Elaine Eksvärd:
Bild saxad från Chic.
Maken till rövslickeri i artikelform har jag nog aldrig skådat.
Hela artikeln låter som en sån där märklarannons där man med superlativ och ordbajseri försöker locka varenda kotte på visning.
Överst på artikeln finns att läsa ”Hemma hos Elaine Eksvärd – retorikens superstjärna” och fortsätter med att kalla henne för ”Queen E – retorikens Beyoncé, en superwoman värd all beundran”.
Sen fortsätter det ungefär i samma anda genom hela artikeln.
Om det inte är Elaines superkrafter som retorikens Beyoncé som ska hyllas så är det hennes inredning i lägenheten som beskrivs som ” en lika underbar som träffsäker beskrivning”.
Är det en praoelev som skrivit den här artikeln?
Någon vars största dröm är att en dag bli som Elaine?
Mycket av det Elaine har åstadkommit ÄR beundransvärt men att beskriva henne på det här sättet gör nog faktiskt mer skada än nytta för hennes varumärke.
Det känns liksom mer som ett skämt än en seriös artikel.
Och nej, jag är varken avundsjuk eller missunnsam – däremot känner jag igen en dålig text när jag ser den. 😉
