Så får du en egen festivalbutler på Hultsfred
Vad sägs om att ha din egen festivalbutler, möta dina favoritartister eller se en konsert från scenen? Nu kan det bli verklighet med en mobil-app som FKP Scorpio och Red Bull tagit fram.
I år kan Hultsfredbesökare förgylla sin festivalupplevelse genom att utföra festivalrelaterade utmaningar och därmed vinna exklusiva priser.
Konceptet kretsar kring smartphone-appen Red Bull Wristband, i vilken festivalbesökarna samlar grundpoäng genom att festivalbesökarna går på så många konserter som möjligt. Ju fler poäng, desto finare priser. Allt från VIP-områdesentré till en helt egen festivalbutler eller möten med kända artister.
Hitta look-a-likes eller starta vågen
För att samla ytterligare poäng och därmed tävla om att få se konserter uppe från scen finns ett antal extrautmaningar samlade i appen. Festivalbesökarna kan bland annat samla fler poäng genom att hitta och fota artist-look-a-likes, starta vågen i publiken eller hitta en annan festivalbesökare med samma band-tshirt.
Kräver ingen mobiltäckning
Genom ny teknologi sänder Hultfredsfestivalens samtliga scener ut speciella ljudvågor och appen kan därmed, helt utan mobiltäckning, tagga och tracka vilka scener och artister som de tävlande i Red Bull Wristband har besökt. När konserter är besökta och utmaningar är genomförda i appen, beger sig festivalbesökaren till Red Bull Wristband Tower på festivalområdet och registrerar sina poäng - och plockar i bästa fall ut sin butler.