Slump eller spons?

Hmmmm…. tre influencers som alla besöker och hyllar restaurang Dalanisse i Vasastan ungefär samtidigt?
Kan det vara slump eller kan det möjligtvis vara spons?

Vad tror ni? 

Tack för tips!

22 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Självklart är det ingen slump. Det finns många andra influencers som skriver inlägg om en produkt, och det blir under samma dag eller vecka.

    Skulle säga slump. Dalanisse är välkända och har en otroligt bred publik. De behöver inte tre influensers med 25-50 tusen följare att göra reklam för dem. Alla som bor i Vasastan känner till stället. Kan verkligen rekommendera med grymt bra mat och trevlig personal. Obs ej köpt samarbete! 😉

      Inte alls slump. De finns flertalet nätverk som skickar ut till en grupp influensers om restauranger där de kan få äta kostnadsfritt mot en enklare delning. Spelar ingen roll hur välkänt de är för de som bor i området, alla företag behöver marknadsföring.

        Om du känner till Dalanisse skulle du veta att de inte behöver influensers för att dra folk. Dom har mycket mer prominenta kunder än ett gäng b-kändisar. Jag tror faktiskt att det är precis tvärtom. Dessa influensers vill få folk att tro att de har ett samarbete med restaurangen för att skapa mer surr kring sitt eget namn. Restaurangen är är mycket mer känd än dessa influensers.

          Jag tror inte du förstår kraften i samarbeten…

            Det är exakt det jag gör vilket är varför jag kan uttala mig som jag gör. Tyvärr verkar folk tro att får jag ihop några tusen följare kommer hela världen att slänga samarbeten över mig. Så funkar det inte riktigt. Influensers, till och med BI, har homogena och snäva målgrupper vilket gör att de håller sig inom vissa produktsegment såsom kosmetika i låg- och medelprisklassen, fastfashion, take away. En restaurang vill locka till sig betalande gäster som har råd att äta från hela menyn. Influensers målgrupper är unga flickor som ännu inte tjänar egna pengar, äldre kvinnor med mycket tid och lite pengar och kvinnor med arbete men med en rätt normal inkomst. Olli, OIs restaurang fick erfara just detta. Han var tvungen att införa åldersgräns eftersom han överbefolkades av tonåringar som drack vatten hela kvällen i hop om att träffa sin idol. Så influensers ger tyvärr inte de kunder som en restaurang normalt är ute efter. En korvmoj som är ute efter att etablera sig runt Stureplan skulle däremot kunna få kunder via influensers.

              Lol va arg du är. Håller ej med.

              Tre influencers äter på Dalanisse-deras följare ser och får upp ögonen- det blev exponerat här= massvis med reklam och allt de behövde göra var att bjuda tre pers på köttbullar.

              Jag vet också för jag bor och äter gratis över hela världen tack varje det här konceptet.

                När någon inte håller med och har argument för varför så kan man alltid påstå att den är arg.

          Men snälla. Du får Dalanisse att låta som guds gåva till Vasastan, det är en habil kvarterskrog, varken mer eller mindre.

          Känner mycket väl till resturangen, varit där ett flertal gånger. Vad jag också känner till är hur dessa krogsamarbeten funkar då jag själv är med i nätverk av dem, ätit på krogar bra mycket mer välkända än dalanisse som ”inte behöver influensers för att dra kunder” via samarbete.

    Älskar Dalanisse!!!

    ”Detta var även lite gott som det ser ut! – Otorligt”
    Hej vad det går fort att skriva när man är mätt.

      Varför skulle de behöva vara mer noggranna än andra som tjänar pengar på sina texter?

        De flesta som tjänar pengar på sina texter är en aning mer noggranna än dessa b-influencers.

          Jasså?

    Ungefär samma som hotell Cxxl som alla bor på.

    Kan det vara så att det bara är en innegrej? Som när alla fikade på Mocca och satt och jobbade på Anglais? 🤷🏻‍♀️

    Ser ut som att René och Olivia var där tillsammans iaf, eftersom René taggar henne i sin story?

    Min första tanke var: vilka är dessa människor
    Hahahah

    Fast såhär gör alla influencers hela tiden. Vill man fälla folk ska man kolla på de som äter på olika ställen jämt, typ tanby, tully, Mikaela yngre m.fl. Massa stories på mat, taggar restaurangen. Men ser aaaaldrig någon skriva reklam, asså aldrig!

    Tänker y på att det är ett roligt namn på en restaurang- dala-nisse. Som Mora-Nisse!

    Lika mycket slump som alla festliga resor som gås till Jazys i Göteborg. Alltid taggat med en käck rad om hur de levererar men aldrig reklammarkerat. Alltid i stories så man kan inte gå tillbaka.
    Fattar inte hur de kan komma undan med det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.