler alternativ här än att det är fel ord att använda ”mest perfekt” (vilket också är en total felsyftning – det finns inget mer perfekt än perfekt).

                Gäsp. Vi diskuterar alltså om nån som köpt en lägenhet har rätt säga ”den mest perfekta planlösningen” (efter att jag flyttat köket). Jag säger ”ja”- du/ni säger uppenbarligen ”nej…”.

              Har läst här 1000 gånger att lämna sin sķitnödighet hemma angående svenska språket. Det gäller inte dig, eller? Du förstår inte vad Camilla säger om språkpoliser?

              Du fattar väl vad man syftar på!

                Handlar inte om något språkpolisande lol, Camilla tar ju själv upp det i inlägget?

                Så Linn, då gör vi så. Vi använder vilket jäkla ord som helst, hur vi vill.
                Dumt att använda rätt ord.

              Mina föräldrar behärskar det väldigt bra, men har svårt att skriva. Du är helt enkelt en översittare.

                Är Camilla också en översittare då?

                ”Hur kan en lägenhet ha den mest perfekta planlösning, samtidigt som man direkt vet att man vill flytta hela köket?
                Eller betyder planlösning någonting helt annat för Bianca än för mig och Svenska Akademins ordbok?”

                Linn låt helt enkelt bara bli att sparka bakut när du har fel.

          Fast planlösningen i sig kan ju vara toppen, bara att köket ligger fel, kanske i ett stängt rum istället för i ett öppet eller halvöppet rum

            Ja precis så, planlösningen kan hon ju gilla ändå men gissar att hon vill ha kök i öppen planlösning.

      Tänker också så. Planlösningen handlar ju om hela lägenheten och inte bara kök/badrum.

      Hon sa också att det är så stort att hon kan bo där i 20 år, skaffa barn osv.

      Absolut att vissa grejer är galna. Men många smårenoverar kanske för att pengarna inte finns till en helrenovering. Hon verkar ju ha det väldigt väldigt gott ställt ? Och att vilja renovera lite är väl inget konstigt. I hennes ögon är det kanske inte så mkt liksom.

      Ahhh.. Men ja ang planlösning tänker jag som dig.

        Så man kan säga att en planlösning är perfekt trots att rum ligger på fel ställen och att typ vissa väggar är felplacerade?

          Det beror väl på hur en ser på själva ordet planlösning. Det kanske betyder själva designen eller storleken på rum, inte var de är placerade.

          Om det nu finns fri tolkning på ordet.

          Eh. Tror du det finns en domstol som avgör när man får använda ordet perfekt?

            Intressant slutsats!

        Först ville hon bo där resten av livet, hela livet, men nu vill hon bo där i tjugo år haha. Gissar att det blir max fem år kanske tre för hon kommer garanterat vilja ha en villa senare, men det blir väl iofs det också. Blir väl flera boenden, självklart ett sommarhus också, och så har hon lägenhet i Palma.

          Men ge dig. ”Jag kan bo där i 20 år” betyder inte ”Jag kommer att flytta om exakt 20år.”. Hon kanske bor där resten av livet. Eller så kanske hon skaffar hus så småningom utanför stan. Eller så gör de slut igen och hon flyttar om 2år. Många här inne måste leva ett otroligt stilla liv om man inte förstår att saker ändras genom livets gång.

            Tror det bara betyder att Bianca inte är den ”vassaste kniven” som vanligt.
            Och perfekt för henne betyder nog bara att lägenheten är stor och dyr.
            Lyx liksom.

          FÖRSTÅR INTE hur ni orkar vara så jävla negativa ? Loggar fan ut nu. Borde ni negativa definitivt också göra.

            Negativa för att vi inte håller med dig? Det var något nytt.

      Exakt! Är det ett äldre hus så är ofta köken rätt små dessutom. Det här med att kök byggs för att kunna umgås i är en modernare lösning. Jag hyr en sekelskifteslägenhet på 111 kvm och köket är det minsta rummet; det är knappt större än köket i ettan jag bodde i förut (även badrum är litet eftersom det inte fanns i lägenheten när den byggdes). Så jag kan verkligen förstå att man vill flytta just kök av den anledningen – jag hade gjort det i min lägenhet om jag ägde den.

    Nu verkar ju många flytta och göra total renovering, Petra, Vanessa, kenza.. vilka fler?

      Jocke och Jonna renoverar ju än. Undra hur det blir när de ska flytta utomlands. Då lär de får renovera ännu en gång ?

        Åh jösses ? såg när de filmade från deras platsbyggda garderob och vad den har kostat totalt, minns inte beloppet men det var helt galet

          Undrar mest vem som ska köpa deras villa om de ska flytta utomlands? Renoveringar kan ju omöjligt stå i relation till husets värde.

            Jag undrar också! Det är märkligt hur ofta jag ändå tänker på deras eventuella framtida försäljning av det där huset. HUR SKA DET GÅ

              Tror inte det finns en jävel skulle vara intresserad av att köpa det huset. Man får ha vilken inredningsstil som helst men de framtida nya ägarna lär ju vilja blåsa ut allt för det är inte direkt den snyggaste inredningen på huset.

            Det är ju inte ens de själva som äger huset, utan deras företag. Så antar att all renovering också går på företaget. De verkar skita totalt i om företaget kommer gå förlust om de säljer huset då de bara vill göra content av det.

      Dani

    Biancas livstil är komplett galen i sin överkonsumtion. Har hon noll uppfattning om samtiden och miljön?
    Men det är klart att det är så, när hon hämtar sin nyhetsinformation av andra influenser på Youtube.

      Än så länge är det dock inte olagligt att fullkomligt strunta i miljöpåverkan.

      Bortsett från den vanliga harangen om obildat, dumt, korkat, oansvarigt osv. För nej, alla bryr sig inte om klimatfrågan.

      (Brinner själv för klimatfrågan)

        Ingen ursäkt som håller dock.

          Måste man ursäkta sig då?

            Nej, hon kör väl på med sitt och skiter i andra. Liksom hennes rika influenserpolare som har som karriär att kränga grejer och skapa en överkonsumtion. Tror dock inte att Greta är ett större fan av B.

      Jag tycker det blir så fel att ställa en enskild individ till ansvar för något som inte är hennes ansvar att lösa.

      Det är så många ungdomar idag som lever med klimatångest vilket är hemskt och som tror att vi snart är påväg mot jordens undergång. Läste idag på DN debatt om ett antal klimatforskare som menade på att vi har goda möjligheter att rädda klimatet och att det inte på något sätt snart är för sent.

        Alla har ett ansvar.

          Ja men absolut, klimatet är Biancas fel, inte tidigare generationers.?? Hade också överkonsumerat om jag hade hennes ekonomi. Älskar att shoppa och inreda. Hade rest fram och tillbaka till ställen jag vill besöka konstant. Lunch i London och middag i Paris, absolut. Så trött på svenskar som tror att de ska rädda hela världen. Fan gör vad ni kan för klimatet, men dröm och lev lite också. Vi lever bara en gång.

            Va? Klart klimatkrisen inte är Biancas fel? Jag skrev att alla har ett ansvar (att ta hand om miljön för kommande generationers skull.)

            Att du hade överkonsumerat om du hade haft möjlighet tja…tur att inte alla resonerar som du.

              För det första – ironi. Men varför har alla ett ansvar? Är det inte typiskt svenskt ändå att ta ansvar och ha ångest över precis allting? Det är sjukt att ungdomar går runt med total ångest över klimatet när de borde koncentrera sig på att ha roligt med sina vänner och leva livet.
              Jag säger inte att det är fel att bry sig. Men vissa bryr sig, vissa bryr sig inte. Varför ta för givet att alla ska bry sig så mycket som du gör?

                Väldigt intressant att du tycker att problemet är att folk tar ansvar. Du är trött på svenskar som tror att de räddar världen. Det normala hade varit att inse att problemet är att folk förstör miljön – inte att folk försöker rädda den.

                Så skevt fokus. Du måste inte bry dig om miljön men sluta hacka på de som försöker göra något åt katastrofen.

            Ja och om alla lever som du vill så får våra barn och barnbarn inga drägliga liv. Men visst, lev lite…

            Ett sånt sunkigt synsätt.

        Nej det Sveriges befolkning borde bry sig om är hur dåligt demokratin funkar när miljöpartiet som har så få röster har så stor makt. Det är helt sjukt.

        Hur kan det inte vara relativt att ta fram den frågan? Är det jobbigt för att det handlar om Bianca och för att du gillar henne och därför inte får kritiseras?

      Jag fattar noll. Unga kvinnor är ju de som bryr sig mest om miljön? Vet Bianca ens vem Greta är? Har hon läst någonting överhuvudtaget som handlar om klimathotet? Hur kan en ung kvinna vara så totalt världsfrånvänd? Konsumtion, resor, onödigt stora bostäder, renoveringar…förstår hon inte att vi alla måste göra vad vi kan?

        Ett litet tips! Kolla in hennes föräldrar.

          Ok men många unga har föräldrar som tar klimatet på mindre allvar. Vad ens föräldrar tycker är liksom ingen ursäkt.

    Hoppas B har bättre smak denna gång än att låta fru Ingrosso sätta klorna i hennes renovering!

    Ja det är väl därför Åsa är väg upp, nytt köksprojekt på gång. Måste säga hennes smak är sååå grym 🙂

      Tycker nog ingen under 40 ?

        Inte många över 40 heller

          Skulle tippa på att de över 40 snarare inte har råd…?.

            Troligare att de över 40 är de som faktiskt har råd?

        Puh vilken tur att baken är som smaken…

      Men den är för trendig men håller med om att hon är grym på att komponera ihop en snygg helhet. Det blir bara omodernt om 3 år. Tycker Biancas lägenhet var snyggare innan renoveringen och var själv lite intresserad av lägenheten då. Smaken är ju olika. Jag hoppas Bianca gör som hon själv vill ha det. Gärna klassiskt och tidlöst i stil med våningen.

        Visst att du var intresserad ? den där lägenheten kommer flyga av marknaden så fin den är

      Hennes smak är stora skrymmande skåp som tar av ljusinsläppet och innehåller väldigt många glas som inte används.

    Varje gång jag ser en film som Bianca lägger upp så får jag stresspåslag och måste stänga av. Att ha ett sånt tempo och hela tiden samt ha telefonen fastklistrad i handen för att skapa content kan inte vara nyttigt. Grattis Bianca till den nya lägenheten men jag misstänker att den inte kommer att göra dig lyckligare.

    Det är ingen rättighet att flytta kök och renovera badrum i ett hus som ägs av en bostadsrättsförening.
    Bara för att man köpt in sig i föreningen och tilldelats en lägenhet som upplåts med bostadsrätt så får man inte göra vad som helst i lägenheten.
    Så fort som man gör ingrepp i sådant som berör hela fastigheten måste bostadsrättsföreningens styrelse involveras i processen. Det rör sig alltså om sådant som påverkar fastighetens elsystem, vatten, avlopp, värme och ventilation.
    Styrelsen kan ha synpunkter på hur planerna utformas och i värsta fall kan styrelsen vägra att lämna tillstånd till renoveringsplanerna.
    Dock kan man förstås fritt renovera sådant som bara berör den enskilda lägenheten.

      Absolut, det beror på hur orginalplanlösningen sett ut och om andra våningar gjort liknande, flera har flyttat kök eller badrum och det har gått bra så brukar inte brf ha något emot det om man gör det med kompetenta arbetare och på rätt sätt såklart

      Om jag bara haft möjlighet hade jag röstat mot större renoveringar om en känd influenser köpt in sig i föreningen, i hopp om att personen inte blir så långvarig i föreningen när hen inte får helrenovera sitt hem så att det blir maximalt influenservänligt. Ifall andra fått göra motsvarande renoveringar är det ju lite svårt, men…

      För mig skulle det vara en mardröm att dela trapp med Bianca. Ständigt spring i trappen av både budfirmor och gränslösa fans, massor av brandfarligt material utanför dörren (bud, sopor och tomma lådor som hon verkar förvara tillfälligt i trappen eftersom hon anser att de inte ryms i lägenheten), en pojkvän som lämnar hundbajspåsar innanför porten i väntan på att någon orkar ta tag i det, hundar som blir nervösa och skälliga av ljud i trappan, högljudda bråk med pojkvännen osv.

        Haha alltså bittra jävla människa. Vem är du att motsäga dig att någon renoverar? Håller du på så med dina grannar där du bor i en etta i Norrtälje? Herregud

          Glädjespridare <3

      Ja så är det ju, Egoina verkar ju ha problem med deras lägenhet. Är nyfiken på hur det går, det verkade kört ihop sig rejält. De skulle väl just flytta köket. Hoppas det löser sig till slut.

    Sluta säg INTRÄDE! Det är för fan inte Grönan du ska in på!
    Och: ”Den som INTE hade lagt ett bud efter sista budet kl 19 skulle vinna budgivningen”?

    eh. VA?

    hahahahahahahahahaha

      Man brukar säga tillträde när man får tillträde till lägenheten. Ja det är inte helt ovanligt att sätta en gräns för en budgivning det beror på säljarna.

        Men hallå! Haha.

        1) Hon säger gång på gång INTRÄDE, Det heter – som du ju själv skirver – TILLTRÄDE.
        2) Hon säger ”den som INTE lagt ett bud efter sista budet när kl är 19 har vunnit budgivningen”. 12.40 in i videon.

        Läste du ens mina rader? 😀

          Ja alla kan säga fel, man förstår vad hon menar

            Det roligaste här var ju att du anmärkte på mitt inlägg, men inte ens hade läst det 😀

            Men men, alla kan ju skriva fel 😉

              Jag tänkte om du inte förstått vad hon menade egentligen med tanke på ditt användande av frågetecken men du försökte tydligen bara hacka på henne verkar det som ?

                Du tycker att det är helt ok att Bianca säger fel, för du fattar ändå?
                Bianca har ett otroligt dåligt ordförråd, och vet inte vad många ord ens betyder. Det hon använder istället är svordomar, och små snuttar av engelska språket istället. Det är pinsamt.

                  Hon har ingen utbildning så jag förväntar mig inte att hon ska kunna alla termer och ha korrekt meningsuppbyggnad när hon bara sitter och pratar lite avslappnat till sina följare

            Jag förstår inte vad hon menar med 2). Det är väl den som lagt det sista budet kl. 19 som vunnit budgivningen – men hon säger ju något annat.

    Varför är det opassande att diskutera getingsticket? Eller förstår jag inte din ironi? ?

      Efter att ha lyssnat på Bianca prata om vulva, vagina och fiffi i sin reklam för Deodoc så blev det bara konstraster, när det helt plötsligt var fittor hit och fittor dit.
      Men nästan hellre fitta än fiffi om jag ska vara ärlig. Fiffi låter som någons lilla hamster och en sådan vill man inte gärna ha i trosorna. De flesta av oss vill inte det, i alla fall. 😉

    Dumt av henne att säga ungefär var nya lägenheten ligger eftersom hon har problem idag med folk som hänger utanför hennes hem. Nu lär det ju fortsätta.

      Fansen hade nog hittat dit på några dagar ändå. Det säljs inte jätttemånga våningar i den storleksklassen innanför tullarna.

      Om du Googlar någons namn så kommer adressen upp. Inte svårare än så.

    Varför låter Bianca alltid så täppt när hon pratar? Hon har väl inte opererat näsan?

      Jo det har hon väl? Hon har ju typ uppnäsa nu, det hade hon inte förr.

      Ärligt talat måste man väl sminka om sig efter sådana episoder? Och under den tiden lättar väl nästäppan också?

      Hon sa ju i filmen att hon tog en allergitablett. Har man allergi så är man oftast täppt i näsan.

    Jag är oerhört avundsjuk

      funny cuz it’s true

      Jag vet att hon är öppen med att hon har bulimi men att skriva sådär detaljerat är inte särskilt hänsynsfullt mot en person med psykisk sjukdom.

    JAG tror att om typ 100 år eller så, då kommer de dyraste bostäderna vara de som är minst…

    Jag tror att större delen av planeten kommer vara obebolig, vilket gör att en snittyta kommer räknas fram vad som är rimligt per person. Och har du större bostad så är du enligt lag tvingad att dela med dig.

    Så, de som är rikast kan köpa de små exakt beräknade bostäderna.

    Men, men, det är bara vad jag spår.

      Jag bor förövrigt på onödigt stor yta, men älskar att vara hemma och lägger gärna pengar på boendet än till exempel resor och dylikt.

    Tror nog jag tycker det är rimligare att diskutera getingstick i punani än att renovera om en helt ny lägenhet men that’s just me kanske

    Lägenheten kan inte ha legat på Hemnet, för ingen lgh på 300 kvm har sålts i i Stockholm kommun nyligen. Undra vart hon ”såg” den.

      Filmsnutten är tagen på Wredes kontor på Karlavägen. De säljer många lägenheter utan annons. Köpare med stor budget brukar höra av sig till mäklare, så gör de jobbet. Behöver inte surfa runt på Hemnet.

    Fy fan vilken vidrig kommentar!

    Alltså alla ni typiska WT-svennar som kommenterar här inne, ni är så jävla sorgliga. Ni hade gjort EXAKT samma saker och njutit av era pengar om ni hade så mycket.

      Själv brukar jag aldrig kommentera illa om influencers.

      Men vill bara säga att nä, håller inte med dig. Om jag var rik hade jag inte gjort onödiga köp/renoveringar. Miljön betyder mer för mig. Så beror nog på från person till person.

        J.M
        ?

      15:26
      Haha du måste vara ett troll ?

      15.26, kan du inte berätta vad du syftar på när du säger just ”typiska WT-svennar”?
      Är det just att vi inte gillar Biancas slit o släng mentalitet som gör oss till WT?
      Tror du på riktigt att alla människor skulle bete sig som Bianca om dom hade lika mycket pengar?

      Det är bara kolla öppet spår så vet du vilka som hänger här. Bittra, tjocka, avundsjuka, dumpade, fattiga.

        Är DU allt eller endast något av de epitet du nämner?? ?

        Och du är ett äckel med sån människosyn. Det är pga såna som dig varför våran planet förstörs. Att det finns väldigt priviligierade och rika och samtidigt andra som knappt har nånting.

      Hade gjort helt annorlunda än tråkiga Bianca som köper lägenhet på Östermalm av alla tråkiga kvarter i världen, och lägenhet bland svenskar i Spanien! Hur förutsägbar får man vara? Så tråkigt att en person med pengar lägger dem på bostäder i banala områden, resor till samma banala områden, tråkiga trendkläder och trendmöblet och som krona på verket fillers så att hon ser ut som en plastdocka. Så blir det när man får växa upp utan utbildning, utan kultur, utan att ens lära sig farmors och farfars hemspråk, noll inblick i någonting som inte är yta yta yta.

        Okej, vad bra att du hade gjort annorlunda 🙂 Östermalm är ju dock det finaste vi har <3 Trevlig kväll!

          Fiiiiiiiiiinaste menar du väl? Nja, det kan nog diskuteras.

        Varför skall hon lära sig någon annans hemspråk???

        Och varför verkar du anse det vara dåligt av henne att inte vilja det?

          Därför att det är bra att lära sig saker, det är bra att kunna språk och få inblick i andra kulturer och synsätt, det är tråkigt att hela den familjen vill skylta med det italienska och tjäna pengar på ”italiensk mat” till exempel, men de har knappt satt sin fot i landet eftersom de inte kan språket och föredrar Spanien där det finns svenskar att umgås med och svenska mäklare att köpa hus av…
          Men utåt är de italienare, ja absolut!

      Jag har inga pengar

      Skulle inte riva ut en gammal lägenhet och förstöra dess gamla planlösning.

    Bara jag som inte fattar varför alla lägenheter skall totalrenovers så fort någon köper en ny . Jobbar inom fastighetssköttsel och detta händer varge gång en lägenhet köps . Fattar när det e en gammal och sliten bostad men nyrenoverade objekt blåses ut bara den nya ägaren sätter foten innanför dörren .

      Nej du är inte ensam om att undra, Men en orsak är rotavdrag. Staten du och jag är med och betalar dessa löjligt onödiga renoveringar. Har retat mig länge på det. Rotavdraget syfte var från början att stötta att nödvändiga renoveringar blev gjorda. Är så trött på exklusiva material.

        Rotavdraget har ju ett maxtak på 50 tkr per person och år, så det kommer du ju inte långt med om du ska renovera kök och badrum.

        Orsaken tror jag snarare är att all vill ha det ”på sitt sätt”. Bara det att allas ”sätt” ser likadana ut…Personligen skulle jag aldrig välja att ändra den ursprungliga planlösningen så radikalt. Det är ju lite av charmen med äldre lägenheter. Vill man ha öppen planlösning finns det ju hundratals nybyggda lägenheter på marknaden.

        Rotavdraget är väl till för att försöka motverka att folk anlitar arbetskraft svart? Eller kanske är det jag som missförstått det?

        Rotavdraget är väl ändå menat stimulera byggsektorn? Alltså fler jobb och mer skatt till välfärden.

    Med 40 miljoner (eller vad det nu var) skulle jag köpt ett stort hus på franska rivieran eller dylikt istället. Eller ja, ett hus iallafall. Men har förstått att alla inte är så förtjusta i just hus:)

    Egoistisk miljöförstörare

    Håller helt med dig Sofia. Den här överreparationen av gamla lägenheter, förstör lägenheterna ursprungliga planlösning, charm och skönhet. Jag vill ha ett kök som man stänga dörren om sig. Öppen planlösning gör att man i princip får ett rum mindre.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.