Från Löwengrip till CAIA Cosmetics

Igår släppte Bianca Ingrossos sminkmärke CAIA sin första produkt – en palett ögonskuggor – som jag skrev om tidigare idag.
Företaget går starkt framåt på sociala medier och hade redan innan de ens släppt sin första produkt hela 42 600 st följare på sociala medier.
Givetvis har det med Bianca att göra – hon är som en magnet på Instagram som drar följare till sig – så att fronta ett företag med henne är genialiskt.
Men så är det ingen amatör heller som står bakom företaget tillsammans med bland annat Bianca.

Där hittar vi nämligen Mikael Snabb – en företagare med över 15 års erfarenhet att utveckla företag inom skönhetsbranschen.
Detta är samma Mikael Snabb som lämnade rollen som CFO på Löwengrip efter endast några månader och nu vet vi vad han planerade att hitta på istället.
CAIA Cosmetics.

Mikael Snabb är inte den enda gemensamma nämnaren mellan Löwengrip och CAIA Cosmetics.
Varumärkesbyrån GLHF (Good Luck Have Fun) – som bland annat tagit fram Löwengrips nya design – är samma företag som utvecklat CAIAs varumärke och design, men det slutar inte där heller.

Den som gjort sminkningen i CAIAs lanseringsfilm är ingen annan än Emelie Jonsson (tillsammans med Janina Hedgårds) som de flesta vid det här laget känner igen som Isabella Löwengrips MUA och den som fixar henne varje morgon.

3 stycken gemensamma nämnare från Löwengrip till CAIA – jag undrar om det är vanligt förekommande i den här branschen?
Sliter ALLA i de som är bäst?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *