Stockholm

Wilma Holmqvist möter kritik efter Hickap-reklam

Syskonparet Emil och Wilma Holmqvist.
Syskonparet Emil och Wilma Holmqvist. Foto: Instagram/emilholmqvist/wilmaholmqvist

Det var under förra veckan som Wilma Holmqvist postade en video på Instagram för sitt hudvårdsmärke Hickap. Reklamsnutten har nu fått kritik.


Läs mer

Influencern Wilma Holmqvist, 24, startade tillsammans med sin bror Emil Holmqvist hudvårdsmärket Hickap som snabbt blev en succé. Under åren har de gått från att kränga sminkborstar till hela hudvårdsserier. 

Syskonparet har faktum med många gemensamma bollar i luften. De har en gemensam Youtube-kanal bland annat, med strax över 200 000 subscribers. 

Nu syns Wilma Holmqvist ofta göra reklam för märket i sina egna kanaler. Vilket hon gjorde i detta fall med, för att annonsera ett kommande släpp. Men, videon fick inte bara uppskattande kommentarer. 

"Du tänkte inte på att inkludera andra och inte bara vita smala kvinnor?"

"Inkluderar man inte alla människor 2022?"

"Konstruktiv kritik: till nästa gång, var mer inkluderande i din reklam, använd alla kroppstyper och ha inte bara med vita svenssons i din reklam:)"

"Vad inklusivt"

Wilma har lyst med sin frånvaro i kommentarsfältet. 

Notifieringar

Slå på notifieringar för att få de senaste nyheterna från Nyheter24.