Yoga Girl tappar följare

En sak som jag funderar över på social blade – är följarantalet en kombination av följare och avföljare? Det skulle vara intressant att se hur många som valt att faktiskt avfölja henne, inte vad skillnaden blir mellan dessa två kategorier. Givetvis kommer hon få nya följare varje dag men om antalet avföljare ökar markant så borde man kanske fråga sig varför?

En sak som jag funderar över på social blade – är följarantalet en kombination av följare och avföljare? Det skulle vara intressant att se hur många som valt att faktiskt avfölja henne, inte vad skillnaden blir mellan dessa två kategorier. Givetvis kommer hon få nya följare varje dag men om antalet avföljare ökar markant så borde man kanske fråga sig varför?

Yoga Girl – eller Rachel Bråthén Schoneveld som hon egentligen heter – har gått från att vara en influencer vars konto var reklam och samarbetsfritt, till någon som slagit på den stora trumman och nu både registrerat och kapitaliserat på varumärket ”Yoga Girl”.
Personligen tycker jag inte det är någonting fel eller konstigt med det – hon gör det trots allt med avsikten att hela tiden donera pengar till sina välgörenhetsprojekt mm, men givetvis får det det ”inkluderande” – som hon en gång blev så känd för – att kännas mindre genuint när det bara är de med riktigt mycket pengar som kan gå hennes kurser mm.
Men så är det. Hon är ett extremt känt namn i Yogakretsar och vet sitt värde. Kända och eftertraktade föreläsare har höga priser eftersom de vet sitt värde och så även Rachel.

Kanske går det inte ihop med det livet hon marknadsför? Kanske är det förkastligt oavsett vem som gör det? 
Jag är på tok för lite ”yogig” för att veta det, men kanske finns det någon här som är mer ”namaste” än vad jag är?
Kan man vara genuin och fortfarande tjäna pengar? Handlar det inte mer om HUR man tjänar pengar?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *