Följarna rasar mot Therése Lindgren efter samarbetet med Systembolaget.
Följarna rasar mot Therése Lindgren efter samarbetet med Systembolaget. - Foto: Emma-Sofia Olsson/SvD/TT och Lars Pehrson/SvD/TT

Följarna rasar mot Therése Lindgren – efter samarbetet: "Det tar liv"

Influencern och Youtbe-drottningen Therése Lindgren har mötts av stark kritik och hårda kommentarer haglar in från följarna efter att hon publicerat ett samarbete med Systembolaget.


Infuencern Therése Lindgren, 35, är en av Sveriges största. På sin Youtube och Instagram, där hon har över två miljoner följare sammanlagt, uppdaterar hon om allt mellan himmel och jord. 

35-åringen brukar göra vloggar om sin vardag och visar även upp livet med sin sambo Anders och deras hundar. Hon gör även en del samarbeten med diverse företag – något som nu verkar ha gått lite snett, iallafall om man tittar på vad hennes följare tycker. 

Therése Lindgren Systembolaget 

I en video, som är ett betalt samarbete med Systembolaget, berättar Therése för sina följare vilken typ av dryckesförpackning som har lägst koldioxidutsläpp vid tillverkning. 

Foto: Instagram/thereselindgren

Följarna rasar mot Therése Lindgren 

I kommentarsfältet rasar följarna och det har vällt in en hel del kritiska kommentarer angående att Therése har valt att samarbeta med företaget. 

"Så besviken! Att försöka sälja in systembolaget som miljöfråga. Du som själv lyft ditt egna problem med alkohol borde avstå från att göra reklam för sånt här", skriver en följare. 

"Bra att lyfta klimatvett och etikett, men det kan en göra på andra sätt och med andra samarbeten. Det här känns inte rätt..", skriver en annan. 

"Det är konstigt att du gått ut med att du har haft alkoholproblem och så gör du reklam för Systembolaget. Av ALLA företag i hela Sverige som arbetar klimatsmart så valde du Systembolaget", skriver en tredje. 

Reklam för alkohol

Kommentarsfältet är fyllt av liknande kritiska kommentarer, men det finns även några följare som är på Theréses sida och tycker att samarbetet var bra. 

"VART gör hon reklam för alkohol? Hon nämner det inte en enda gång!", lyder en kommentarer. 

"Jag tycker det var en super intressant video och lärorikt!", skriver en ytterligare. 

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Jon Bon Jovi om slutet på karriären: Inte redo

Robinson-Charlottas chock när hon såg programmet: "Så elaka"

Charlotta Hedlund, 30, chockades när hon såg Robinson 2024 och synkarna från andra deltagare. – Känner mig absolut lurad, säger hon till Nyheter24.

Ny jazzfestival till klassisk mark i Stockholm

Platsen är klassisk mark för musikgenren i huvudstaden. I sommar intar en ny jazzfestival Skeppsholmen i Stockholm.

Sara Stridsberg ger ut ny roman i höst

Sara Stridsberg ger ut en ny roman i höst. "Farväl till Panic Beach" är en berättelse som följer flera generationer från 1917 och framåt i Kungstornet i Stockholm. Om somrarna reser familjen till evighetsstranden Panic Beach tillsammans, och lever omväxlande i "bländande ljus och avgrundsdjupt mörker".

Irma Lehtosalo rörd till tårar: "Mamman de behövde..."

Irma Lehtosalo har blivit en folkkär person runt om i vårt avlånga land. Hon är tacksam för all hjälp hon fått av Marko, så pass att hon blir rörd till tårar.

Avhopp från Eurovisionfest tvingar fram flytt

1 timme sedan
Efter ett 20-tal avhopp från kringarrangemangen runt Eurovision har Malmö stad behövt tänka om. Den enda musikscenen utan säkerhetskontroll vid ingången slopas, rapporterar Sydsvenskan.