
När ska vi börja ifrågasätta hur familjen Wahlgren/Ingrosso/Brown, som är några av Sveriges mest medieexponerade familjer, använder Oliver Ingrossos son i reklamkampanjer för att marknadsföra bland annat parfym.se, socker- och koffeinfri läsk, hudkräm för kvinnor 50+ och för Biancas talkshow på Berns?Oliver Ingrosso är öppen med att han mådde dåligt av sin egen exponering som barn. Som vuxen har han aktivt valt bort media och har bara sporadiskt medverkat i Wahlgrens värld, något han själv sagt beror på att hans mamma vill det. Nu ser vi hans egen son, som inte har möjlighet att göra sina egna val, exponeras i liknande sammanhang.Så vidare till något av det mest gränslösa när vi idag vet vilka risker det innebär att sprida bilder på barn, i både med och utan blöja, på sociala medier.Nu senast har Emilio Ingrosso lagt upp en bild på sitt barnbarn i blöja. Det krävs tyvärr inte mycket tankeverksamhet för att förstå hur sådana bilder kan utnyttjas. Hur kan människor 2024 missa att oavsett hur gulliga de tycker bilderna är så är risken stor att de hamnar i fel dator.Jag hoppas innerligt att det kommer en lag som skyddar barn från vuxnas gränslösa mediabehov och för att sälja sina produkter i marknadsföringssyfte.Låt barn vara ifred!
Eller är det bara jag och brevskrivaren som skriver under på det här?
Och vad kan det bero på?
