Gustaf Lundberg Toresson är namnet på den journalist som intervjuat Bianca Ingrosso för tidningens Forbes räkning.
För dig som kanske inte är riktigt bekant med tidningen så kan jag meddela att den grundades, 1917 av Bertie Charles (“B.C.”) Forbes och har idag sitt huvudkontor på Fifth Avenue på Manhattan. 2016 hade tidningen en upplaga på 928 464 exemplar (2016) – enligt Wikipedia – och brukar publicera olika typer av listor, som ofta citeras av andra tidningar och media världen över.
Åter tillbaka till Bianca Ingrossos intervju.
Trots att tidningen Forbes publiceras på engelska så gjordes Biancas intervju på svenska, någonting som hon var lättad över, när intervjun till slut var klar..
Hon beskriver processen runt CAIA Cosmetics, och avslöjar några av hemligheterna bakom företagets enorma framgångar, där en är att få en personlig och intim relation med följarna och köparna. Lite som ett syskon.
Enligt intervjun så resonerar Bianca kring företaget som om CAIA vore en faktisk person.
I usually think about the person that is me in five or ten years, which sort of makes her my alter ego, and her name is Caia. In almost every decision I make, spanning from product development to relationships or hosting a dinner party, I ask myself “what would Caia do?”.
I USA använder man sig ofta av uttrycket ”What would Jesus do?” om man hamnar i en situation som man inte riktigt vet hur man ska ta sig ur, och/eller hantera.
Det säljs en massa merchandise med uttrycket på, bland annat som armband i plast.
Kanske borde Bianca och CAIA satsa på något liknande?
WWCD – What would CAIA do?
Jag spår redan att lucka 1 i nästa års adventskalender är klar.
Check!
