
Bianca har tydligen fått en massa frågor om sina ögonbryn på Instagram och tar nu till sin story för att besvara detta.
FYI – Dessa kommentarer kom alltså upp ganska många timmar före mitt morgoninlägg.
Så här står det på Biacnas två bilder:
Bild 1:
Måste vara klargöra då detta säga vareeeeeeeenda dag. Jag har ett naturligt lyft vid mina bryn, ärvt av min far 🙂 Av botox åker de ner och jag ser arg ut. Så om ni ska kommentera att mina bryn är gräsliga så är det mitt naturliga utseende som ser ut så 🙂 tack för mig hej.Bild 2:
Satt i morse och försökte reflektera om mina bryn haha. Fick liksom extra mycket komplex för dem tack vare er haha. Vet att jag alltid försöker sminka ”ner” dem då jag redan har komplex pga att de är böjda uppåt och inte så mjuka. Sen att det jämförs med bilder från när jag var typ 20….jag ser självklart annolunda ut nu för jag är snart 30 liksooooooom. Sen hade jag gjort botox i pannan (vilket jag till och med ska) så har väl det inget med er att göra. Men för er info så lyfter jag asså omedvetet mina bryn när jag ”posar” haha och därför åker de upp. Ber så galet mycket om ursäkt för det till er o& Bloggbevakning. Och sen en annan sak. Lär er att jag fotar/fotas, filmas och syns konstant i olika vinklar vilket betyder att mitt ansikte & kropp ser olika ut för er varenda dag…
”Av botox åker de ner och jag ser arg ut.” skriver Bianca.
Jag antar att hon gjort sjukt mycket botox när den här bilden till höger togs då och som var med i morgonens inlägg.
Där har hon nämligen ”hooded eyes”, precis som jag har.
Ingenting konstigt alls med det, men att hävda att hon har komplex för sina höga ögonbryn, när de uppenbart är en köpt konstruktion, som med största sannolikhet åstadkommits med någon form av ingrepp är bara märkligt.

Med tanke på att hon haft ”låga” ögonbryn sen barnsben så borde Pernilla anmälas. Botox på ett litet barn! ?
Vill ha nytt collage med Bianca och hennes ”ärvda” ögonbryn + ”originalen”:
https://cdn03.nyheter24.se/c8868d3d03d802dc05/2019/01/31/1550884/emilio.jpg
Då får de ta och retuschera/redigera bilder på pappsen alternativt får han fort springa till botoxdoktorn och göra ett brynlyft.
Hon erkänner i alla fall att hon har botox i pannan, fast då borde väl hennes bryn åkt neråt för det säger hon ju också att hennes bryn åker neråt av botox ? Hon trasslar in sig, det gör hon ju ofta, försäger sig, överdriver och drar dumma lögner men vissa bara hyllar henne och försvarar allt. Bianca får göra vad hon vill med sina bryn så klart men ljugandet är pinsamt.
Beroende på hur botox läggs åker brynen upp eller ner eller är kvar. Det beror alltså på hur inte på vem som får botox.
Botox lyfter svansen på brynen om man sätter den som man oftast gör vid behandling av rynkor. Googla Dr Spock brows. Det lyfter dock inte ögat. Vad Bianca gjort är säkert ett trådlyft, en mini facelift där man sätter fast krokar under huden och sen drar upp dem och fäster. Yes, lika sjukt som det låter men väldigt poppis bland influencers nu.
Ja trådlyft har hon förmodligen gjort men det spelar ingen roll om hon så gjort det eller inte men hon verkar ju vilja att folk diskuterar det genom att hon bjuder in till det jag menar hon hade ju inte behövt lyfta 2 kommentarer hon fått om brynen, och sen märkliga utlägg med en massa ”haha” hon framstår bara som passivt aggresiv och faktiskt mer som att hon ljuger. Hon behöver varken berätta, förklara eller försvara sina ögonbryn men det är nog en medveten plan för att få mycket uppmärksamhet och många som tittar på hennes story för de ska ju släppa ny produkt som hon börjat göra reklam för. Att låtsas fått komplex nu för maximalt med sympatier – troligen noga och väl beräknat av Bianca med team.
Det finns värre saker vi borde diskutera om Bianca men det får vi inte nämna fastän hon visat det själv på sin instagram.
Vi behöver inte granska Biancas utseende utan granska hennes företag istället, som Ani Jewels, vad var det de ville dölja?
Funderar också på vad Ani Who AB försöker dölja. Nu tror jag inte varken Bianca eller Lovisa ligger bakom det utan Tomaj Sangchi. Misstänker att Resume gör ett ordentligt gräv. Men båda damerna kan ändå åka dit om det visar sig att det finns oegentligheter.
Men snälla vad har ni för problem har ni inget annat att fokusera på än ögonbryn vilket tråkigt liv ni har . Låt flickan vara …. det finns annat ni kan fokusera på hur det ser ut i värden.
Hur orkar ni , det har varigt corona, krig i vårt märområde där folk lider , o ni fokuserar på ögonbryn det är patetiskt . Låt flickan vara …. skaffa er en hobby o hjälp mäniskor i nöd istället
Varför är du här inne och bryr dig om vad vi diskuterar? Borde inte du lägga din tid på att vara ute och hjälpa folk i nöd?
Hon har verkligen inte hooded eyes på högra bilden. Hooded eyes betyder att själva ögonlocket inte syns när man tittar rakt fram.
Haha tack! Äntligen någon som fattat vad sk. ”hooded eyes innebär”. Tänk Jennifer Lawrence eller Blake Lively, Bianca Har absolut inte hooded eyes.
Haha exakt, hakade också upp mig på det!
Nej det gör det inte. Du tänker på mono lid. Hooded betyder att man har lite ”extra” hud vid ögonlocket.
Hooded: https://plano.co/wp-content/uploads/2022/06/Untitled-design-1-1536×864.jpg
Jo på högra bilden har hon hooded eyelids. Inte så kraftigt men jo.
Hon har inte hooded eyes. Double eyelids kanske, men inte hooded eyes.
https://www.beautylish.com/a/vzgzv/different-types-of-eyelids
Håller med.
Finns ju även deep set eyes, som är mer det Bianca har på högra bilden.
”Naturliga utseende” bwahahaha
Men det inte vara typ trådlyft? Det är väl inte onormalt. Men såklart långt från naturliga bryn
Menade såklart inte ovanligt**
Sen att det jämförs med bilder från när jag var typ 20….jag ser självklart annolunda ut nu för jag är snart 30 liksooooooom.
Är det vanligt att ögonbrynen höjs med åldern?
Gravitationen gör väl att det mesta dras neråt med åldern.
Nej, tvärtom. Fast det dröjer nog till femtiårsåldern innan det märks tydligt.
Pinsam story, blir bara ännu värre ju. Sitta och lyfta och rynka på panna och bryn som om det skulle bevisa att hon inte gjort ett browlift, asså, man kan ju röra på brynen trots det liksom. Dessutom lyfter hon ju upp dom i storyn och så ser det ju inte ut när hon posar. Nej alltså, så skämmigt. Det allra värsta är väl att hon dessutom har filter på i storyn.
Och så snyft om att hon nu har komplex för sina bryn – för att få sympatier, så klart. Nej men snälla. Tror inte hon har komplex för sina bryn och troligtvis har ingen sagt att hennes bryn är gräsliga vilket Bianca själv skriver (vinkla och överdriva är typiskt Bianca). Hennes bryn är snygga och det spelar ingen roll om hon lyft dem eller inte men att dra en lögn om att det är naturligt lyft som ärvts efter sin pappa när pappan inte alls har sådana bryn. Bättre vara tyst. Tur för henne att många är naiva och lättlurade, galet.
Aha, det ok att skriva så om Bianca men inte Blondinbella
Lite kul också att det är ett rätt rejält filter på ”rynka pannan”-videon…
Tänkte samma, men även på så många andra kändisar som hävdar att deras helt nya ansikte kom med puberteten.
Jag kan ju så klart inte tala för andra, men jag ser fan exakt likadan ut idag som 34-åring som jag gjorde när jag var både 20 och typ 12. Klart man ser att jag är äldre, men min ansiktsstuktur är ju samma.
och att hon hade botox när hon var 20?
Sveriges svar på Kylie Jenner.
Åh Kylie. Tycker så synd om henne. Undrar hur hennes kropp kommer åldras.
Sveriges wannabe kylie jenner…
Kommer ihåg en gång för länge sen, i WV, när man öht orkade se lite på skiten nån gång ibland, och Pernilla stod och sa till en främling (de var utomlands) att Bianca var Sveriges svar på Kardashian..Mannen ifråga bara tittade på henne frågande, vände sig om och gick.
Var ju för att jävlas med Bianca. Bianca var så star struck hela resan över allt, Pernilla retades med henne.
Nja, Pernilla och Bianca vill ju gärna kallas för sveriges Kardashians. Pernilla sa att Bianca är sveriges Kim K har jag för mig och tror hon även pekade på Benjamin och sa att han är sveriges Justin Bieber. Ja lite skätmsamt kanske men ändå allvarligt menat tror jag, hon vill gärna se det så och vill att andra ska skriva så och kalla dem för det.
Det är ju liksom de själva som fått media att skriva vissa superlativ om dem hela tiden – som de själva skriver om varandra på sina resp instakonton – det fixar framgång och att de verkar mer framgångsrika och större än de är.
Eller Michael Jackson
Googlat och kollat hennes ögonbryn, form osv är annorlunda idag men på gamla bilder framifrån (när hon är ung) så är det inte SÅ stor skillnad som på bilden du lägger upp. Kan du inte ta två bilder framifrån med neutralt uttryck bara? Här ler hon ju en aning på ena och ansiktet trycks ihop medans på den andra spärrar hon upp brynen…
Testat ta två bilder på mig och det är ju sjukt lätt att få dem att se annorlunda ut.
Menar du olika?
Men det finns ju inga bilder framifrån nu där ögonen/ögonen inte är ”uppspända”. Pga lyft. Det är ju det som är poängen. Ögonen, ögonbrynen är ju ”kattiga” naturligt nu för tiden.
Så varför kan Camilla då inte ta två likvärdiga bilder som bevis? Varför ska hon trycka ihop ansiktet lite extra på före bilden…? Säger inte att Bianca inte gjort något med sina bryn. Men det hade varit ännu mer uppenbart med liknande bilder.
Kolla här tex
https://images.app.goo.gl/kjXzPvRxNEgr3grv5
Ja, betydligt bättre före och efterbild.
Nej de där jämförelserna är ännu sämre, då ansiktsuttrycken skiljer sig ännu mer. Dåligt exempel.
Bättre än Camillas.
Om du zoomar in ”din” bild och jämför endast ögonbrynen så ser man en markant skilland på den nyare bilden, att ögonbrynet är snett riktat upp mot tinningen. Ser du inte det så får du skaffa glasögon.
Men bilden är en usel jämförelse då hon ler på den äldre bilden och ser sexig ut på den nyare. Mindre skillnad på det första kollaget.
Va vaddå ser inte det? Fullt medveten om att hon opererat sig. Men vill man ”sätta dit” henne för det så gör det snyggt och inte med så skilda bilder. Hennes ögonbryn har aldrig varit SÅ låga.
Det är jättestor skillnad, hur mycket du än vill få det till att det är olika bilder & jada jada. Man ser t.o.m att huden är ”uppspänd” nu, (bildas onaturliga veck på vissa ställen, vilket är typiskt för bla botox & fillers) vs när hon var yngre Det är INTE något som hänt av naturen.
Tror du behöver öva på läsförståelsen Ansi. Jag har aldrig påstått att hon inte gjort något, tvärtom är det tydligt att hon är opererad. Önskar bättre bilder bara, jeesus.
Har inga som helst problem med läsförståelsen. Du tjatar & tjatar om bättre bilder på var & varannan kommentar härinne, vad spelar det för roll när det är så uppenbart? Är du en rättshaverist som vill ha exakt samma bild nu som då, kan upplysa dig om att det tyvärr inte är möjligt.
Lol i min egen tråd om just det ämnet ja. Dra ur pinnen ur röven.
Tjötröv är ett begrepp du själv borde läsa på om.
Haha älskar ordet tjötröv hör hur det uttalas på bred Göteborgsdialekt.
Varför kände hon att hon behövde åtgärda det där ansiktet… Jösses så söt hon var, och så italiensk ?
Det blir bara tokigare och tokigare i Biancas hjärnkontor. Det ruskiga är att hon själv verkar tro på sina skruvade resonemang ?.
Emilio har ju alltid haft låga och raka ögonbryn?
Emilios ögonbryn som Bianca har ärvt
https://image.allas.se/pernilla-wahlgren-och-emilio-ingrosso-1991.-221313.jpg?imageId=221313&x=4.7846889952153&y=7.4324324324324&cropw=81.33971291866&croph=73.648648648649&width=341&height=438
Trodde det var Benjamin först, så lika?
Bianca och Benjamin såg ut som kopior av varandra förut. En hade längre hår och var tjej, bara.
Haha, de är ju spikraka! ?
För det mesta när hon reagerar på kommentarer och kritik så är det för att någon skriver sanningen.
Att hon rynkar pannan bevisar dock ingenting? Botox för att lyfta ögonbrynen görs inte mellan ögonbrynen och förhindrar därmed inte att man inte kan runka på ögonbrynen
Vad gör du med dina ögonbryn??
Så töntig men jag jag skrattade orimligt mycket ??
Men hon höjer ju på ögonbrynen på vänstra bilden… Jag har också hooded eyes men när jag posar för bild drar jag upp brynen och spärrar upp ögonen lite. Då ser det ut som på bilden av Bianca
Tror ni massuppfittat ”hooded eyes”. Det är inte bara ett helt normalt veck man har då utan hela locket är dolt.
Nej det gör det inte. Du tänker på mono lid. Hooded betyder att man har lite ”extra” hud vid ögonlocket.
Nej det gör jag inte. Bilden på Bianca visar vare sig det ena eller andra hur som helst.
Hooded: https://plano.co/wp-content/uploads/2022/06/Untitled-design-1-1536×864.jpg
Mono: https://www.mouqy.com/wp-content/uploads/2022/10/monolid-lifted-lashes.jpg
Men hela ögonlocket måste inte vara täckt. Det kan vara helt ELLER delvis täckt.
Ja det finns grader i helvetet men poängen var inte att diskutera semantik utan att bilden på Bianca inte visar nån med hooded eyes what so ever.
Men får man inte veck i pannan då?
Inte nödvändigtvis. För mig ser det exakt ut som för Bianca när jag höjer ögonbrynet. Är väl en muskel? Däremot sä har det bildats en liten rynka/fin linje nu (är äldre än B) som blir synlig när jag gör så. Gör det dock omedvetet så är inte så mycket att göra åt haha. (Har aldrig gjort några ingrepp överhuvdtaget, för referens liksom)
Beror på genetik och hur starkt minspel man haft i livet. Jag har fått frågan från en vän och minst två kollegor om jag har botox i pannan, då jag är närmre 40 och inte har rynkor i pannan, även när jag höjer på brynen. Jag kan inte förklara det på annat vis än att jag ser ut så sedan barnsben och har haft ett ganska svagt minspel hela livet. Om jag anstränger mig till max och rynkar pannan får jag knappt en rynka där – trots att jag aldrig någonsin gjort botox eller andra ingrepp. Däremot har jag samma fåror i nasolabiala vecken som Bianca hade som ung – också genetiskt. 🙂 Det är väldigt individuellt hur ”rynkig” man är och så klart beroende på ålder och vanor (sol, miner, rökning) också.
Obehagligt vad hårt Biancas utseende granskas. Ska vi granska några fler mer gillade influencers utseenden lika mycket, eller är det inte ok då?
Håller med.. bilder på rumpstorlek o allt möjligt med hennes kropp
Det är ju för att hon ljuger för sina unga följare. Hon är delaktig till att sprida sjuka skönhetsideal och tjänar enorma summor pengar på det. Det är något som du måste förstå och det är fantastiskt att folk orkar tjata om detta ämne. Har man makt så ska man inte heller stå oemotsagd. Det måste man tåla.
Det här! ?? Det är hela och så j#kla viktiga skillnaden. Barn och unga matas med falska vilse och ideal. Så förbaskat viktig debatt!
Men om ni googlar på gamla bilder på Bianca, så har hon ju höga ögonbryn även då.
Nej, det har hon inte.
https://www.extraextra.se/wp-content/uploads/2019/10/bia_5b4e522c2a6b228a16e656e3.png
De är ju inte låga heller. Helt vanliga bryn.
Varför sitter jag och löser om höjden på Biancas ögonbryn? ???
Dags att logga ut och göra ngt av dagen. Skänker även en tanke till Läckberg som inte fick blommor samma dag som beställt. Vart är världen på väg liksom?
Såg Läckberg. Är det verkligen något att hänga ut på stories? Är hon mest sur över att hon inte fick blommorna eller mest sur över att HON kändisen Camilla Läckberg inte fick sina blommor?
Hon är väl van vid att få exakt som hon vill.
Som de dessutom ber om ursäkt för flera gånger i sitt mail. Vad som helst kan ju ha hänt med personalen (sjuka barn t.ex) så de inte hann med det som skulle göras.
Klart att det är tråkigt att de inte kom rätt dag. Men att lägga upp det och vara så arg över det?! I mer än en story… fint om hon reagerar och lagt upp en om mailet, men sen lägga upp en ny med annonsen…
Riiiight…
Moahahaha, hon är för rolig, ”jag har ett naturligt lyft vid mina bryn, ärvt av min far”..Vad märkligt då, att fadern har låga ögonbryn…de sjunker ju förvisso ner i takt med åldern, men i hennes fall har de då alltså höjts, naturligt, i takt med åldern, enligt hennes resonemang…Jösses vad hon snärjer in sig med hittepå grejer.
Han hade relativt låga redan när han dansade bakom Pernilla så tror inte hans bryn har med ålder att göra.
Mäns ögonbryn sitter dock lägre än på kvinnor. Hon menar nog att hon har en kvinnlig version av sin pappas.
Tänker alltid på Katja Lujan när jag ser gamla bilder på Bianca, och så googlar jag och tänker att någon annan ska ha gjort samma reflektion, men det verkar inte så? Är det verkligen bara jag som tycker att en ung Bianca och Katja är så lika?
Tycker inte de är lika. Katja är dock lite lik Ally från 5th harmony, eller tvärtom, vet inte vem som är äldst.
Nej det är inte bara du, jag har alltid tyckt det också, jättelika. Katja är jättesöt, otroligt vacker men naturlig. Bianca är snygg förstås och var söt innan också.
Håller med.
Önskar folk kunde sluta kommentera hos henne. Hon tar bara tillfället att spela offer. Kan vi inte bara ta det här eller på fb? Hon vill ju att folk ska ifrågasätta henne så hon får ett tillfälle att hata på följare.
Ja, det vore nog bra för alla partner. Nu får hon tydligen komplex för sina bryn, som hon så omsorgsfullt fyllt & lyft, plus allt övrigt.Hon skammar de som ifrågasätter vad som är naturligt & inte, (fullt förståeligt att de ifrågasätter, eftersom hon säljer smink på sitt utseende, som de köper.) Det blir alltmer skruvat alltså..
EXAKT! Hon vill spela offer för att få uppmärksamhet och få många att titta på hennes instagram nu inför släpp av ny produkt, som hon väntat på i TRE ÅR, TRE !!! Ojoj det brukar ju heta två år annars hehe. En medveten strategisk plan antagligen att lägga upp 2 kommentarer om hennes bryn och sedan göra utspelen. Tycker Bianca beter sig så jättemärkligt allt som oftast.
Wow. Guldspaden nästa.
Ot men nu ryter Maggan ifrån på bloggen. Hon verkar ha noll insikt i att hon själv skapar drama med sina knepiga inlägg och då menar jag n o l l insikt. 🙁
Drömde att Bianca stängde ner sina sociala medier och började utbilda sig till sjuksköterska och blev en sund förebild i det tysta.
Men hon hintar ju om något nytt släpp som ska va det bästa någonsin… så kanske är det en kräm som gör att brynen lyfts en halv dm ???
Va ere med Biancas ”haha” i varenda mening? Oavsett humör osv.
Passiv aggressivitet
Beror troligast på att hennes ordförråd är obefintligt. Hon blandar ut dom få ord hon kan, med svordomar och haha.
Demografin som uttrycker sig så oftast är ju Biancas demografi. Barn till invandrare som inte riktigt vill vara svenska eller brydda med något. Too cool for school.
Ehm dagens barn som har svenska föräldrar har inte världens ordförråd. Dagens ungdomar läser inte annat än vad som finns på sociala medier, alltså skit. Deras ordförråd är därför obefintlig. 2 cool 4 school gäller de flesta ungdomarna kan jag säga. Så att dra invandrarkortet var riktigt lågt.
/Språklärare på en väldigt ”vit” skola
Var tror du dagens ungdomar får det från? Samma fenomen i USA där vita barn numera använder ebonics och/eller minoritetsutryck de hör på sociala medier.
Försöker du leka intelligent eller?
Nice try. Försök igen.
Men alltså ni som kommenterar elakt om fina Bianca… man ser ju tydligt!!!! att hon drar upp brynen helt naturligt! Tror att om alla testar le och dra upp brynen är det en pose MÅNGA gör när man tar en bild. Den andra bilden visar en avslappnad Bianca helt ovetandes om att en bild tas från sidan. Helt fel att ens jämföra då det är helt olika bilder. Tycker det är så hemskt denna jävla surkärring mentalitet folk har i att kommentera folks utseende, Bianca är inte skyldig er nånting! Ni känner henne inte överhuvudtaget och vet inte någonting om vad hon gör, så sluta dra helt ogrundade slutsatser bara för ni har för mycket fritid. Vill ni göra en skillnad här i världen, börja va snälla istället. Som barn lär man sig att kan man ej säga någonting snällt, ska man ej säga någonting alls. Något många av er behöver träna på.
Jag försöker göra skillnad och det är att utrota skadliga influensers!
Fast hon kan väl visst haft komplex.
Jag har för mig att hon har nämnt tidigare i WW att ena brynet höjs upp osv.
Nu kanske hon lärt sig tycka om det också och sminkar sig dessutom mkt mer som formar ansiktet. Denna bild så höjer hon ju på bryna mer dessutom.
Roligare att googla andra influencers o se hur deras ögonbryn sett ut när de var yngre ??
Ögonbrynslyft med botox har hon gjort. Från conturkliniken; Ett ögonbrynslyft med botox utför vi genom injektion i specifika punkter precis under ögonbrynet. Botox har en muskelavslappnande effekt, som gör att musklerna i pannan slappnar av, och rynkorna slätas ut. Resultatet ser man inom 14 dagar efter behandlingen och håller i sig i cirka fyra månader.
Ögonbrynen har gått från raka till en betydligt rundare form och ögonlocken är lyfta. Jag skulle gissa på att hon gjort ett plastikkirurgiskt pannlyft faktiskt. Det reducerar även rynkor, men det är ju svårt att uttala sig om hos en så pass ung person. Uppenbart är i alla fall att hon gjort något. Bianca är och har alltid varit otroligt vacker, men jag tycker att hon ser ut som en helt annan person nu jämfört med för några år sedan.
Kanske därför hon alltid har nåt filter när hon visar ansiktet, lr ja dom gånger hon inte har en stor iPhone framför.
Fast vänta nu, sådär brukar väl inte Kattfan skriva?
Börjar jag bli paranoid eller är det copycaten som går på de få kvarvarande som vågar använda sitt nick?
Camcam, vilken Kattfan är det?
(Om du är originalet, förlåt!)
Nä, det är inte vanliga Kattfan, jag heter fortfarande bara Kattfan när jag (väldigt sällan) kommenterar. ?
Om pannlyft utförs med titthålskirurgi så blir ärren minimala, så det tror jag inte är anledningen. Dock tror jag mycket väl att filtren likt ingreppen kan grunda sig i en osäkerhet kring utseendet. Var och en får göra vad dom vill med sin kropp, men i Biancas fall känns det som att mycket grundar sig i osäkerhet vilket jag tycker är synd
Men vad osmakligt du sitter och pratar om hennes utseende. ”Jag har fått komplex pga er”. Sluta?! Det är helt stört att hålla på som du gör.
Jag tycker det här inlägget och kommentarerna under är fruktansvärt. Varför tycker man att det är okej att skriva sånt här om någon annan?
Varför är det ”fruktansvärt” att skriva att någon har/haft lägre/normalhöga ögonbryn? Det är väl inget negativt? De flesta av oss har INTE höga ögonbryn.
Tänk om detta handlade om dig. Hade du velat?
Håller fullständigt med! Vuxenmobbing. Så jävla vidrigt!
Fast nej det är ingen här som klagar på hennes bryn, ingen mobbning men visst kanske onödigt att diskutera utseeenden MEN Bianca bjuder ju verkligen in till det genom att börja ralljera om sina bryn osv, hon hade ju inte behövt säga något alls men det är troligtvis en strategi från Biancas sida för att Caia strax släpper ny produkt.
Vuxenmobbing? Hur tänkte du där? Influensers visar upp sig själva på sociala media. Ju mer uppmärksamhet de får ju mer pengar finns där att tjäna. Ju mer de berättar ju mer uppmärksamhet får de. Två saker som är fruktansvärt osunt i allt detta. Att unga kvinnor överhuvudtaget väljer att exponera sig för pengar och att deras följare slösar pengar på deras produkter och dessutom riskerar sin egen självkänsla och självbild när de inser att de aldrig kan leva och se ut som sin idol.
Har inget emot influensers som grupp men en del av dessa influensers har helt spårat ur och är på väg mot katastrof.
Jag brukar hålla med dig Camilla men gör nog inte det nu. Tycker det blir fel att endast jämföra mot en bild. Även om jag ser att hon såklart ändrats mycket så förmodligen inte just det. (Exempelvis här: https://www.google.se/amp/s/nyheter24.se/amp/noje/1125530-bianca-ingrosso-da-och-nu-bilderna-avslojar-forvandlingen)
Knappast att hom hade gjort botox på bilden till höger innan hon hade fixat läpparna och allt annat. Inte en chans i världen
Men sluta. Låt hennes utseende vara. Detta uppmuntrar ju mer till utseendefixering. Ta ditt ansvar.
Jag är i modd så det tar tid innan mina inlägg dyker upp i fall någon redan skrivit att denna hets bör sluta.
Kan vi inte låta andras utseende vara nu? Det är år 2023 och jag trodde att vi hade kommit längre… ❤️
Min tear through ser inte alls ut sådär. Jag har fortfarande svarta ringar, eventuellt lite svagare. Hur får hon bort allt?
Genetiskt betingade mörka ringar under ögonen kommer sig av att man har mycket tunn hud just under ögonen vilket gör blodkärlen mer synliga. Hela principen med tear through är att man adderar volym under ögat och varpå blodkärlen blir mindre tydliga genom huden. Därmed låter det som att fillern kanske inte applicerats på helt rätt ställe i ditt fall.
Att sova tillräckligt samt att regelbundet återfukta huden under ögonen kan bidra till att minska mörka ringar. Men det är såklart inte alls lika effektivt som en rätt applicerad filler.
Ser som en helt annan person. Kylie Jenner vibbar. Och ja, detta måste diskuteras med tanke på att de tjänar miljoner på småtjejer.
Enbart att man gör ingrepp har jag inget emot, förutsatt att man inte utför marknadsföring och hetsar andra till samma ingrepp. Dock tycker jag att det är under all kritik att Bianca gör ingrepp och sedan påstår att CAIAs produkter står för effekten, så som med exempelvis den där ögonkrämen. Både falsk och skadlig marknadsföring.
Med ålder sjunker ju ögonbrynen och de e ju bara att kolla på hennes senaste vlogg så syns det ju att hon gjort något med dom för jag tror hon inte går och spänner upp ögonbrynen hela tiden :/
Selvfølgelig er det Botox. Et annet skrekkeksempel på bryn som plutselig er helt oppe i hårfestet er «att vara någons exfru»-Emma ?
Omg vad tusan har hon gjort
Ja verkligen, jag har funderat på vad som hänt där men botox alltså? Så konstlat och trist.
Ja men hon måste väl ha gjort fler grejer, något med kinderna? Hon ser helt annorlunda ut. Jag blev så förvånad när jag tittade in hos henne för första gången på länge.
Men hallå!! Stoppa pressarna! Så viktig information!! Hur ögonbryn ser ut på en annan människa, ja det är ju verkligen högst upp på priolistan…..eller inte!
Blir så full i skratt. Så fort du får kritik så ska en ny kommentar granskas….snacka om att kasta sten i glashus ?Får egot sig en törn eller ?
Vidrigt kommentarsfält. Du vet att dina läsare inte kan hålla sig i skinnet när de får grönt ljus att trycka ner någon. Som jag skrev i det förra inlägget; man kan problematisera utan att använda en så tydlig referens som du gör nu. Hon tar ju uppenbarligen illa vid sig, räcker det inte då med inlägg om hennes utseende?
Influencers får gärna granskas, det är inte det jag säger men herregud, du vet ju hur stämningen blir här. Du vet att hon läser det och mår dåligt av det. Varför fortsätter man då? Man kan granskas för mycket men utseende, där är det faktiskt en gräns.
Biancas analys att det är ”tanter som inte kan bete sig” på intetmet är tyvärr sant och dessa kvinnor har barn i Biancas ålder. Är inte det perverst i någon mening?
Hur vet man åldern på folk här?
Jag är 24 och tycker hon har gått alldeles för långt samt är ett pissigt föredöme. Är jag tant då? Är tant stämpeln på att man är svintrött på skeva ideal för unga?
Du är inte alls 24 år. Try something else.
Ja, det om något bör man ju istället ta upp. Tanter som kommenterar på hennes bilder om att hon håller vinglaset fel o allt möjligt. Helt sjukt hur dessa beter sig faktiskt. ?
Gör man en målgruppsanalys av Biancas följare upptäcker man snabbt att gruppen ”tanter” om man med tanter menar medelålderskvinnor är en förvånansvärt stor grupp och antagligen hennes lojalaste fan base. Hennes primära målgrupp, barn och tonåringar som för stunden är hennes största kassakossa är inte alls lika lojal och kommer att byta ut henne sekunden hon inte kan leva upp till fjortisidealen. Den dagen kommer att inträffa även för Bianca och då hjälper inga ingrepp i världen. Sedan finns gruppen killar i alla åldrar som ser henne som kvinnan med stort K men inser att hon aldrig kommer att finnas någon annanstans än i deras drömmar.
Så istället för att skita på sin mest lojala målgrupp borde Bianca istället fundera på hur hon kan tjäna mer pengar på den gruppen och snacka mindre skit om gruppen.
Men vänta lite, jag har hooded eyes, har inte gjort botox eller annat och ser likadan ut när jag lyfter på brynen tex. när jag blir fotad. Skillnaden är enorm faktiskt! Synd att man inte kan lägga upp en bild här för att bara visa..
Alltså suck. Att göra något typ av ingrepp är okej, det är ”empowering” och dylikt. Men att nämna något om det är ”vuxenmobbning” och något negativt? Hur ska folk ha det?
Bianca får med all rätt göra vad hon vill, men samtidigt säljer hon det som att hennes ”förändringar” är pga sina egna produkter som då folk köper i hopp om att få samma resultat. Ser inte folk problemet med detta?
Att folk ska låtsas att man kan få en spetsig haka eller en helt annan ögonform med ålder är bara löjligt för det enda man gör då är att skapa en tystnadskultur där människor ska må dåligt över sitt eget utseende då man inte kan matcha allt som folk opererat sig till. (Och jo, i dagens samhälle finns det en press på sig att se perfekt ut naturligt, det är inte alltid individens fel att många mår dåligt över det.)
Det ska vara så empowering att operera sig och allas rätt att göra som man vill. Men det är en skam och mobbing om man nämner att det inte är naturligt för att minska pressen för alla som inte ser ut som det perfekta filtret online. Hur ska folk ha det?
Sure att Bianca inte är det enda exemplet på detta, men eftersom hon har en stor online following och nekar typ alla ingrepp och säljer det som någon typ av produkts förtjänst gör att det blir problematiskt. Därav att folk granskar det. Det är inte mobbing. Om jag sagt att Bianca ser ”ful” ut pga sina operationer, ja då hade jag sett vad några försöker förmedla med mobbing, men tror inte någon antyder att hon ser dålig ut? Att vuxna människor inte ser skillnad på mobbing och granskning av sjuka ideal samt att tjäna in på det är helt vansinigt.
Tragiskt kommentarsfält och inlägg. Helt samveteslöst att skriva ett inlägg om det här när man vet att hon tar illa vid sig, och hur kan någons ögonbryn (!!) uppröra så mycket? Vart är vi på väg, seriöst? Så lågt. Alla som hatar på det här, blir mörkrädd över hur många haters det finns därute… vad är det som gör att man har energi att lägga på att granska någons ögonbryn på riktigt? Finns det inte viktigare saker att lägga kraft på? Hon gör som HON vill, opererad eller inte. Sen om hon säljer sina produkter med ”falsk marknadsföring”, alla har väl ett ansvar i hur man tolkar reklam? Hur skulle det annars fungera? ”Obs! Jag har botoxat mig så att ni vet när jag använder dessa” eller vadå? Känns bara som en anledning att rättfärdiga att hata på henne, som grundar sig i ren och skär avundsjuka. Blir så trött på att se såna här inlägg där vi hänger ut och dömer andra kvinnors val och kroppar! Har vi inte kommit längre än så?
Har du 1,3 miljoner följare som ser upp till dig och påverkas av dina val? Av vilka majoriteten är unga tjejer? Om svaret inte är ”ja” så är faktumet att du använder botox lika irrelevant som huruvida du skriver din kommentar från en dator, mobil eller surfplatta.
Men när ska man sluta kräva ett erkännande? Om hon har sagt att hon inte har gjort det, måste vi inte då acceptera det och gå vidare? Man kan påstå något, och sen kan någon dementera det påståendet, men hur länge ska man fortsätta? Vore det inte lättare för henne att säga att hon gjort något isåfall (som hon erkänt att hon gjort sina läppar osv) än att dementera om det vore sant? Man slutar väl inte ha rätten till ett privatliv och att bestämma över vad man delar med sig av heller, oavsett hur känd man blir. I slutändan måste vi väl alla ha samma rätt som människor. Det kanske snarare är vi som behöver lära oss att inte påverkas blint av allt vi ser på sociala medier. Istället för att alla kända personer ska ha en redovisningsplikt i vad man gör med sin kropp. Det känns liksom inte sunt bara.
Jag håller med dig tillfullo. Det här är inte en granskning, det är spekulationer likt det som publiceras i skvallerpressen.
Men, alla inlägg kring Bianca genererar engagemang på den här bloggen och Camilla kommer att fortsätta med låtsas vara upprörd över eventuella ingrepp så länge det skapar klick och kommentarer.
Ett gräv vore t ex granskning av branschen som utför skönhetsingrepp. Deras marknadsföring, att de erbjuder avbetalningsplaner och bristande krav på reglering av branschen. ELLER, varför inte granska vad som faktiskt styr skönhetsideal. Spoiler, det är inte influensers, de är ett verktyg men inte roten till de problem som uppstår med orelastiska skönhetsideal.
Att om och om igen hetsa om en och samma influenser är inte granskning, det är drev.
Eller hur! Det börjar kännas obehagligt och som att det verkligen går över en gräns här. Och som du skriver, Bianca är inte orsaken till att unga tjejer vill göra ingrepp. Vad ligger bakom problemet? Tänk om vi skulle satsa all den energin på att försöka förändra det, istället för att skapa ett drev mot en tjej som bara isåfall är ett ”offer” för den samtiden vi lever i. Jag brukar inte kommentera här men blir så upprörd över att majoriteten som kommenterar säkert vet om att hon kämpar med komplex och ätstörningar. Men man verkar inte vilja tänka en extra gång innan man bara öser skit över henne med taskiga och nedvärderande kommentarer. Tänk till nästa gång liksom. Hon är, likt som oss inte mer än människa.
Ja precis, det skapar klick och kommentarer, det är väl det som driver det. Men någonstans borde det finnas en slags ”press-etisk” moral när man har en plattform som når så många kan man tycka ?♀️
”Sen om hon säljer sina produkter med ”falsk marknadsföring”, alla har väl ett ansvar i hur man tolkar reklam”
Känner att jag är tvungen att svara på detta. Hur skulle det se ut om detta var tillåtet? Är du ens medveten om vilka konsekvenser detta skulle innebära om ansvaret skulle ligga på konsumenten? Snälla du, tänk ett steg längre!
Vad klassas som falsk marknadsföring?
Marknadsföring är vilseledande om den inte innehåller viktig information, ger felaktig information eller att informationen är otydlig. Det kan också vara fråga om vilseledande marknadsföring om den viktiga informationen har lämnats på ett oklart, obegripligt, tvetydigt eller annat olämpligt sätt.
Absolut, är medveten om problematiken med falsk marknadsföring. Men i det här fallet har hon ju dementerat det här, hur länge ska drevet då få hålla på? Sen har väl betydligt fler modeller som används i andra sminkreklam gjort ingrepp och förändrat sig själva. Det är där jag menar att lite av ansvaret borde ligga hos oss själva också, att se det lite med ett kritiskt öga. Sen återigen, hon har ju dementerat detta nu.
Kan hon inte bara skriva Kolla,jag har gjort ett brynlyft/trådlyft/pannlyft,vad tycker ni? Det är ju uppenbart att hon gjort nåt sånt.Det ser verkligen inte naturligt ut vad hon än själv skriver,så varför inte bara vara ärlig,när hon får så många kommentarer? Hon verkar gjort mkt ingrepp och är inte ens 30?
Jag förstår att ytan/utseendet är det hon lever på,men det är sorgligt ändå.
Nej Bianca har inte hooded eyes,bara normala ögonlock.Ett exempel på hooded eyes är däremot Charlotte Rampling.
Förstår att alla medelålders här på bloggen inte uppskattar samtiden men det är ungdomars val att följa å inte följa influencers å vad dom vill köpa. Tror alla more or less idag känner till ingrepp, filters å så vidare. Gå vidare med era liv , detta luktar avundsjuka å missunnsamhet å det är bara nasty.
Håller verkligen med ? Luktar verkligen för mycket missunnsamhet i kommentarsfältet och inlägget. Det blir bara tydligare och tydligare att det bara handlar om avundsjuka när man verkligen letar fel och anmärker på minsta lilla som hon gör. Som hennes ögonbryn?! Snälla move on och acceptera att man inte kan begära att alla ska redovisa allt man gör med sin kropp. Eller fortsätta pusha när hon till och med dementerat, som hon inte ska behöva.
Det har hänt något med hennes näsa och haka också, dem är ordentligt derfilade. Börjar påminna om Rebecca Stella, som har en typisk ”botched” /kollapsad näsa. Kanske så att Bibbz alltid velat se ut som henne dock? Kanske är medvetet.. då Bibbz verkar ha både sin manager Vanz och hennes bff Stellz som förebilder?