Storbloggaren Tyra Sjöstedt går i konkurs
Nu lägger den populära bloggaren Tyra Sjöstedt ned sitt företag Style by Tyra: - Allt känns så tomt.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
I går skickades en konkursansökan in till Tingsrätten. "Style by Tyra" har, förutom en webbshop, två fysiska butiker, skriver Aftonbladet.
"Jag vet inte hur jag ska börja ett sånt här inlägg. Men vi har beslutat för att stänga ner Style by Tyra."
Så inleder storbloggaren Tyra Sjöstedt, 27, sitt blogginlägg som förklarar att hennes företag Style by Tyra nu läggs ned.
Företaget startades 2010 och gjorde succé direkt med en omsättning på 12 miljoner kronor.
Men succén blev för mycket för ägarna Tyra och John Skalin.
– Allt gick så otroligt fort, lite fortare än vi hade anat. Jag och John jobbade dygnet runt med Style by Tyra det första halvåret, och samtidigt spelade jag in webbtv, skötte bloggar och allt möjligt, och som ni vet så blev jag sjuk, skriver Tyra på sin blogg.
Beslutet om att lägga ned företaget togs när nya investerare skulle kliva in i Style by Tyra.
– Allt var klart, alla avtal med jurister var klara. Helt plötsligt sitter jag och John i mitt kök…vi både borde ha varit extremt glada och skåla i champagne, men istället sitter vi helt knäpptysta. Jag kollade på John och frågade “John, är det här vad vi vill?” varav han svarade…“Nej, jag tror inte det.”, skriver Tyra i sitt inlägg.
Nyheter24 har tidigare skrivit om hur storbloggaren sedan två och ett halvt år tillbaka lider av utbrändhet. Tyra har skrivit på sin blogg att hon mått väldigt dåligt och varit tvungen att uppsöka sjukhus.
– Allt känns så tomt. Men för mig så är det här ett beslut för att kunna må bättre. Bli frisk. Man måste ta tråkiga beslut, men jag vill bli frisk, mer än allt annat på jorden just nu. Och det här är ett steg på vägen, skriver Tyra på sin blogg.
Fått kritik från kunderna
Flera konsumenterna har fått trasiga paket och vissa har tvingats betala inkassokrav för varor de aldrig fått. På företagets officiella Facebooksida var det många som klagade efter att bland annat fel produkt hamnat i brevlådan och för att kundtjänst sällan svarade, enligt kunderna. Något som försvarades med hänvisning till hög belastning kring jul, flytt och man skyllde även på posten.
– Som sagt är vi jätteledsna för försenade ordrar, obesvarade mail och att det är svårt att komma fram i kundtjänst. Vi har haft extremt hög belastning runt jul och nyår och genomgår just nu en flytt så att vi gör allt vi kan föra att jobba i kapp nu, skrev företaget band annat.
Flera besvikna kunder hotade då med att anmäla företaget till Konsumentverket.